• 0

Welke betaalmogelijkheden aanbieden in mijn webwinkel?

Hallo allemaal,

 

Ik ben hard bezig met het opzetten van mijn webwinkel. Ik ga een webwinkel met een zeer groot assortiment opzetten.

Alles wat ik in webwinkel verkoop is op voorraad en wij streven ernaar om binnen 24 uur te leveren.

 

Nu moet ik gaan kiezen welke betaal methodes ik moet gaan aanbieden.

kunnen jullie mij adviseren welke ik het beste kan gebruiken. met oog op service en kosten.

Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk aanbieden, maar aan sommige methodes zit een hoger risico. en is dat wel nodig.

 

Hier een lijstje:

Ideal

Visa/mastercard

American Express

eenmalige machteging

Vooruit betalen

Paypal

Acceptgiro

overboekingen

rembours

 

ik ga voorlopig alleen binnen de benelux verkopen (nederlandstalige site)

 

graag hoor ik van jullie wat ik het beste kan doen.

Ik ben van plan omdat via een psp te laten lopen

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt mij dat je binnen 24 leveren alleen kan realiseren als je laat betalen met Ideal, creditcard of paypal.

Renbours zou dit ook kunnen maar ik weet niet hoe dit werkt als je dit op wilt laten halen bij je bedrijf, of wil je nog elke dag netjes naar het postkantoor?

Denk dat deze opties ook wel redelijk ingeburgerd zijn ondertussen.

Link naar reactie
  • 0

 

Willem, het ligt aan de doelgroep van je winkel en wat je aanbiedt. Zijn het grote bedragen?

 

Mijn advies zou zijn IDEAL, Visa/Mastercard en Paypal. Persoonlijk zou ik IDEAL & Visa/Mastercard, als voorkeurspartner voor betalingen nemen, puur omdat dit betrouwbaarder overkomt voor "internetleken". Maar laat ons wat meer weten over je webwinkel, zodat er wat meer zicht is op jouw situatie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard kun je de andere betaalopties ook hanteren, maar dan zul je wel duidelijk aan moeten geven dat je binnen 24 uur na ontvangst van de betaling zult leveren.

 

Wij doen dat zelf ook en sturen bovendien altijd een bericht zodra de betaling ontvangen is. Op die manier neem je meteen weer een stuk onzekerheid weg bij de klant.

 

Vraag trouwens van tevoren wel even goed na wat voor kosten jouw psp hanteert per transactie, dit kan nog wel eens een flinke aanslag op je marge zijn als je goedkope producten verkoopt.

 

edit: dit oudere draadje is dan voor wat betreft die psp wellicht weer interessant voor je

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=8939

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Voor grotere zakelijke klanten kan ik mij zeer goed voorstellen dat ze de ouderwetse acceptgiro´s op prijs zullen stellen. Dit zou dan dus wel inhouden dat je de betaling pas na de levering zou krijgen.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Willem,

 

Ik adviseer om een aantal betaalmethoden (Ideal, Visa/mastercard,eenmalige machtiging en het Belgische Bancontact) in een keer te tackelen met bijvoorbeeld Multisafepay. eenmalige kosten zijn 74,95 de rest van de kosten kun je lezen op multisafepay of mijn website. Paypal biedt ook creditcards en overboeking, maar de registratie voor de klanten is veel uitgebreider en brengt een extra drempel met zich mee.

 

Een losse iDEAL module kan bij iedere bank. Postbank en ING bieden deze service gratis aan. Alleen de transactiekosten zijn wat hoger.

 

Ogone als paymentprovider (vele betaalmethoden) is alleen rendabel indien je heel veel orders hebt, vanwege de hoge maandelijkse kosten.

 

Vooruitbetalen is simpel door vermelding van het rekeningnummer, het bedrag en het ordernummer. Wel moet je handmatig controleren (tenzij je hiervoor programmatuur hebt) of de betaling is gelukt.

 

Mijn klanten gebruiken amper: American Express,Acceptgiro,Rembours omdat het extra kosten met zich meebrengt, zowel voor jou (eerste 2) als voor de klanten (de laatste).

 

Ik hoop dat je een keuze kunt maken!

http://www.loqus.nl Internet diensten

Voor al u clientside webdevelopment, zencart webwinkels, ideal en multisafepay integraties. - http://www.linkedin.com/in/lennartwesdijk

Link naar reactie
  • 0

Mijn doelgroep Is voornamelijk de Veehouderij, Ruitersport, Hobby en huisdieren.

Ik ga een zeer breed pakket aanbieden en de prijzen varieren van een 25 euro tot meer dan duizend euro.

Zie het als een wehkamp maar dan voor dieren.

 

Als er een deel B2B bijzit, en zo lijkt het wel, vergeet niet de mogelijkheid om je klanten (vooral de terugkerende) gewoon een factuur te kunnen sturen.

