• 0

LET OP!!! KVK look-a-like Spookfaktuur

Even voor alle mede ondernemers op het forum, kreeg zojuist een spook-faktuur binnen. Wilde jullie er heel even op attenderen, gezien het heel erg veel lijkt op KVK. De kleine lettertjes, verraden (zie het groene vlak) dat het niet om een faktuur gaat.

 

Zeg het voort!

spookfactuur.thumb.JPG.62a0e7a8c8479500cf9520ed1bca3042.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou me echt niet verbazen als ze ook de drukker en bezorger belazeren... helaas zijn de figuren achter dit soort acties vaak het soort dat alles dupeert wat maar mogelijk is, en gezien de reacties elders is het waarschijnlijk niet bepaald hun eerste keer.

 

 

Die drukker mag niet zeuren, tenzij deze blind is

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het zou me echt niet verbazen als ze ook de drukker en bezorger belazeren... helaas zijn de figuren achter dit soort acties vaak het soort dat alles dupeert wat maar mogelijk is, en gezien de reacties elders is het waarschijnlijk niet bepaald hun eerste keer.

 

 

Die drukker mag niet zeuren, tenzij deze blind is

 

Belgische drukker ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Tjonge jonge wat een crisis management :-)

"Kantoor voor Klanten is een online handelsregister gestart, met als doel, alle ondernemingen binnen Europa in één handelsregister te plaatsen."

 

Lekkere internationale naam

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

??? ??? ??? jeetje....ben nog nooit zo verbaasd geweest...ik heb het ook ontvangen, netjes bij te betalen facturen gelegd, was wel al verbaasd dat ik nu al krijg maar toch. Heb even de oude gekocht en lijkt echt veel op elkaar. Als je het naast elkaar leg zie je het verschil wel maar in eerste instantie zag ik dit echt niet. Wat 'n besodemieterij...

 

zie nu pas het kleine stukje tekst dat ze niet bij de echte kvk horen en dat het geen factuur is maar aanbod....stelletje oplichters zeg....ik hoop dat de bankrekening snel bevroren wordt!!!

Link naar reactie
  • 1

wat een lulverhaal....

dus daarom is het logo en website bijna hetzelfde en staat de info dat het geen factuur is er op verstopt.

ze hebben al 200.000 betalende klanten die zeer tevreden zijn.

 

domeinnaam is op 19-06-2008 geregistreerd dus dat is zo en zo al snel.

 

Maar ik stel voor dat de belastingdienst dan in elkgeval maar uitgaat van 200.000 betalende klanten en ze daar in elkgeval een mooie aanslag voor gaat sturen.

Link naar reactie
  • 0

Tjonge jonge wat een crisis management :-)

 

Tja, wat moet je ervan zeggen... zouden ze serieus gedacht hebben ermee weg te komen?

 

Maar ik stel voor dat de belastingdienst dan in elkgeval maar uitgaat van 200.000 betalende klanten en ze daar in elkgeval een mooie aanslag voor gaat sturen.

 

Yup... ik neem aan dat voorschot over een winst van 30 miljoen (!) niet mals uitvalt, zelfs niet in belgie :)

Link naar reactie
  • 0

Kantoor voor Klanten spreekt zich op vele fronten tegen....

 

- Als hun handelsregister als doel heeft alle ondernemingen binnen Europa in één handelsregister te plaatsen, waarom is de

taal enkel in het engels en werken ze alleen maar samen met KvK Benelux? (andere landen tellen niet meer mee?)

 

- Qua huisstijl er inbreuk is op auteursrecht, de gelijkenis met de Kamer van Koophandel in Nederland is qua vorm, stijl en

kleur nagenoeg hetzelfde. Dit geldt niet alleen voor de brief, maar ook voor de website.

 

- De site geeneens volledig functioneert. Sommige zaken staan er gewoon enkel als tekst - terwijl het de suggestie wekt dat

er daadwerkelijk artikelen zijn. Zoals op : "Nieuw op Mijn KvK" staat alleen de toelichting klikbaar, de rest is gewoon tekst.

 

- Waarom is de bedrijfsconstructie heel vaag, terwijl dit register meer openheid en structuur moet bieden. Beetje

tegenstrijdig dat ze zelf geen structuur hebben... en zo kunnen we denk ik nog wel doorgaan.

 

 

Het feit dat ze zich moeten verdedigen is al een heel vaag verhaal. Ieder zijn mening, maar ik vind dat de KvK samen met de overheid dit soort praktijken hard aan mogen pakken. Wat dat betreft lopen we hier soms achter de feiten aan.

 

Link naar reactie
  • 0

Hmm.. ik zal hem ook ooit wel krijgen (tot nu toe nog niet) want tot mijn verbazing stond ook mijn bedrijf hier wel bij vermeld.

Er staan behoorlijk wat bedrijven op deze site, iets waar ik in elk geval niet echt happy mee ben.

 

Misschien een tip voor de andere ondernemers om ff te checken of je wellicht er ook bij staat?

