• 0

Cold calling op zijn allerbest!!

Yezz? Dis is Kiddiegift? I want zpeak toe yor manager!

Euh...

Yezz, yor manager!

You are speaking with the manager...

Ah. I'm frum attitude webdesign, en hef an offer for redezign yor website! You do it yorself? website?

euh... no thanx, i'm completely satisfied with the way it is.

Yezz, but we make you a much better zite. More vizitors, more money!!

No thanks.

First I make offer, then you say yes or no!

No thanks, i'm satistied!!

You don;t want more customers? More money?

We have more work than we can handle allready... thank you

How much money you make, then?

I'm not disclosing that information to complete strangers, i'm very sorry...

Okay. Bye!

 

Serieus, ik kreeg net dit telefoontje van een niet zo engels sprekende irakees ofzo. Ik nomineer hem tot beste zakelijke telefoongesprek van het jaar...

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18410-cold-calling-op-zijn-allerbest/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • -1

Waarom je uit alle 'niet zo Engels sprekenden' uitgerekend kiest voor 'Irakees of zo' als voorbeeld (hoeveel volkeren spreken er wel niet slecht Engels?), vind ik discutabel. Wat mij betreft, beperk je je gewoon tot het een 'niet zo goed Engels sprekend persoon' of zo te noemen.

 

Verder vind ik het wel een leuk verhaal.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Soms kun je het er wel aan afhoren... heb ze ook wel eens met een heerlijk Indiaas accent aan de lijn. Moet me dan een beetje inhouden om niet gewoon de bestelling voor mn diner voor te lezen en vervolgens eens te informeren wanneer ze het komen bezorgen :D

 

++91 nummer zegt dan ook genoeg trouwens, al hebben de meeste geblockte caller ids.

  • 0

Dezelfde situatie treedt op als een Hollandse verkoper een Duits of Frans bedrijf belt om zijn producten te verkopen. Door het gebrekkige onderwijs in de vreemde talen, spreken de meesten onder ons dan in het beste geval nog met een vreselijk accent. Vaak begrijpt de tegenpartij het gebrabbel niet eens. Goede verkopers, die succesvol de Nederlandse markt kunnen veroveren zijn moeilijk te vinden, laat staan goede verkopers die ook nog hun talen goed/vloeiend spreken. Gevolg onze industrie loopt miljarden Euros mis bij de export. Dat is gewoon zonde.

 

Paul

  • 0

Tja, maar dat ik niets van die bellers koopt ligt er niet aan dat ze geen vloeiend engels of nederlands spreken - ik wil het product gewoon niet hebben, en ben van de methode van aanprijzen ook niet gediend... dat geldt evengoed voor een nederlander die iets probeert te slijten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.