• 0

LET OP!!! KVK look-a-like Spookfaktuur

Even voor alle mede ondernemers op het forum, kreeg zojuist een spook-faktuur binnen. Wilde jullie er heel even op attenderen, gezien het heel erg veel lijkt op KVK. De kleine lettertjes, verraden (zie het groene vlak) dat het niet om een faktuur gaat.

 

Zeg het voort!

spookfactuur.thumb.JPG.62a0e7a8c8479500cf9520ed1bca3042.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een interessant discussiepunt, dat tussen de bezorger en het bedrijf Sandd. Je kan het namelijk vanuit 2 perspectieven bekijken.

 

Zakelijk gezien is het correct van Sandd om zo te handelen, gezien de taak van de medewerker enkel post in ontvangst nemen - sorteren en bezorgen is. De discretie en betrouwbaarheid van het bezorgen is hiermee geschaad. Anderzijds humaan/moreel gezien is het incorrect van Sandd om zo te handelen, gezien de medewerker probeerde te voorkomen dat mensen in "dit aanbod" trapten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vrij van alle waardeoordelen staat Sandd in zijn recht. Klanten betalen om hun post bezorgd te krijgen en vragen niet op gratis service van de postbode die plakkertjes op de enveloppen plakt, echter:

- het zou Sandd sieren de postbode slechts te berispen

- het zou Sandd nog meer sieren geen opdrachten aan te nemen van oplichters

 

Volgens mij maakt dat laatste hen medeplichting. Misschien maakt het ze wel lid van een criminele organisatie ;)

 

Als je als organisatie doorkrijgt dat je klant valse facturen verstuurd mag je er niet mee doorgaan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Grappig dat je dat schrijft Nils, ik heb op Bizz.nl een soortgelijke reactie geplaatst bij dit artikel.

http://www.bizz.nl/4404-poll-postbode-behoedt-ondernemers-voor-ellende-en-wordt-ontslagen-.html.

 

Daar staat overigens ook een reactie van Sandd op een e-mail die een ondernemer hen heeft gestuurd met de vraag of ze aub de postbode weer willen aannemen.

 

Ik vind het verbazingwekkend dat niemand zich afvraagt hoe het kan dat een postbode - en niet de directie - de eerste is die inziet dat het bedrijf meewerkt aan een oplichtingszaak. Waarom heeft de directie van Sandd zelf niet eerder dan afgelopen vrijdag iets ondernomen om te stoppen met het rondbrengen van deze dubieuze post? Heeft er nu werkelijk niemand eerder in het verwerkingsproces gezien dat het hier om de brieven ging die net volop in de media kwamen? Lijkt mij sterk.

 

Tot zover mijn 3 centen.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Vooropgesteld dat ik het er niet mee eens ben dat de postbode ontslagen is, kan ik me wel vinden in het standpunt dat de postbode niet de aangewezen persoon is om een eigen boodschap aan de post mee te geven.

 

In dit geval ging het om een vervalste brief en had de postbode de beste bedoelingen. Vind een ontslag dan ook wel erg drastisch.

 

Anderzijds kun je je ook afvragen waar het einde is als Sandd dit toleert.

Mag een postbode die bijvoorbeeld uit geloofsovertuiging erotische producten verwerpelijk vindt weigeren deze te bezorgen? Of een postbode met een hekel aan het kapitalisme weigeren bij bepaalde bedrijven de post te bezorgen? Of mogen zij hun afkeer, waarschuwing of andere boodschap dan meegeven aan de post?

 

 

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat argument wel vaker. Maar de grens is natuurlijk vrij scherp. Is het wettelijk toegestaan of niet. Niet toegestaan betekent gewoon dat je niet mee mag werken. De brieven zijn niet geopend en of gelezen dus er is wettelijk niet veel of niets verkeerd gegaan. Van de andere post moet de postbode gewoon afblijven dus er is geen "grijs" gebied.

 

Bij twijfel is een waarschuwing de enige goede actie. Eerder noemde ik dat burgerplicht. Laat de ontvanger zelf maar bepalen of hij gebruik wil maken van een aanbod zolang hij maar weet dat het niet de jaarlijkse rekening van de KvK is.

