• 0

investerder gerustsstellen

hey allemaal,

 

Ik zat daarnet te denken aan een manier om een mogelijke investeerder gerust te stellen.

 

De investeerder is een bedrijf dat al naam gemaakt heeft in hun branche, en dat een grote oevoeging kan zijn voor ons idee, en dat ook samen met ons wil realiseren.

 

Nu is mijn vraag,

 

Als zijn bv 10k investeren in ons bedrijfje, en na 1 jaar hebben we geen opdrachten binnengehaald maar ook maar minimaal uitgegeven.

 

We hebben dus GEEN winst, moeten we dan belasting betalen op die 10k die geinvesteerd werd?

 

Zo niet, zouw de investeerder zijn geld dus veilig zijn als het niet word uitgegeven, of maar minimaal gebruikt word tot dat er zekerheid is dat het idee aanslaat ..

 

vriendelijke groet

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat wil dus zeggen dat het mogelijk is met wat denkwerk, een bedrijf te starten dat geen geld verliest tot dat het een eerste opdracht heeft gekregen ..

 

bedankt alvast !

 

 

Maar je moet toch wat investeringen doen?

 

Inschrijven bij de KvK is niet gratis tevens div. kleine kosten zoals telefoon etc.

 

Gaat het om een product of een dienstverlening?

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om dienstverlening ..

 

De eerste kosten zullen alleen maar dienen om de absolute basis dingen aan te kopen en te betalen.

 

Een website, de nodige software (een office etc.), inschrijvingen etc.

 

( benodigdheden zoals een computer, een telefoon, gsm etc. heb ik als thuis begin.)

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
  • 0

Die 10.000 is een voorbeeld? Of gaat het echt om een bedrag van deze omvang? Dat geld is zo op hoor als je echt commercieel diensten gaat aanbieden, zoveel geld is het nu ook weer niet.

 

(Overigens, als een investeerder ergens een X-bedrag in zou investeren om iets te laten groeien en je zou er niets mee doen, dan gok ik dat hij daar niet erg blij mee zal zijn. Zelfs niet als hij het terugkrijgt. Dat is namelijk niet hoe een investeerder denkt, die wordt niet blij als hij puur zijn inleg terugkrijgt als blijkt dat een idee niet te verkopen is. Verdiep je in hoe investeerders werken, voor je emt verkeerde aannames van start gaat en uiteindelijk ruzie krijgt wegens een gebrek aan ambitie en inzet.)

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het niet, waar is die investering dan voor nodig wanneer je het toch niet gaat uitgeven?

Als je het niet uitgeeft hoef je ook niet te investeren.

Investeer je het wel in goederen of vergoedingen, dan is de investeerder zijn geld kwijt, tenzij je opdrachten binnenhaalt.

 

De geruststelling van investeerder hangt dan af van jullie kennis en kunde op jullie vakgebied.

Link naar reactie
  • 0

Voor de onduidelijkheden nog groter worden:

 

de 10k is een fictief voorbeeld.

 

Het idee draait niet alleen maar rond het geld dat de investeerder in de zaak steekt, maar ook om de kennis en de ervaring die hij met zich mee brengt.

 

Waarom die geruststelling dan ?

 

Vanaf dat de eerste opdracht binnen is zullen we meer het geld nodig hebben om de opdracht uit te kunnen voeren, maar dan hebben we de opdracht al en weten we dat ze gaat opbrengen ..

 

Hoe meer opdrachten we zo krijgen, hoe meer de investeerder zich bereid zal zien om te investeren ..

 

Een soort van voorschotje, en als het echt goed draait komen ze met meer geld over de boeg.

 

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
  • 0

En hoe groter de initiële opdrachten, hoe minder aandelen ze krijgen voor hetzelfde investeringsbedraggeld? Immers, wat je nu aan het doen bent is je investeerder, die geacht wordt risicokapitaal te verschaffen, een erg gemakkelijke way out te bieden. Hij hoeft geen risico te lopen, en kan heel veilig zijn geld pas geven nadat het grootste risico, namelijk het bewijzen van marktvraag, al achter de rug is.

 

Mag ik vragen waar je het geld voor nodig hebt? Het klinkt als voorfinanciering, en het is de vraag of het slim is daar een investeerder (in ruil voor aandelen) voor te benaderen. Toevallig gisteren postte ik het volgende op dit forum:

 

"Vergeleken bij bijvoorbeeld banken hebben wij het duurste geld. Je bent een deel van je aandelen kwijt. Daar staat tegenover dat je onze expertise en ervaring voor terug krijgt"

 

Ik zie dat de kennis (hoe snel doe je die op als je zelf actief wordt?) en ervaring (idem) van de investeerder ook door jou gewenst is, maar dan nog zou ik even goed nadenken over deze constructie (en wellicht eens contact opnemen met een advies als HL-lid en -columnist Ties van der Laan).

Link naar reactie
  • 0

Wel,

 

ik bedank je voor je tips, he je clum al vast gelezen en die heeft me nieuwe inzichten verschaf.

 

Dit topic is al wat meer afgedwaald van wat mijn oorspronkelijk idee, maar ik ben ontzettend blij dat ik nu pas dingen zie en bessef waar ik daarvoor niet over had nagedacht.

 

het gaat niet volledig en alleen maar om de investeeder gerust te stellen, maar ook deels onszelf.

 

We zijn nog jong, ikzelf ben er bijna 18 mijn collega-vriend is er 20 en het is geen volledig nieuw idee, maar meer een verder doorgedreven vorm van een idee dat al bestaat.

 

Omdat wij beiden nog jong zijn en nog studeren hebben wij dan ook gezocht naar een partner die ervaring heeft, inzicht heeft in het wereldje waar wij ons in willen storten en die een beginsom aan kapitaal kan leveren.

 

Normaal gezien hebben wij weinig tot geen onkosten om onze opdrachten te kunnen doen slagen omdat deze rechtstreeks doorgerekend worden aan de opdrachtgever, wij zijn gewoon het uitvoerend gedeelte.

Natuurlijk hebben we wel kosten zoals internet, telefoon en het overbruggingskapitaal tussen de tijd dat wij betalen aan onze mensen en aan derden, en de tijd dat we zelf betaald krijgen van onze opdrachtgever.

 

Is het dan misschien verstandiger om de partner gewoon het volledige bedrag te laten betalen voor een vast aantal aandelen, als we het geld nodig hebben komen we eraan en anders niet. (vangen we misschien ook nog de rente op het stilstaand geld ?) Wordt het een succes dan is de investeerder blij en krijgt hij het afgesproken percentage op de winst, wordt het geen succes trekt hij ihet grootste deel terug ... ?

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.