• 0

Wat te doen met die MLM etters

Vraagje aan de rest van het forum:

 

Roberto is weer terug en de rillingen lopen al weer over mijn rug. Wat doen we met die etterbakken die met ellenlange sweetverhalen proberen ons han hun gelijk te overtuigen? Ik vind het werkelijk bestandsvervuiling en iedere keer trappen we er weer in. We gaan de discussie steevast aan en iedere keer voel je je bekocht.

 

Ik stel voor hun discussies consequent op slot te doen, want ik baal van die lui.

 

Ben ik nou te bot? of denken jullie er ook zo over.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zo iets van 'negeren die boel, houdt het vanzelf op'. Toch merk ik trouwens wel dat een aantal forumbezoekers niet bekend is met het verschijnsel MLM, dat kan mensen in de war brengen.

 

Bij nader inzien heb ik denk ik te vroeg mijn keuze geklikt, en moeten we alles sluiten, met een standaard policy regel dat MLM-activiteiten niet ondersteund worden door HigherLevel.nl.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb daar ook over nagedacht, maar zelfs een keuze maken in jouw poll vond ik moeilijk !

MLM-ers zien zichzelf als ondernemers! En we zijn een forum voor ondernemers.

Maar aan de andere kant voel ik er weinig voor om strax een hele horde MLM-ers hier te krijgen. Kijk maar naar het feit dat DNBI en Roberto nu leuk samen aan het babbelen zijn.

 

Ookal moet ik eerlijke toegeven dat wij ook vaak leedvermaak hebben met deze personen. Maar het is en blijft wat mij betreft non informatie en geen toegevoegde waarde voor ons ondernemersforum!!!

 

Maar ... Nils ... nu kennen we je een beetje en valt het allemaal wel mee ... maareh ... "etters" vind ikzelf een beetje ... tsja ... niet aardig onaardig bedoeld zal ik maar zeggen.

Onze persoonlijke mening is de MLM bagger is, maar de personen erachter kunnen vriendelijk zijn. Ik ken ondernemers waarvan ik walg in hun bedrijfsvoering, maar als persoon wel waardeer.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
MLM-ers zien zichzelf als ondernemers! En we zijn een forum voor ondernemers.

 

Ik denk niet dat het bovenstaande een criterium is. De vraag is: zien andere ondernemers Emmelemmers als ondernemer? Zijn het wel ondernemers? of zijn het zwendelaars!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mijn visie t.o.v MLMers.

 

Nadelen;

 

Ze predikken succes terwijl ze het zelf nog niet hebben.

Ze verfoeien mensen zonder visie.

Ze zetten mensen aan om MLM te kiezen en niet het ECHTE ondernemerschap.

Het gaat alleen om geld verdienen.

En ze zien alleen eilanden, palmbomen, verre vakanties, grote huizen en dure auto`s.

Ze zeggen tevens dat ze eenmalig werk hoeven te verrichten en dan achteroverleunend rijk worden.

 

Ze zijn in alle opzichten geen ondernemers.

Waarom daar kom ik zometeen nog op terug.

 

Chris

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

MLM-ers zien zichzelf als ondernemers! En we zijn een forum voor ondernemers.

Ik denk niet dat het bovenstaande een criterium is.

Dat is ook geen criterium ... de MLM-ers zien zichzelf zo en komen in dit ondernemersforum binnen !

Of ze binnen mogen blijven ... daar gaat deze discussie over toch?

 

Zijn het wel ondernemers? of zijn het zwendelaars!

Geen ondernemers, maareh ... zwendelaars zijn vaak ook de wél ondernemers hoor ;D

 

Maar ... wat denk je ervan als we alle MLM-ers in off topic zetten ? Daar wordt (bijna) alleen maar onzin besproken dus zijn ze daar op hun plek en bevuilen ze niet de serieuze topics voor ondernemers.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gestemd voor het locken van threads (eigenlijk liever het verwijderen van de berichten...)

 

Ik ben ook actief op het beleggersforum IEX.nl, waar de gisteren berucht geworden 'Hercules' het forum eveneens misbruikte. In dit geval ging het om oproepen tot 'shuffelen' (het opdrijven van beurskoersen van aandelen die een koers van enkele centen hebben). Het OM heeft 'Hercules' gisteren, na anderhalf jaar onderzoek, aangeklaagd.

 

Bij IEX lossen ze dit soort forum-problemen op door ontoelaatbare berichten te verwijderen, inclusief thread. Ieder verwijderd bericht wordt vervangen door de mededeling dat dit bericht door de operator is verwijderd. Bovendien wordt het betreffende lid gewaarschuwd en bij herhaling permanent verwijderd.