 

Het is dus gewoon een domme actie van een manager die even "de baas" wilde spelen. Bij Sandd wisten ze dat al vrij snel want de geijkte methode is om een mediastilte in acht te nemen. "Als je geschoren wordt kan je beter stil zitten".

 

Link naar reactie
  • 0

Het is dus gewoon een domme actie van een manager die even "de baas" wilde spelen.

 

Als postbode hoor je je niet met de post te bemoeien, dat is zelfs bij wet geregeld. De postbode kon bij zijn werkgever blijven werken, maar weigert zich aan de instructie van zijn werkgever en weigert zich aan de wet te houden. Wat zou je zelf als werkgever dan doen? Je werknemer door laten werken terwijl je weet dat hij de wet overtreed en je klanten benadeeld? Je werknemer betaald thuis laten zitten?

 

Ik geef Sandd groot gelijk.

 

Als Timmer belooft niet zich niet nogmaals te bemoeien met de inhoud van brieven dan is hij weer welkom bij Sandd, zo liet het bedrijf eerder weten.

 

Al die bedrijven die hem een baan aanbieden moeten eerst nog maar eens goed nadenken.

Link naar reactie
  • 1

 

Als postbode hoor je je niet met de post te bemoeien, dat is zelfs bij wet geregeld. De postbode kon bij zijn werkgever blijven werken, maar weigert zich aan de instructie van zijn werkgever en weigert zich aan de wet te houden. Wat zou je zelf als werkgever dan doen? Je werknemer door laten werken terwijl je weet dat hij de wet overtreed en je klanten benadeeld? Je werknemer betaald thuis laten zitten?

 

Ik geef Sandd groot gelijk.

 

Ik ben het hiermee niet eens. De wet zou hier aangepast moeten worden als dit zo is.Als er in een pakje bijv. een bom zit, moet de postbode dit meteen melden. Dus bij elk vermoeden van criminaliteit of oplichting en niet alleen terrorisme zou de postbode direct de postale recherche moeten inlichten. Niet alleen Sandd faciliteert oplichters. Ook TNT Post bezorgt soms rembourspakketten met een baksteen erin, i.p.v. bijv een laptop. Ik heb eens met een postbode erover gesproken, toen ik een duur rembourspakketje kreeg. Dat had gelukkig de verwachte inhoud, maar ik vroeg hem wat er zou gebeuren als het een baksteen betrof. Het geld zou dan toch eerst op de rekening van de oplichter worden gestort." Dan moet je dat zelf maar proberen terug te vorderen." Dat is niet alleen nadelig voor de klant, maar dupeert ook alle goedwillende webwinkeliers. Nieuwe klanten worden zo huiverig om producten te kopen. Dat is een hele slechte zaak.

 

Paul

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je dan precies dat de postbezorger doet Paul? Alle post open maken voordat deze wordt bezorgd, en alles waarvan hij denkt dat je het niet wil hebben er uit halen?

 

Natuurlijk vind ik ook dat Sandd maatregelen moet nemen tegen oplichters, dat is iedereen het wel met je eens. Maar ik heb zelf liever dat mijn postbode mijn post gewoon dicht laat en deze zonder er wijzigingen op aan te brengen bij me bezorg. Rembourspakketjes bestel ik wel bij een betrouwbare levarancier, en als ik iets niet verwacht neem ik een retourpakketje niet aan.

Link naar reactie
  • 0

Het is dus gewoon een domme actie van een manager die even "de baas" wilde spelen.

 

Als postbode hoor je je niet met de post te bemoeien, dat is zelfs bij wet geregeld. De postbode kon bij zijn werkgever blijven werken, maar weigert zich aan de instructie van zijn werkgever en weigert zich aan de wet te houden. Wat zou je zelf als werkgever dan doen? Je werknemer door laten werken terwijl je weet dat hij de wet overtreed en je klanten benadeeld? Je werknemer betaald thuis laten zitten?

 

Ik geef Sandd groot gelijk.