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik bied geen visa/master betaalmogelijkheid aan en kan dit dus niet objectief beoordelen maar kan je wel vertellen dat de meeste van mijn klanten tot dusver voor iDEAL kiezen en dat is prettig want zodoende kan ik gelijk verzenden. Ikzelf echter kies als de mogelijkheid er is altijd voor PayPal, ben een echte PayPal freak, nooit eerder zo'n makkelijke en snelle manier van betalen tegen gekomen (helaas is het nog niet te integreren in mijn nogal beperkte gehuurde webwinkel) Ik merk wel in mijn omgeving dat er nog weinig mensen bekend zijn met PayPal en dat verbaast me wel eens.....

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Let wel altijd goed op bij het gebruik van creditcards. Indien er sprake is van misbruik met bijvoorbeeld een gestolen kaart, dan moet je het geld in bijna alle gevallen terug storten, ook al heb je van alles verstuurd. Het gebruik van iDeal en overschrijvingen is een stuk zekerder, je bent er dan zeker van dat je je geld ook daadwerkelijk hebt ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Ideal is tegenwoordig erg populair. Met rembours zijn wij gestopt nadat een klant een vals adres bleek te hebben opgegeven en telefonisch ook geen sjoege meer gaf. Als je dat doet, moet je dus vooraf goed controleren of de gegevens kloppen.

 

Dat lijkt me een beetje vreemd. Onder rembours betekent dat je aan de postbode bij aflevering betaalt - het opgeven van een vals adres heeft daarbij helemaal geen enkel nut.

 

Bij eenmalige machtigingen kun je dit probleem wel hebben, aangezien iemand een incasso binnen 30 dagen kan stroneren. Als de goederen zijn afgeleverd, en de incasso wordt gestorneerd, dan heb je een aardige uitdaging om te bewijzen dat er uberhaupt iets is geleverd.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou graag de mogelijkheid willen bieden om via acceptgiro of op factuur te betalen. Maar als startende ondernemer heb ik nog niet zon hele brede rug en kan ik dat risico gewoon nog niet nemen. Ik moet dan ook gelijk dure ontracten aangaan met incasso bureau's enzo.

 

En het lijkt mij sterk dat dat verplicht is, Er zijn nu nog maar heel weinig shops die het achteraf betalen aanbieden.

Mensen hebben ook altijd nog de mogelijkheid om onder rembours geleverd te krijgen.

 

Op dit moment ben ik ook bezig om mijn algemene voorwaarden te schrijven, en dat is best moeilijk moet ik zeggen.

heeft iemand een opsomming voor mij waar precies instaat waartoe ik als webshop verplicht ben in 2009.

op internet vind ik alleen maar oude voorwaarden of nieuwsberichten over de voorwaarden van 2009 maar geen complete lijst.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat lijkt me een beetje vreemd. Onder rembours betekent dat je aan de postbode bij aflevering betaalt - het opgeven van een vals adres heeft daarbij helemaal geen enkel nut.

 

 

Een concurrent kan jou een beetje stangen omdat als jij verzend jij 13,95 euro aan het postkantoor moet betalen. Als de koper een verkeerd adres heeft opgegeven dan komt het pakket weer terug, alleen jij bent je 13,95 euro kwijt.

 

 

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Ik zou graag de mogelijkheid willen bieden om via acceptgiro of op factuur te betalen. Maar als startende ondernemer heb ik nog niet zon hele brede rug en kan ik dat risico gewoon nog niet nemen. Ik moet dan ook gelijk dure ontracten aangaan met incasso bureau's enzo.

 

En het lijkt mij sterk dat dat verplicht is, Er zijn nu nog maar heel weinig shops die het achteraf betalen aanbieden.

Mensen hebben ook altijd nog de mogelijkheid om onder rembours geleverd te krijgen.

 

Op dit moment ben ik ook bezig om mijn algemene voorwaarden te schrijven, en dat is best moeilijk moet ik zeggen.

heeft iemand een opsomming voor mij waar precies instaat waartoe ik als webshop verplicht ben in 2009.

op internet vind ik alleen maar oude voorwaarden of nieuwsberichten over de voorwaarden van 2009 maar geen complete lijst.

 

Ik werk nu een half jaar met verkoop via internet en eigenlijk alleen maar met vooraf overmaken. Als jij bij jouw advertenties en site goed je contactgegevens en telefoonnummer hebt dan betalen mensen na contact vaak het bedrag vooruit.

 

Ik ben nu ook bezig met ontwikkelen van 2 webwinkels en daar ga ik werken met Ideal en paypal. En wellicht doe ik dat via tussenpartij Multisafepay.