 

Succes!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb die berichten niet gevolgd.

Is 'Hercules' een MLM-er of wordt deze vergeleken met MLM-ers en zo ja ... trek je nu de lijn in deze topic dat MLM-ers criminelen zijn ?

Niet dat ik de MLM wil beschermen ... heb al meerdere keren aangegeven dat ik MLM-praktijken haat, maar toch ?!?!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel niet dat Hercules crimineel is, noch dat MLM-ers criminelen zouden zijn...

 

Wat ik wel bedoel aan te geven is dat op deze manier een forum schoon gehouden kan worden van berichten die niet in het forum thuis horen. Wat er wel en niet in het forum thuis hoort is aan de operator(s) om te bepalen...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ohhh okay ... thanks for explaining.

Ik ben wat milder omdat ik zoals ik al gezegd heb ... MLM-ers zichzelf als ondernemer zien.

Wat mij betreft is het allemaal NON-informatie wat ze plaatsen, maar wordt er wel met ze gediscusieert! Vandaar .... hopla ... naar off topic waar onzin thuishoort?

Maar wat mij betreft mogen ze ook verwijdert worden met een uitleg waarom !

 

Denk dat we het er allemaal over eens zijn dat MLM-ers wat ons betreft niet in dit forum thuishoren!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Op dit forum werken we met 'karma'.

Niet alleen is dat een leuke manier om mensen voor je gevoel een dikke veer of een (anonieme) afkeuring te kunnen geven; het is volgens mij ook een natuurkundige wet van oorzaak en gevolg.

Als je kijkt naar het karma van MLM verkondigers, dan zie je ook dat er een soort gemiddeld negatief karma uitrolt.

Waarom niet gewoon vertrouwen op die principes?

 

Daar komt bij; als je je inleeft in degenen die hier voor 'gaan', dan krijg je volgens mij al genoeg inzicht in hun belevingswereld om al iets milder gestemd te zijn.

Niet iedereen is in de wieg gelegd voor autonoom denken. Dat bedoel ik zeer zeker niet negatief, maar zie het als een conclusie na veel verbazing over wat sommige mensen accepteren, geloven, nastreven. (En dan niet alleen in het zakenleven maar overal...)

 

Ik wens alle MLM'ers alle geluk, rijkdom en succes die ze zich wensen. (Zoals elk mens toch geluk, succes, soms: rijkdom- zoekt?)

 

Nils, er is hoop ;-)

De eersten zullen de laatsten zijn en gij die zonder zonden zijt...

 

:P

Annedien

(gelooft in karma)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien een stomme vraag, maar wat houd Multi Level Marketing precies in? Een tijd geleden was er een thread over MLM, en toen heb ik gezegd dat ik op google zou zoeken naar de betekenis. Ik kon echter alleen maar positieve berichten erover vinden. (toevallig waren veel sites met dezelfde lay-out gemaakt) Hier hoor ik iets over piramide spelen, maar wat het precies is, is mij niet duidelijk. Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat MLM is? (aub geen reacties van MLM'ers, die heb ik al genoeg gehad)

 

Greetingz, Hans

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, ;)

ik zal beloven zelf niet meer over mlm te praten.

Ik ben van het begin af het vrij ondernemerschap aan het promoten.

Allen werdt er een spervuur aan reacties over "het onderwerp" door jullie in stand gehouden.

Ik vind nergens terug, reactie over mijn 2 andere zaken.

Ik heb recht op mijn verdediging als sommige geen juiste dingen aangeven.

Maar de leiderschap serie, hebben jullie daar problemen mee?

Als iemand nu mijn dan nog gaat belagen over "het onderwerpen"

helpen jullie dan ook hun te stoppen, anders zal ik eigenlijk weer een weerwoord moeten geven (ego snap je ::)) ;)

Link naar reactie
  • 0

Hans,

 

Het princiepe van MLM is simpel (en nog niet eens zo dom). Je verkoopt een product via een netwerk, amway als voorbeeld. Bij hen kan je "alles" kopen. Van tandeborstel tot stofzuigers en tandpasta. Je koopt dit van de persoon die jouw bij amway heeft betrokken. Die persoon krijgt daar een commissie over en de persoon die hem/haar betrokken heeft krijgt er ook een comissie over, en die hem/haar betrokken heeft ook, etc. etc. etc.

 

De reden waarvoor ze je niet vertellen wat ze doen en waarvoor alle websites op elkaar lijken etc. is omdat ze je eerst proberen op te geilen met succesverhalen van mensen die "het gehaald" hebben. Die brainwashing is ook hetgene wat deze mensen zo ongelofelijk irritant maakt.