 

 

Komop Maarten,

 

Hoezo moet de postbode zich niet met de post bemoeien? Het is NB zijn taak! Hij mag de post niet open maken of lezen maar daar is helemaal geen sprake van. Deze man herkende de fraudebrieven en heeft deze gewoon dicht bezorgt met een waarschuwing. Ik heb al eerder betoogd dat het JUIST onwettig zou kunnen zijn of is (ik ben geen jurist) om willens en wetens mee te werken aan een frauduleuze actie.

 

Je maakt het nog veel gekker door glashard te stellen dat de postbode niet alleen de wet overtreedt maar ook nog eens de klanten benadeelt. Ze lopen mogelijk een lucratieve opname in een Internationaal handelsregister mis zeker???

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je maakt het nog veel gekker door glashard te stellen dat de postbode niet alleen de wet overtreedt maar ook nog eens de klanten benadeelt. Ze lopen mogelijk een lucratieve opname in een Internationaal handelsregister mis zeker???

 

In Nederland hebben we de postwet, daar hebben postbodes zich aan te houden. Ik heb die wet niet geschreven hoor.

 

Ik reageerde overigens voornamelijk op Paul, die vind dat postbodes bakstenen ook moeten onderscheppen. Ik ben en blijf van mening dat een postbode gewoon zijn post moet bezorgen, zonder zich met de inhoud te bemoeien.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik reageerde overigens voornamelijk op Paul, die vind dat postbodes bakstenen ook moeten onderscheppen. Ik ben en blijf van mening dat een postbode gewoon zijn post moet bezorgen, zonder zich met de inhoud te bemoeien.

 

Elke postbode zou in geval van overduidelijke oplichting op discrete wijze de postalerecherche, of een afdeling van zijn postbedrijf die er over gaat, moeten inlichten. Die veiligheidsafdeling moet snel en adequaat ingrijpen. Dus de postbode moet zeker niet op eigen houtje bij elk geval van mogelijke oplichting zelf rechercheur spelen.

 

Paul

Link naar reactie
  • 1

 

 

Ik reageerde overigens voornamelijk op Paul, die vind dat postbodes bakstenen ook moeten onderscheppen. Ik ben en blijf van mening dat een postbode gewoon zijn post moet bezorgen, zonder zich met de inhoud te bemoeien.

 

Elke postbode zou in geval van overduidelijke oplichting op discrete wijze de postalerecherche, of een afdeling van zijn postbedrijf die er over gaat, moeten inlichten. Die veiligheidsafdeling moet snel en adequaat ingrijpen. Dus de postbode moet zeker niet op eigen houtje bij elk geval van mogelijke oplichting zelf rechercheur spelen.

 

Paul

 

De postbode moet gewoon de post bezorgen. Je kunt toch niet de postbode de schuld geven van, cq. medeschuldig maken aan het feit dat je zelf zo dom bent een baksteen te kopen en af te rekenen?

 

Op het moment dat in het nieuws kwam dat het geen zuivere koffie is had sandd de boel even op z'n verdeelcentrum moeten laten liggen en zich beraden op stappen trouwens. Ze bezorgen toch maar een keer per week, dus plenty tijd daarvoor.

 

Off/topic

De postcontrolerende postbode bracht me wel op het idee om een van mijn monteurs postbode te laten worden bij mijn directe concurrenten en even van iedere uitgaande offerte adresgegevens op te schrijven. De grote pakketten met grote offertes wordt onder het mom van 'verdacht pakketje' natuurlijk even vakkundig opengemaak ;D

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Zaken als dit moet je per geval bekijken en niet de letter van de wet lezen, maar de geest waarin deze is geschreven.

 

Een postbode levert een poederbrief af bij een geadresseerde, postbode wist dat er poeder in zat, maarja de directie staat niet toe dat de postbode dit meedeeld.

 

De enige die hier niet correct heeft gehandeld is het management, zij wisten het.

Er is geen grijsgebied, het lijkt tegenwoordig de normaalste zaak te zijn op anderen te bedonderen.

Link naar reactie
  • 0

 

De postbode moet gewoon de post bezorgen. Je kunt toch niet de postbode de schuld geven van, cq. medeschuldig maken aan het feit dat je zelf zo dom bent een baksteen te kopen en af te rekenen?

