• 0

Wat te doen met die MLM etters

Vraagje aan de rest van het forum:

 

Roberto is weer terug en de rillingen lopen al weer over mijn rug. Wat doen we met die etterbakken die met ellenlange sweetverhalen proberen ons han hun gelijk te overtuigen? Ik vind het werkelijk bestandsvervuiling en iedere keer trappen we er weer in. We gaan de discussie steevast aan en iedere keer voel je je bekocht.

 

Ik stel voor hun discussies consequent op slot te doen, want ik baal van die lui.

 

Ben ik nou te bot? of denken jullie er ook zo over.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
En daar wordt de adverteerder blij van. ;)

 

OK. Ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen gezien de motivatie van die mensen om de advertentie te 'bekijken', maar goed - de advertentiewereldis een vreemde.

 

Als dat het geval is en ik zei van wel dan neem ik dat terug. Blijft nog wel de link naar clickfraude staan maar ook dat zal ik dan maar aan de onderhuidse kriebels wijten.

 

Dank. Ik heb bij mijn andere bericht een toegelichting geplaatst. :)

 

Volgens mij is dit een eindeloze discussie, wat gaat verzanden in een welles/nietes spelletje.

 

Nietes!

Link naar reactie
  • 0

IM_hanengevecht.jpg

 

:-*

 

MLM is wat mij betreft eigenlijk MedeLijdenMarketing.

De mensen die het bedacht hebben vullen hun bankrekening en de wat minder achterdochtige (zeg: naïeve?) medemens is uiteindelijk de klos. Als je die personen probeert wijzer te maken over de werkelijke aard van dat soort constructies dan zeg je eigenlijk tegen ze dat ze iets stoms gedaan hebben (want vaak staat de kelderkast al vol met die meuk). En ik weet niet hoe jullie reageren als iemand zegt dat je iets stoms, doms, naïefs, onnagedachts, of onverstandigs gedaan hebt maar ik ben dan meestal een tijdje bezig mezelf en die ander ervan te overtuigen dat het wel meevalt en dat de ánder het verkeerd ziet... het topic is natuurlijk al gekleurd door de toon die gezet is door die mensen "etters" te noemen; de werkelijke etters zitten ergens in hun kantoor en lopen lachend binnen. "MLM slachtoffers" is misschien een beter woord.

 

En let's face it: aan het einde van élke marketingketen zit iemand die 'betaalt'.

 

Link naar reactie
  • 0

 

aan het einde van élke marketingketen zit iemand die 'betaalt'.

 

 

Ik meen dat dat de achterliggende gedachte is van deze discussie.

 

Geld verdienen aan een klant is marketing. Hierbij is dus continuering gebaat.

Geld verdienen over de rug van een tussenpersoon is een vorm van oplichting.

Bij MLM wordt de klant niet het slachtoffer, het is de tussenpersoon.

 

Aangezien ik vaak zelf overtuigd wil worden, heb ik mezelf het plezier en de ergernis gegund ooit eens naar een "introductie" te gaan.

Het was één grote farce, 2,5 uur pogingen om de "ondernemers" te hersenspoelen over de grote winsten. Niet 1 minuut is er besteed aan de handelswaar, hoogstens de vermelding dat het booming business is.

 

Het mooiste kwam aan het eind, toen heb ik echt mijn lachen moeten inhouden: bij deelname moest je een X bedrag betalen voor een goederen pakket dat overigens nooit in beeld geweest is.

 

Ik meen dat als er zulke enorme winsten gemaakt worden in alle geledingen van deze piramideconstructie dat er dan toch geen bijdrage gevraagd hoeft te worden.

 

Het is ook hoogst amusant om normale ondernemingsvragen te stellen.

Zo werd er in een voorgesprek gesteld dat het opbouwen van een goede klantenkring essentieel is.

Op mijn vraag wat er gebeurt als een "collega" klaarblijkelijk zijn zaken niet naar behoren afhandelt en daardoor het imago schaadt, kwam het mooie antwoord dat ze geen enkele verantwoordelijkheid en/of mogelijkheden hadden om in te grijpen.

 

Bijna zou ik willen zeggen dat iemand die hier dus instapt zelf een bewijs van onvermogen afgeeft betreffende het ondernemerschap. Mogelijk zijn dit onder andere de mensen waarover elders op het forum gesproken wordt over

jalousie/afgunst. Mensen die ondernemers "altijd" in dure auto's zien rijden en "altijd" zelf hun tijd kunnen indelen (hier wordt namelijk ook op gezinspeeld tijdens de bijeenkomst) en die geen benul hebben van de verantwoordelijkheden, lasten en plichten die dit met zich meebrengt.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Wie gaat er nou in discussie met een MLM etter? Ze laten ze echt niet overtuigen en krijgen alleen maar extra aandacht voor hun schimmige zaakjes.

 

Het niveau van deze discussie is het forum niet waardig, dus hij gaat een weekje op slot. Kunnen jullie wat afkoelen. Wat er met de discussie moet gebeuren, is onderwerp van overleg tussen de mods.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.