 

Op het moment dat je gelooft dat mlm helemaal je-van-het-is, probeer je iedereen mee te krijgen. Je luistert niet meer naar logische argumenten, valt iedereen met hetzelfde praatje lastig en bent niet bezig met een bedrijf op te zetten (je probeerd alleen rijk te worden).

 

MLMers zijn je beste vriend zolang je meegaat in hun sekte, zo niet dan ben je een outsider, begrijp je het niet, etc. Ik heb zelf wat ervaring met MLM en het duurde een tijdje voordat ik door had wat voor verschrikkelijke kut scheme het is.

 

Er zijn letterlijk miljoenen MLM schemes en er worden er bijna dagelijks nieuwe opgestart. De opstarters van deze nieuwe schemes zijn vaak mlm-ers die graag bovenaan de "food chain" willen staan/beginnen.

 

Oh ja, bij de meeste schemes moet je ook een entry fee betalen (meestal ongeveer 150 euro). Dit krijg je niet terug en het duurt een eeuwigheid voordat je het terug verdient. Zoals al eerder gezegd werd, of je wordt een koning (een op de paar honderd denk ik) of je wordt een zwoegertje. De zwoegertjes zijn vaak de vervelende personen die bulletin boards vol spammen etc.

 

Heb je hier wat aan?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet de meest actieve poster op dit forum :-\ maar ik moet zeggen dat ik helemaal ziek wordt van deze MLM discussies.

 

In mijn prive leven ken ik een tweetal personen die al zo lang ik ze ken (jaartje of 8 ) elke keer weer in een MLM variant stappen. Elke keer besluiten ze na een x periode en na het verliezen van veel geld dat het toch niet werkt. Vervolgens besluiten ze altijd om er nooit meer aan mee te doen, maar elke keer als ze dan een half jaar later weer een MLM'er tegen het lijf lopen worden ze er weer ingeluisd. Met wederom uiteindelijk hetzelfde effect. Het blijft maar doorgaan. Ik heb hierover al meerdere discussies met ze gevoerd maar ze zijn niet te overtuigen. Hoe vaak kan je jezelf aan dezelfde steen stoten....

 

Persoonlijk vind ik het hele MLM gebeuren zeer dicht op het randje van oplichting zitten en ben dan ook absoluut van mening dat je deze mensen niet op dit forum moet willen.

 

BTW Roberto probeer iets te doen aan de manier waarop je post want het zijn echt enorm onsamenhangend/onbegrijpelijk/zweverig geschreven posts. Als ik dit soort posts lees twijfel ik alleen nog maar meer aan het kunnen van de persoon erachter. ICM MLM vraag ik me dan af of je wel een weloverwogen keuze voor MLM hebt gemaakt of dat je er net als mijn kennissen gewoon bent ingetuind. (BTW dit is geen flame maar opbouwende kritiek).

Link naar reactie
  • 0

MLM an sich is geen groot kwaad, oplichting of iets anders slechts. Alleen de methoden waarop verkoop en binnenhalen van nieuwe mensen 'at the bottom' gebeurd is vaak - zoals o.m. zrski aangeeft - nogal dubieus.

 

Er zijn natuurlijk succesverhalen, mensen die inmiddels bovenaan de piramide staan en er een goede inkomstenbron aan hebben. Je kunt eenvoudig becijferen hoeveel mensen daar tegenover moeten staan die er geld op toeleggen, want die zijn er ALTIJD als er bovenin iemand erg veel verdient.

 

Enfin, laten we er maar over ophouden, ik geloof dat er wel voldoende is vastgesteld dat HL geen plaat is om MLM te bedrijven, zelfs als je bedoelingen daarmee oprecht zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

OK gezien de uitslag van de poll, ga ik met jullie welnemen een paar discussies in mijn Board op slot doet. Als iemand bezwaren heeft, graag ff melden in deze draad!

 

bvbd

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Parima ... mag ook in de delete hoor ... dat ruimt pas écht lekker op ;D

 

Want als je ze op slot zet en er zijn mensen die wél willen reageren zul je zien dat ze gewoon een new topic starten met ... "ik wilde reageren op een discussie, maar dat lukte niet ... vandaar maar even een nieuw bericht".

<> Want ik zie dat je al lekker bezig bent Nils ... heel goed !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik laat deze board open. Reacties op eerdere discussies kunnen hier geplaatst worden. Op zich vindt ik het geen probleem dat mensen de discussies over MLM kunnen lezen. Naar mijn mening is alles zo'n beetje gezegd wat er te zeggen valt. nieuwe discussies zijn zinloos en mogen wat mij betreft meteen verweiderd worden.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.