 

Algemene voorwaarden heb ik her en der gekeken en zelf geschreven voor mijn situatie. Heb je hier geen tijd of kennis voor dat kan je voor 150/200 euro bij diverse bedrijven Algemene Voorwaarden laten opstellen, zoek maar eens bij google op Algemene Voorwaarden.

 

Mijn algemene voorwaarden heb ik laten checken met mijn aansprakelijkheidsverzekering.

 

Succes

Arjan

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

... Ook met de nieuwe regels (betalen na ontvangst) die gaan komen in de komende jaren is een tussenpartij een must. ...

 

Heb je daar een linkje van?

 

Ik meende het ergens gelezen te hebben maar kan het nergens meer vinden. Ik zal het ook in mijn bericht aanpassen.

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Er zijn natuurlijk erg veel mogelijkheden bij het kiezen van de betaalmethoden in je webwinkel.

In uw geval (aangezien u zich richt op de benelux) zou naast Ideal ook Mister Cash misschien een goed idee zijn.

Dit geeft de Belgische klanten ook de mogelijkheid om direct online met hun bankpas te betalen.

De optie Mister Cash is bij meerdere PSPs in te stellen.

Als u kiest voor CreditCard acceptatie zijn er ook weer meerdere keuzes/axquirers mogelijk.

Denk er goed om dat de screening bij deze bedrijven vaak ingewikkelder is en langer duurt dan de aansluiting bij een PSP...

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

Marcel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet dat je door het niet aanbieden van een bepaalde betalingsmethode je klanten kunt mislopen.

 

Weegt het risico dat je 13,95 verliest doordat een concurrent een verkeerd adres opgeeft op tegen die grote bestelling die je mogelijk misloopt, omdat een serieuze klant perse onder rembours wil verzenden maar jij dit niet aanbiedt?

 

Natuurlijk kun je niet alle betalingsmethoden accepteren en zeker niet als je binnen 24 wil kunnen leveren. Maar geef de klant wel genoeg keuzemogelijkheid. Geef ook aan dat de klant kan kiezen voor een andere betalingsmethode, maar dat het verzendproces dan x werkdagen duurt.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Weegt het risico dat je 13,95 verliest doordat een concurrent een verkeerd adres opgeeft op tegen die grote bestelling die je mogelijk misloopt, omdat een serieuze klant perse onder rembours wil verzenden maar jij dit niet aanbiedt?

 

Als je een contract bij TNT hebt en de klant een rembours zending niet aanneemt betaal je dat bedrag zowel voor de heenweg als voor de terugweg. dubbel dat bedrag dus.

Tel daarbij op dat in mijn shop een zeer groot deel van de rembours zendingen terug kwam (impuls aankopen) en dan kwam bij mij de optelsom dat als een klant perse via rembours wil betalen ik hem beter naar mijn concurent kan laten gaan.

 

Krijg nu nog wel eens telefoontjes van mensen die echt perse via rembours willen betalen. ik leg dan uit waarom het niet kan en wat voor alternatieve er zijn. vaak begrijpen ze het wel en krijg ik alsnog een bestelling, begrijpen ze het niet geef ik ze een website van een concurent door die het wel accepteerd.

Link naar reactie
  • 0

Tel daarbij op dat in mijn shop een zeer groot deel van de rembours zendingen terug kwam (impuls aankopen) en dan kwam bij mij de optelsom dat als een klant perse via rembours wil betalen ik hem beter naar mijn concurent kan laten gaan.

 

Vossie, dat is een goed voorbeeld uit de praktijk om ervoor te kiezen om verzending onder rembours niet aan te bieden. De praktijk heeft geleerd dat dit voor jou de beste oplossing is.

 

Toch zou ik als ik een webshop had het eerst zelf willen testen voor mijn situatie. Alleen zo kom je erachter of het voor jou rendabel is om deze optie aan te bieden en krijg je in ieder geval geen spijt, maar wel zekerheid. Ik denk dat het uitmaakt in welke markt je actief bent. Zoals je aangeeft leiden impulsaankopen tot relatief meer retourzendingen. De markt waarin TS actief is lijkt mij een markt waarin relatief weinig impulsaankopen worden gedaan. Het is een overweging die elke aanbieder voor zichzelf moet maken.

 

Natuurlijk kun je een klant altijd nog de optie bieden op het zelf op te komen halen op afspraak. Als de klant echt pas wil betalen op het moment dat hij het product daadwerkelijk in zijn handen heeft, zal hij hier gebruik van maken (afhankelijk van de afstand uiteraard).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga Ideal,Creditcard en vooruitbetaling gebruiken verder niets. Het is zo dat als je shop goede kwaliteit levert mensen toch wel bestellen. Om professioneel over te komen kan je gewoonweg niet alle betalingsmogelijkheden gaan aanbieden, daarbij komt daar ook weer wat extra administratie bij kijken. Ik zou het lekker houden bij Ideal,vooruitbetaling en eventueel creditcard.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.