• 0

Omzet inclusief of ecxlcusief BTW

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van de middelbare school heb ik onthouden dat omzet = afzet * prijs. In de praktijk kom je ook wel tegen dat dat nog wordt verminderd met bepaalde kosten die zich voordoen.

 

Je zou natuurlijk aan degene die de quote heeft opgesteld kunnen vragen hoe die 2 ton tot stand is gekomen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Omzet is een bedrijfseconomische term die duidt op het totaalbedrag van verkopen van een bedrijf (organisatie, rechtspersoon) in een bepaalde periode en bestaat uit twee componenten, prijs en afzet (verkochte hoeveelheid). Omzet houdt geen rekening met de vraag of de opbrengst van de verkopen al in geld aanwezig is, of dat het nog uitstaande vorderingen bij klanten betreft.

 

De bruto omzet is het totaal van alle verkopen, identiek aan wat hierboven als omzet gedefinieerd is. De netto omzet is de bruto omzet minus de teruggenomen goederen, de schadevergoedingen aan afnemers voor slechte producten en de betalingskortingen aan afnemers voor contante betaling.

 

Zo gegoogled :P

 

Groet,

HKHG

Link naar reactie
  • 0

Bij je omzet is alles exclusief. Hier gaan je kosten, zoals BTW, personeel etc nog van af.

 

???, omzet exclusief, dus exclusief BTW, en daar gaat je BTW nog vanaf?

 

Toen ik het zelf las, dacht ik al: WEGHALEN!!! ;) Je was ff te snel met reageren...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.