 

 

Bij rembours moet de ontvanger eerst betalen voordat hij het pakketje krijgt. Dat geld stuurt TPGpost dan naar de verkoper. Dus als hij een baksteen i.p.v. de bestelde waar krijgt is hij meestal voorgoed zijn geld kwijt. Frans het slaat nergens op dat jij de klant dan dom vindt. Door dat idiote gedoogbeleid hier zijn jaarlijks duizenden mensen de dupe hiervan. Ook goedwillende webwinkeliers worden zo de dupe van deze fraudeurs. Ik vind dat elke postbode bij het constateren van fraude zijn chef moet inlichten, die dan het geld kan vasthouden tot de zaak is uitgezocht.

Link naar reactie
  • 0

Bij rembours moet de ontvanger eerst betalen voordat hij het pakketje krijgt. Dat geld stuurt TPGpost dan naar de verkoper. Dus als hij een baksteen i.p.v. de bestelde waar krijgt is hij meestal voorgoed zijn geld kwijt. Frans het slaat nergens op dat jij de klant dan dom vindt. Door dat idiote gedoogbeleid hier zijn jaarlijks duizenden mensen de dupe hiervan. Ook goedwillende webwinkeliers worden zo de dupe van deze fraudeurs. Ik vind dat elke postbode bij het constateren van fraude zijn chef moet inlichten, die dan het geld kan vasthouden tot de zaak is uitgezocht.

 

Stel: Je loopt in de stad op een zonnige zaterdagmiddag. Daar staat een aantrekkelijk uitziende vrouw, goed verzorgd en netjes gekleed. Ze heeft pakketjes in haar hand, mooi ingepakt met een lintje erom. Ze zegt dat er mobieltjes inzitten. Je mag niet in het pakketje kijken, maar ze heeft er wel foto's van. De foto's zijn prachtig en het mobieltje dat ze zegt dat erin zit kost maar de helft van wat het in die winkel iets verderop zou moeten kosten.

Ondanks enig aandringen mag je niet kijken. Sterker nog: Je moet eerst betalen, en je mag het pas openmaken als je thuisbent.

 

Sorry, maar de mensen die besluiten dat pakketje te kopen van die overtuigende dame noem ik dom. En als ze dat via een internetsite doen met nog minder contact en nog minder informatie noem ik ze heel dom.

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Stel: Je loopt in de stad op een zonnige zaterdagmiddag. Daar staat een aantrekkelijk uitziende vrouw, goed verzorgd en netjes gekleed. Ze heeft pakketjes in haar hand, mooi ingepakt met een lintje erom. Ze zegt dat er mobieltjes inzitten. Je mag niet in het pakketje kijken, maar ze heeft er wel foto's van. De foto's zijn prachtig en het mobieltje dat ze zegt dat erin zit kost maar de helft van wat het in die winkel iets verderop zou moeten kosten.

Ondanks enig aandringen mag je niet kijken. Sterker nog: Je moet eerst betalen, en je mag het pas openmaken als je thuisbent.

 

Sorry, maar de mensen die besluiten dat pakketje te kopen van die overtuigende dame noem ik dom. En als ze dat via een internetsite doen met nog minder contact en nog minder informatie noem ik ze heel dom.

Frans met jouw voorbeeld ben ik het helemaal eens. Iets wat de helft goedkoper is daar is iets mee mis. Maar veel internetoplichters zijn tegenwoordig wel wat gewiekster dan deze mooie dame. Het mobieltje is 20 % goedkoper en je betaalt het onder rembours. Dus gelijk oversteken. Op hun website staat keurig hun KVKnummer+ bedrijfsadres, maar het bedrijfspand is niets meer dan een brievenbus.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Frans het slaat nergens op dat jij de klant dan dom vindt. Door dat idiote gedoogbeleid hier zijn jaarlijks duizenden mensen de dupe hiervan.

