• 0

Marketing in Duitsland

Hallo Allemaal,

 

Wij hebben onze website woods.nl helemaal vertaald naar het duits en via intowood.de proberen wij de duitse consument te verleiden tot het kopen van kinderkleding. Vorige week ben ik begonnen met het aanmelden van de site bij allerlei gestructureerde lijsten. Ik heb echter het volgende gesignaleerd:

 

- er zijn weinig 'startpagina's'

- mensen hebben allemaal hun eigen startpagina's met favorieten (social bookmarking)

 

Het kost me erg veel moeite om het te begrijpen en merk dat internet daar toch anders werkt.

 

Ik heb de volgende 2 vragen:

 

- heeft iemand een whitepaper of andere samenvatting over webmarketing in duitsland

- kent iemand een webmarketingburo in duitsland anders dan de standaard grote 4 (tradedoubler en kornuiten)

 

Wel, have fun, groet,

 

Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je ook geprobeerd via Ebay te verkopen? Ebay is in Duitsland erg populair en op die manier kan je ook meer naamsbekendheid krijgen.

Voor de rest ben ik ook erg benieuwd naar Duitse marketing-tactieken.

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

Hoi Remo,

 

Inderdaad, startpagina’s kennen ze niet in Dtl. Ze hebben daar wel ‘Webkataloge/Webverzeichnisse' (bijv. http://www.infili.de/).

 

Trouwens, als je wilt dat Duitsers op je site gaan kopen zou ik de “AGB” ook in het Duits tonen en niet in het Engels. En een ‘handelskamer’ is geen ‘Handelszimmer’ (Een 'Zimmer' is een 'woon- of slaapkamer') ;) maar kun je beter vertalen met ‘Handelsregister’.

 

En ik zou trouwens tzt iemand tenminste naar de hoofd-buttons laten kijken, daar staan wat kromme vertalingen en zelfs grove spelfouten.

 

Succes in Duitsland!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het klopt internetmarketing in duitsland werkt net even iets anders dan in nederland. Vooral de startpagina's zijn niet aanwezig binnen duitsland. Maar er zijn andere marketingkanelen die wel heel actief zijn in duitsland.

 

- email marketing werkt goed binnen de Duitsemarkt.

- Yahoo en Google via hun advertentie systemen.

- daarnaast heb je veel lokale portals binnen de Duitsemarkt.

 

Er zijn veel SEM bedrijven actief binnen de Duitsemarkt en ook veel nederlandse bedrijven zijn actief erin. Wij zitten 50km van de duitse grens af dus veel Duitse bedrijven willen zaken doen in Nederland maar ook veel Nederlandse bedrijven in Duitsland. Veel nederlandse ondernemingen kennen daarom de Duitsemarkt ook wel. Het enige wat heel belangrijk is dat je de juiste vertalingen gebruikt.

 

Mocht je meer informatie nodig hebben dan kan ik dat altijd geven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Remo,

 

Ik denk dat je met hele gerichte organische zoekmachinemarketing goed kan scoren, omdat je niet de standaard merken verkoopt en in een redelijke nichemarkt zit. Maar ik ben geen seo expert. Wij hebben wel jou Duitse website bekeken (onze Duitse vertaler op kantoor). Het is over het algemeen goed vertaald, maar er staan nog wel fouten in.

Als je mij een e-mail stuurt zullen wij kosteloos je website nakijken en een uitleg geven bij de verbeteringen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sam van Gentevoort

Vertaalbureau Duits Perfect

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Marketing in Duitsland gaat anders dan in Nederland, ik woon sinds 7 jaar in Duitsland en het ondernemen in zijn geheel gaat hier anders, veel formeler, zakelijker en afstandelijker.

 

Kwalitatief goede producten van goede kwaliteit is in Duitsland erg belangrijk.

 

 

Ebay wordt veel gebruikt in Duitsland en Zentrada.de

 

Succes !

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben al onze marketing ondergebracht bij Hurra Communications, een Duits bureau. Deze zitten door heel Europa en hebben ook een kantoor in Amsterdam. Ik ben zeer te spreken over dit bedrijf, ook alle tools en software die ze gebruiken is werkelijk state-of-the-art.

 

Ze zijn helaas daarom zeker niet de goedkoopste en daarom echt niet interessant voor starters of kleine ondernemingen. Alleen aan kosten rekenen ze al enkele duizenden euro's per maand. Daar komt nog je budget voor clicks en dergelijk bovenop. Mocht je echter groots willen uitpakken, dan moet je zeker bij dit bedrijf eens aankloppen.

 

Zie ook http://hurra.de.

Link naar reactie
  • 0

Hoge tarieven heeft in de meeste gevallen te maken met van wie men afhankelijk is voor de bezoekers.

 

Ik heb binnen het bedrijf een beperkte ervaring met de Duitse markt, en dit voor een vaste klant die zijn "bouwen en wonen"-website laat voorzien van bezoekers via Google.de (organische zoekresultaten). Er wordt geen verschil opgemerkt met hoe Nederlanders en Belgen reageren op een campagne.

 

Ik zou zeggen, test het eens uit met Adwords. Tenzij deze bij "kornuiten" hoort. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.