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Hmm.. ik zal hem ook ooit wel krijgen (tot nu toe nog niet) want tot mijn verbazing stond ook mijn bedrijf hier wel bij vermeld.

Er staan behoorlijk wat bedrijven op deze site, iets waar ik in elk geval niet echt happy mee ben.

 

Misschien een tip voor de andere ondernemers om ff te checken of je wellicht er ook bij staat?

 

Karen

 

Denk niet dat ze zelf een database hebben, maar een sciptje geschreven hebben waarmee ze iedere aanvraag die je doet real-time leveren vanuit de kvk database, en als eigen info presenteren op hun site als een soort van doorgeefluikje

 

Link naar reactie
  • 0

Denk niet dat ze zelf een database hebben, maar een sciptje geschreven hebben waarmee ze iedere aanvraag die je doet real-time leveren vanuit de kvk database, en als eigen info presenteren op hun site als een soort van doorgeefluikje

 

Volgens mij niet hoor.. heb net even mezelf gezocht, en kom als resultaat naar boven op de site van onze boefjes. Het echte handelsregister is momenteel echter (zoals snachts gebruikelijk) offline.

 

Bovendien zou de kvk vrij snel kunnen vaststellen dat die webserver continu gegevens uit het register opvraagt en doorsluist, en daarmee ook die functie met 1 handeling kunnen kaltstellen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nieuw hier, maar het zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn dat die scholier alleen de hosting doet.

 

Tja, momenteel op zijn website, http://www.enliven.nl/ :

 

Naar aanleiding van een aanbiedingsbrief die is rond gestuurd naar ondernemend Nederland door kvkhandelsregister.nl, welke haar

hosting heeft ondergebracht bij Enliven, zijn wij bezig om stappen te ondernemen om deze website zo spoedig mogelijk uit de lucht te halen.

Wij hebben inmiddels contacten met MKB Nederland en verwachten op korte termijn meer nieuws te kunnen melden.

 

Het zou maar zo kunnen dat hij ook gedupeert is, al vind ik het dan wel lang duren om die site uit de lucht te halen. Zeker gezien hij het admin contact voor het domein bij sidn is zou hij het onmiddelijk offline kunnen trekken, zelfs zonder remote management van zn servers (al is dat ook al stug).

 

Maar goed, ik wil zeker geen schuld aanbrengen, hoogstens wat laksheid constateren.

Link naar reactie
  • 0

Het zou maar zo kunnen dat hij ook gedupeert is, al vind ik het dan wel lang duren om die site uit de lucht te halen. Zeker gezien hij het admin contact voor het domein bij sidn is zou hij het onmiddelijk offline kunnen trekken, zelfs zonder remote management van zn servers (al is dat ook al stug).

 

Maar goed, ik wil zeker geen schuld aanbrengen, hoogstens wat laksheid constateren.

 

In het verleden hebben we wel eens discussies gehad van webhoster die zich afvroegen of ze een wanbetaler die zijn hosting niet betaalde (of aanverwante diensten) zonder problemen af konden sluiten.

Wat ik mij daarvan herinner is dat je dat als hostingbedrijf niet zomaar kunt omdat je het risico loopt ineens met een claim te zitten van de opdrachtgever die zijn omzetverlies op jouw als hoster probeert te verhalen.

 

Ik heb zo'n vermoeden dat hij zich gisteren het lamlazerus is geschrokken toen zijn telefoon ineens roodgloeiend stond.

Mogelijk dat hij na wat minder leuke verwensingen contact heeft gezocht met een advocaat die hem misschien wel geadviseerd heeft deze melding op zijn site te zetten en vooral niet de site uit de lucht te halen.

 

Immers, de Belgische belastingdienst wil vast een flink deel van de inkomsten afkomstig van die 200.000 tevreden klanten incasseren, trek je de stekker uit zo'n site, tja >;( ;D

Link naar reactie
  • 0

Het zou maar zo kunnen dat hij ook gedupeert is, al vind ik het dan wel lang duren om die site uit de lucht te halen. Zeker gezien hij het admin contact voor het domein bij sidn is zou hij het onmiddelijk offline kunnen trekken, zelfs zonder remote management van zn servers (al is dat ook al stug).

 

Maar goed, ik wil zeker geen schuld aanbrengen, hoogstens wat laksheid constateren.

 

Je kunt als hoster in dit soort gevallen ook niet zomaar even de hosting van een website stil leggen. Als je dit zonder valide redenen doet en je klant ondervind daar vervolgens nadeel van, dan kan die klantje aansprakelijk stellen voor de inkomsten die hij misloopt. Het lijkt heel simpel om een site even plat te gooien, maar je moet als hoster wel volkomen zeker weten dat je het recht daar toe hebt. Het lijkt een heel simpele beslissing, maar als je op hostingwebsites de discussies over notice en takedown procedures leest kom je er achter dat het niet zo simpel is dat het lijkt. Ik kan me heel goed voorstellen dat de hostingprovider eerst juridisch advies gaat inwinnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.