 

Die mensen worden de dupe van hun eigen hebzucht. Tegenwoordig zijn er allerlei regels waarmee particulieren die bij webshops bestellen worden beschermd, als je de prijs bij een betrouwbare webshop dan te duur vind, en in gaat op bijvoorbeeld een vage marktplaats advertentie, dan heb je het wel een beetje aan jezelf te danken lijkt mij. Gelukkig leren mensen wel van hun eigen en andermans fouten en zijn steeds meer mensen zich bewust van de risico's van het kopen bij onbetrouwbare bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Door op opengemaakte rekeningen van overheidsinstanties een sticker met hun eigen bankrekeningnummer te plakken, zijn oplichters erin geslaagd bedrijven in de provincies Friesland en Noord-Holland tienduizenden euro’s te ontfutselen. meer:

 

http://www.zibb.nl/10255966/Financien/Financien-nieuws/Financien-nieuwsbericht/Ondernemers-dupe-van-stickertruc.htm

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Door op opengemaakte rekeningen van overheidsinstanties een sticker met hun eigen bankrekeningnummer te plakken, zijn oplichters erin geslaagd bedrijven in de provincies Friesland en Noord-Holland tienduizenden euro’s te ontfutselen. meer:

 

De volgende stap is waarschijnlijk dat fraudeurs bestaande rekeningen onderscheppen en de rekeningen vervolgens vervangen voor een identieke versie maar met eigen bankrekeningnummer.

Link naar reactie
  • 0

De volgende stap is waarschijnlijk dat fraudeurs bestaande rekeningen onderscheppen en de rekeningen vervolgens vervangen voor een identieke versie maar met eigen bankrekeningnummer.

 

Dat was ook het eerste wat ik me bedacht inderdaad: dat werkt (vanuit het oogpunt van de oplichter gezien) toch véél beter? Wanneer je een factuur stuurt zoals hierboven beschreven is je slagingspercentage vrijwel 100%. Tot het moment dat de herinneringen verstuurd worden en het trucje snel door de mand zal vallen, kun je zo al een flink bak geld binnengehaald hebben voor je ontdekt wordt.

Link naar reactie
  • 3

Hoe is deze zaak nou uiteindelijk afgelopen? Afgelopen najaar zijn vier van de (vijf) betrokkenen van hun bed gelicht door de politie om verhoord te worden. Ze worden verdacht van oplichting, overtreding van de auteurswet en lidmaatschap van een criminele organisatie.

 

Dat is de strafrechtelijke afhandeling. Privaatrechtelijk is de kwestie in het voorjaar van 2009 behandeld, in een zaak van de Kamer van Koophandel versus drie rechtspersonen en vijf particulieren. Ze werden behoorlijk schuldig bevonden, maar de straf was beperkt. Behalve dat ze domeinnamen moesten overhandigen en bekend maken hoeveel nepfacturen ze verzonden hadden en van plan waren te verzenden, moesten de partijen gezamenlijk 15.262 euro betalen om de kosten van het kort geding te vergoeden.

 

Opvallend is dat het vier maanden duurde voordat de echte KvK de zaak zelf voor het gerecht kon brengen (in kort geding) en dat de strafrechtelijke molen een jaar nadien nog steeds niks heeft opgeleverd. Alle maatregelen om deze grootschalige scam te stoppen (driekwart van 1.4 miljoen spookfacturen onderschept, de bankrekeningen geblokkeerd en de websites op nul gezet) zijn door partijen onderling geregeld - zonder degelijke rechtsgrond. Als je nou een voorbeeld zoekt van de onmacht van de openbare orde tegenover acquisitiefraude, dan is dit een evidente case.

 

Het afwachten is dus op de strafzaak, als die ooit komt. In de tussentijd kunnen de betrokkenen gewoon doorgaan met hun zaken. Het is wel een eigenaardig clubje. In de rechtbank beweerden ze elkaar te kennen via het geloof. Dat zou weleens de Guardian Ministry kunnen zijn, want de Nederlandse aanstichter van het geheel is op een Holy Mission. In het eerste kort geding werd gesteld dat deze oprichter tevens eigenaar is van de Roma Groep die verantwoordelijk gehouden werd voor grootschalige fraude rond de website`Gemeenteregister. De naam Roma verwijst naar een schip waarmee de molukkers na de verzelfstandiging van Indonesie naar Nederland verscheept zijn: de SS Roma.

