• 0

Nieuw idee tv show

hallo,

 

wij hebben een geweldig idee voor een tv show met interactie met de kijkers thuis.

dit is géén snel verzonnen idee maar een goed doordacht project dat zelfs internationaal

aan zou kunnen slaan.

Het idee sluit aan op de huidige situatie in Nederland en de wereld, er zijn veel mensen aan verandering toe

en willen steeds meer voor elkaar doen. Het is wat moeilijk uit te leggen wat het precies inhoud, maar de bedoeling is dat

we er allemaal beter van worden, de mensen én de maatschappij. Een show dat laat zien hoe het ook kan!

een show dat weer ouderwets een goed en positief gevoel brengt.

 

mijn vraag is: weet iemand bij wie of waar ik een productie kan laten maken of heeft iemand

op dit forum goede en betrouwbare contacten.

 

Het betreft wel een groot opgezet project waarbij de nodige financiele middelen nodig zijn.

Ik heb zelf al mailtjes verzonden naar Endemol en wacht op een reactie.

 

Alvast bedankt voor de reacties,

John

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een nieuw idee is altijd welkom in de wereld van de TV. Alleen het komen tot realisatie is een stukje moeilijker. Om hier verder wat over te kunnen zeggen moet ik eerst wat meer weten van jullie ideeen. Gezien mijn achtergrond en huidige onderneming heb ik wel het een en ander aan contacten. Wel waarschuw ik je dat het een harde wereld is, want er zijn veel mensen die denken de kip met de gouden eieren te hebben.

 

Op het forum hier is wel het een en ander te vinden, vooral over vastleggen van een format. Maar ook dit laatste is niet heel makkelijk, het advies van mijn leraar toen ik nog studeerde was dan ook altijd.....gewoon er vol mee aan de slag te gaan en niet teveel tijd steken in het vastleggen e.d. Hij zei dit vooral omdat wanneer je wat vastlegt en een ander neemt het over maar wijzigt een klein deel, het al gezien word als een nieuw idee. Dit dichtbouwen kan wel maar dan gaat het een heleboel kosten.

 

Dus ga hier lekker het een en ander lezen en ook via google is er veel te vinden. Mochten jullie verder nog wat willen weten of serieus hiermee verder willen ,dan mogen jullie altijd contact opnemen met me misschien kan ik wat betekenen.

 

Succes!

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

waarom verkoop je het hele concept niet? misschien dat je er een leuk bedrag voor kunt krijgen van endemol..

 

Ook daar zitten een heleboel haken en ogen aan en vooral heel veel valkuilen. Vandaar dat ik zei dat het een harde wereld is. Zei hebben namelijk ook een doel en dat is geld verdienen. Dus wat je zegt is zeker een goede optie alleen daar moet je heel voorzichtig mee om gaan.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

waarom verkoop je het hele concept niet? misschien dat je er een leuk bedrag voor kunt krijgen van endemol..

 

Ook daar zitten een heleboel haken en ogen aan en vooral heel veel valkuilen. Vandaar dat ik zei dat het een harde wereld is. Zei hebben namelijk ook een doel en dat is geld verdienen. Dus wat je zegt is zeker een goede optie alleen daar moet je heel voorzichtig mee om gaan.

 

kan je dit toelichten? wat zijn de valkuilen bv?

Link naar reactie
  • 0

er zijn redelijk wat productiemaatschappijen in het Hollandsche. Veel doen alleen maar reclameproducties en anderen maken zowel reclame als tv producties. Vele ideeën passeren de revue maar slechts enkelen zijn uitverkoren om inderdaad ook op de buis te mogen verschijnen. Dit heeft niet alleen te maken met het te grote aanbod maar ook met de kwaliteit van de aangeleverde formats. Er zit namelijk veel troep tussen. Het goede wordt van het kwade gescheiden en niet zelden aangepast zodat de aangeleverde format copywright vrij is.

 

wat ik persoonlijk zou doen met een geweldig idee is op voorhand gaan praten met een productiemaatschappij(géén uitzendorganisatie) of ze interesse hebben om samen met je een pilot te maken. Je laat ze jou idee ondertekenen en deelt in de kosten van de pilot. De reclameopbrengsten dienen ook gedeeld te worden. iedereen wordt hier beter van. Je kunt heel je leven wel met een idee blijven rondlopen vanwege je wantrouwen maar dan heb je zeker niets!

 

Nog beter is zelf een zender beginnen, beetje aan de dure kant ;) maar dan weet je zeker dat je uitgezonden word en dat je de eerste bent met een door jouw verzonnen programma.

Link naar reactie
  • 0

Nog beter is zelf een zender beginnen, beetje aan de dure kant maar dan weet je zeker dat je uitgezonden word en dat je de eerste bent met een door jouw verzonnen programma.

 

 

 

Webtv, youtube enz enz

 

 

klopt, maar is moeilijker om dan aan sponsorgeld te komen. Als je een product aan een programma linkt is dit m.i. noodzakelijk

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Ik heb de opleiding media&entertainment management gedaan en ik heb veel contact gehad met producers etc. Een goed idee is leuk, maar vertel dit tegen niemand voor je bepaalde dingen op papier hebt. Wat grote producten doen is het iets veranderen en weg is je idee. Ik weet wel bepaalde strategieën om dit te voorkomen maar het beste is een beetje bluf. Zon producer wil natuurlijk dat je met meer geweldige ideeën komt dus zal die je minder snel naaien. PM me maar als je hulp nodig heb voor zon contract en het vastleggen van programma formats.

Maak ruimte miljonairs, want ik kom eraan!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.