• 0

Omzetten laten storten door werknemers !

Hallo,

 

Ik wil mijn werknemers de dag omzetten direct laten storten op mijn zakelijk rekening. Is het een probleem als zei de omzet eerst op hen prive rekening storten en vervolgens overmaken naar mijn zakelijk rekening met daarbij een omschrijving ? Probleem voor de belastingdienst misschien ? Deze omschrijving wil ik graag hebben omdat het voor mij dan veel duidelijker is. Bij sealbags en en direct op rekening storten via een automaat kan dat namelijk niet.( een omschrijving ) Of moet ik zeggen ik sluit extra zakelijk passen af ?

 

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik zou moeten kiezen tussen een paar euro extra voor zakelijk passen, iets extra administratie of vermeninging van mijn omzetten met het prive geld (schuld) van mijn medewerkers....

 

Of het nu mag of niet, ik zou het nooit doen!

 

Mark

Link naar reactie
  • 0

Sealbag storting duurt inderdaad veel te lang. Dacht al dat je die kant in wilde. ;)

 

Ik heb ook wel eens via familie of privé rekening geld gestort en dan overgeschreven. Alles bij elkaar een half uur, terwijl een sealbagstorting minimaal 3 dagen duurt. Ja, zegt de bank, maar de rentedatum is toch OK ? Ja, zegt de klant (ik dus) maar wanneer ik op maandag geld stort, omdat ik op dinsdag iets moet betalen, maar het staat er pas vrijdag op.....

 

Paar maal commentaar op gemaakt, en dan ging het weer even beter, maar lang duurde dit nooit.... :P

 

Maar nogmaals, via het nummer van je sealbag, en de doorslag van het formulier wat je hebt, kun je toch alles traceren ?

 

Filiaal A vult Pietje in, met nr 12345, ook zijn naam staat hierop en faxt het bij wijze van door naar je.

Met je bankafschrift en de doorslag van het formulier heb je alle gegevens. Wanneer je het via andere rekeningen e.d. gaat doen, krijg je zo'n administratieve puinbak, dat ook de accountant het op een gegeven moment niet meer begrijpt.

 

Mijn advies, blijf bij je sealbag, en spreek je bank erop aan dat ze sneller moeten zijn met verwerken (ook al zeggen ze van niet, ik weet uit ervaring dat dit dus wél mogelijk is !)

 

Succes.....

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ruben

 

Wat je niet wilt, is een boekenonderzoek van de fiscus! Die constateren dan dat er geld op jouw zakelijke rekening gestort wordt door een medewerker. Zeker niet als die medewerker zijn bankafschriften weggegooid heeft...!!

 

Houd de geldstromen altijd inzichtelijk en logisch ook al heeft dat een praktisch nadeel!

 

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Even een ander verhaal. Wat nu als jouw medewerker onderweg overvallen wordt? Ik weet niet wat jouw bedrijfsvorm is, maar toen ik nog een eenmanszaak had, storte ik mijn omzet op mijn privé rekening en via internet naar mijn zakelijke rekening. Maar ik was wel verzekerd tegen diefstal.

 

Groet,

HKHG

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een eenmanszaak. Overvallen kan altijd gebeuren maar daar houd ik geen rekening mee. Sealbags waren voor mij geen optie meer omdat dit te lang duurde. Ik wilde weten of werknemers met hen prive pas zakelijk kon storten. Zoals verwacht is dit niet slim. Extra passen aanvragen dus !

 

Groeten, Ruben

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er dus wel altijd rekening mee gehouden omdat ik toch elke dag met zo'n € 3000,- over straat moest. Heb er voor de zekerheid toch maar een verzekering voor genomen. Ik was verzekerd in een driehoek. Tussen mijn huis, bank en bedrijf. Buiten deze driehoek niet.

 

In ieder geval succes....

 

Groet,

HKHG

Link naar reactie
  • 0

Door een fout met de overname hadden wij een tijd lang geen pin faciliteiten. In deze tijd moest ik dus met heel veel cash rondlopen.

 

Hierna werd er ongeveer 30% met pin of creditcard betaalt en liep ik nog steeds met veel cash. Elke euro die van je gestolen kan worden is er 1 te veel. Maar dit gaat natuurlijk niet over mij :P

Link naar reactie
  • 0

Door een fout met de overname hadden wij een tijd lang geen pin faciliteiten. In deze tijd moest ik dus met heel veel cash rondlopen.

 

Hierna werd er ongeveer 30% met pin of creditcard betaalt en liep ik nog steeds met veel cash. Elke euro die van je gestolen kan worden is er 1 te veel. Maar dit gaat natuurlijk niet over mij :P

 

Dan een tip voor iedereen die hier mee te maken krijgt, of op andere momenten 'teveel' cash heeft (bijvoorbeeld een beurs) huur een pinautomaat rentapin.nl (geen aandelen wel goede ervaringen)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Die banken blijken toch nog prutsers in Nederland...

 

Sealbags heb ik in China nog nooit gezien. Elk filiaal heeft een pinautomaat die ook geld inneemt (Cash recycling machine, geen grapje :) ). Handje geld in de gleuf, beschadigde briefjes komen retour en het andere geld staat direct op je rekening. Safe, simpel, goedkoop en lekker snel! Bijkomend voordeel is dat als een goed boerende ondernemer een mooie omzet heeft afgestort, de pin weer even niet hoeft te worden bijgevuld.

 

Hopelijk binnen 10 jaar ook in Nederland!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die banken blijken toch nog prutsers in Nederland...

 

Sealbags heb ik in China nog nooit gezien. Elk filiaal heeft een pinautomaat die ook geld inneemt (Cash recycling machine, geen grapje :) ). Handje geld in de gleuf, beschadigde briefjes komen retour en het andere geld staat direct op je rekening. Safe, simpel, goedkoop en lekker snel! Bijkomend voordeel is dat als een goed boerende ondernemer een mooie omzet heeft afgestort, de pin weer even niet hoeft te worden bijgevuld.

 

Hopelijk binnen 10 jaar ook in Nederland!

 

 

 

Heeft de rabo ook....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Die banken blijken toch nog prutsers in Nederland...

 

Sealbags heb ik in China nog nooit gezien. Elk filiaal heeft een pinautomaat die ook geld inneemt (Cash recycling machine, geen grapje :) ). Handje geld in de gleuf, beschadigde briefjes komen retour en het andere geld staat direct op je rekening. Safe, simpel, goedkoop en lekker snel! Bijkomend voordeel is dat als een goed boerende ondernemer een mooie omzet heeft afgestort, de pin weer even niet hoeft te worden bijgevuld.

 

Hopelijk binnen 10 jaar ook in Nederland!

 

 

 

Heeft de rabo ook....

 

Op deze manier deed ik het dus ook. Gewoon bij de automaat invoeren en thuis overstorten naar de zakelijke rekening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.