 

Deze jongen maakt regelmatig gebruik van de diensten van dezelfde hoster en sitebouwer die ook voor het Kantoor voor Klanten werkte. Deze hoster heeft ook alle adressen gekocht bij Ad Hoc Data, het drukwerk besteld bij Spedo en de bezorgdienst Sandd ingeschakeld. De bedrijfsleider/katvanger van de valse KvK op zijn beurt is weer te relateren aan de holding die betrokken was bij talloze scams zoals die van Telemarketing Account - ook veroordeeld. Ondertussen draait de telemarketing voor Telefoongids.com en InternetGemeentegids gewoon door.

 

Maar wat is nou de link met de Vlamingen? De Nederlandse aanstichter is te relateren aan de Antwerpse 'angel investor' via de verweven clubjes in networkmarketing/MLM, met name DHS Clubshop en Duitse coaches. De Vlaamse mede-oprichter van de valse KvK is bovendien eigenaar van OnlineHomebanking voor thuiswerkers en Telefoonregister.be, een initiatief dat erg lijkt op Telefoongids.com.

 

De links tussen deze gewiekste advertentieverkoperts zijn ook wel logisch, want de KvK-scam vergde een investering van vele tonnen. Niet iets voor een paar armlastige amateurs. Ondertussen doet het openbaar ministerie zijn best om bewijzen te vergaren dat het een criminele organisatie is, maar waarschijnlijk ontbreekt het aan wetgeving om ook deze zaak weer eens hard te maken.

 

Als een scam met 1,4 miljoen Nederlandse ondernemers op het nippertje voorkomen is; wat is er dan nog meer nodig om de regelgeving eens streng aan te passen? En toe te passen? Een spookaanslag van de belastingdienst?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

want de Nederlandse aanstichter van het geheel is op een Holy Mission.

 

Ah, maar nu begrijp ik het, die scam was natuurlijk vanwege chronisch geldgebrek en om al die gouden plaatjes op hun website te financieren. Nee, dan ligt 't anders, in oorlog en religie is tenslotte alles toegestaan!

 

Het enige positieve wat dit soort geneuzel nog oplevert is:

 

http://www.quatloos.com/brad-c/directory01.htm

Link naar reactie
  • 0

De uitspraak:

 

 

KvK wint zaak om spookfacturen

Uitgegeven: 1 juli 2010 18:41

Laatst gewijzigd: 1 juli 2010 18:41

 

RIJSWIJK - De Kamer van Koophandel (KvK) heeft een bodemprocedure gewonnen tegen een bedrijf dat honderdduizenden zogenoemde spookfacturen heeft verstuurd. Dat maakte de KvK donderdag bekend.

De eigenaren van het bedrijf, Kantoor voor Klanten uit Antwerpen, moeten opdraaien voor alle schade die zij hebben veroorzaakt. Volgens de KvK kan dat oplopen tot bijna een half miljoen euro.

 

''De rechtszaak was vooral een principiële kwestie tegen een plaag die Nederlandse ondernemers al jaren teistert'', zei KvK-directeur Frans van Steenis. Hij ziet dat ondernemers geregeld met valse facturen van malafide bedrijven bestookt worden.

 

Verschuilen

 

''Het is tot nu toe nauwelijks mogelijk geweest om de natuurlijke personen aansprakelijk te stellen omdat zij zich verschuilen achter bv's en andere rechtspersonen. Hierdoor ontlopen de daders veelal hun straf en kan de schade niet worden verhaald.''

 

Het malafide bedrijf maakte ook gebruik van de afkorting KvK. Eind 2008 verstuurde het ongeveer 350.000 rekeningen aan ondernemers in Nederland. Velen van hen dachten dat het post van de Kamer van Koophandel betrof en stonden op het punt om het bedrag van 149 euro, waar om werd gevraagd, keurig over te maken.

 

De Kamer van Koophandel wist echter te voorkomen dat ondernemers massaal erin stonken. De bankrekening waarop moest worden gestort werd geblokkeerd en al gedane betalingen zijn teruggehaald.

 

 

toch nog een goed einde?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.