• 0

1 euroland starten

Hoi,

 

Ik zit al een tijdje te denken om met een 1 euroland winkel te beginnen. Maar nu vraag ik me af of het wel zo makkelijk is met een winkel te beginnen dat tot een keten behoort. Staat de eigenaar bijvoorbeeld wel zomaar toe, e hoe zit het me de rechten van de naam en van de winkel etc. Weten jullie hoe zulke zaken in elkaar zitten?

 

Gr..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk bij mij zit het zo in elkaar:

 

Ik heb namelijk een mooi groot pand gehuurd in een overdekt centrum en ben ook een eigen winkel begonnen met een eigen naam. Maar het probleem is dat ik natuurlijk nog veel te weinig naamsbekendheid heb en het heel duur is om fatsoenlijke reclame te kunnen maken (en geld geef ik op zit moment vooral uit aan schulden). Vandaar dat het me handig leek om te switchen naar een winkel dat al bestaat. Nog even ter infromatie:

 

In het overdekte centrum komen vooral mensen met lagere inkomens. Wibra en de Zeeman zijn er dan ook uiteraard te vinden en ik zie hoe vol zij al tijd zijn terwijl ik maar moet wachten op mijn klanten omdat ik waarschijnlijk veel te duur voor ze ben.

Link naar reactie
  • 0

Maar je wilt nu toch niet zeggen dat je een pand hebt gehuurd en een bedrijf bent gestart zonder een ondernemingsplan....?

 

Reclame hoeft helemaal niet duur te zijn: er is hier op de site veel te vinden over guerrilla-marketing, dat barst van de voorbeelden. Maar als ik je berichten zo lees krijg ik het gevoel dat dat te laat is. Of zie ik het nu te somber in? Met alleen de naam 'Euroland' ben je er namelijk niet. Ook dan zul je aan je lokale bekendheid moeten werken.

 

Los daarvan: franchise is iets anders dan zelf ondernemen. Je indeling van de winkel zal moeten veranderen, je assortiment, je personeelsbeleid, etc. etc. Maar waarom informeer je niet gewoon bij ze? (www.euroland.nu)

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat een franchise onderneming zo in elkaar zit weet ik en dat is voor mij geen enkel probleem. En waarom ik denk dat Euroland daar snel veel mensen zal trekken is omdat er in de buurt vooral mensen komen die naar Wibra en Zeeman gaan en dus ook Euroland aantrekkelijk voor ze is.

 

En over een ondernemingsplan gesproken, we hebben toen zo precies mogelijk uitgerekend hoeveel we moeten investeren maar verbouwingen etc lopen altijd wel uit vandaar dat het nu zo moeilijk zit :'(

 

Ik heb trouwens op de site met franchise ondernemingen gekeken en Euroland zit er niet bij. Is er dan nog wel een kans volgens jullie dat zij wel met zulke dingen akkoord gaan of is het een winkel als Wibra waarbij alles van één persoon is?

 

Over bellen naar Euroland gesproken: Ik ben gewoonweg bang dat ze me vierkant in mijn gezicht zullen uitlachen. Vandaar dat ik eerst hier informeer...

Link naar reactie
  • 0

Kijk bij mij zit het zo in elkaar:

 

Ik heb namelijk een mooi groot pand gehuurd in een overdekt centrum en ben ook een eigen winkel begonnen met een eigen naam. Maar het probleem is dat ik natuurlijk nog veel te weinig naamsbekendheid heb en het heel duur is om fatsoenlijke reclame te kunnen maken (en geld geef ik op zit moment vooral uit aan schulden). Vandaar dat het me handig leek om te switchen naar een winkel dat al bestaat. Nog even ter infromatie:

 

In het overdekte centrum komen vooral mensen met lagere inkomens. Wibra en de Zeeman zijn er dan ook uiteraard te vinden en ik zie hoe vol zij al tijd zijn terwijl ik maar moet wachten op mijn klanten omdat ik waarschijnlijk veel te duur voor ze ben.

 

Begrijp ik nu dat je 2 panden heb gehuurd terwijl de vraag die je stelt een vraag is die je als ondernemer toch weet te beantwoorden?

Zoals al eerder gevraagd, heb je wel een ondernemersplan of iets van dien aard?

 

Andere optie's zijn o.a.: eurowinkel, eurokraker, euro outlet of euroshop ( weet niet of deze al gebruikt worden)

 

Zijn er geen andere optie's om je toko meer bekendheid te geven?

Misschien is je uitstraling wel te duur.

 

In wat voor branche zit je?

Link naar reactie
  • 0

Over bellen naar Euroland gesproken: Ik ben gewoonweg bang dat ze me vierkant in mijn gezicht zullen uitlachen. Vandaar dat ik eerst hier informeer...

 

Daar zou ik dus totaal niet bang voor zijn. Indien dit zou gebeuren, zou ik nog niet eens geacioceerd met zo'n bedrijf willen worden. Gewoon bellen en net doen of je neus bloed zou ik zeggen. Wat heb je te verliezen?

 

Groetjes HKHG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.