• 0

Website voor B2B modelauto's

Doel

bereik marketing en PR mensen die een 'nieuw' produkt zoeken om hun boodschap op bij hun doelgroep te brengen.

Oftewel relatie marketing, tenminste, dat is de term die ik er aan gegeven heb.

Als het maar met model of speelgoedauto's te maken heeft!

 

Product

De producten die ik via deze site aanbiedt? Ja, dat moet je op de site lezen.

 

www.tinycompanycars.nl

 

Als het na het lezen van de site niet duidelijk is, dat heb ik een uitdaging...

 

Reeds geconstateerde gebreken

[*]Logo is niet scherp

[*]Links opnemen met 'neem contact met ons op' naar contactpagina

 

Kritische antwoorden gewenst op

[*]Zijn de produkten die ik te bieden heb duidelijk?

[*]Niet te veel tekst/te weinig afbeeldingen

[*]Afbeeldingen van voldoende kwaliteit?

[*]Wekt het vertrouwen?

[*]Tekst goed? Heb echt m'n best gedaan, maar ik 'zie' het even niet meer...

[*]Voldoende over de prijzen? Of is dat bij een eerste kennismaking nog niet van toepassing?

[*]Zijn er voldoende voorbeelden? Wil de klant wellicht direct het complete overzicht van een modelauto leverancier erbij zien?

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo Henri,

 

meteen gekeken, wat een leuk idee. Ik mis vooral een goede prijsindicatie (grote en kleine aantallen) en een overzicht van modellen zou leuk zijn. Verder, heel voor de hand liggend: bij de referenties de auto's laten zien en niet de logo's van de klanten...

 

Groeten,

 

Mark Hazeleger (PT Cruiser Zilver, heb je die?)

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 1

Wellicht meer vermeldingen naar je winkel, vooral daar waar verwezen wordt naar het grote assortiment.

Dan kan men meteen zien wat de prijzen ongeveer doen.

En kan Mark meteen zien dat je nog 1 PT Cruiser hebt ;) (PS Mark, zegt GSW Eindhoven je wat?)

 

Ook het favicon vervangen door je eigen logo.

Product info is mi goed.

Tekst/afbeelding verhouding voldoende, afbeeldingen mogen wat kleiner.

Kwaliteit afbeeldingen: Kan ermee door, maar mag beter.

Voorbeelden: Het staat wel leuk wanneer je een foto hebt van vele dezelfde auto's klaar voor verzending.

Bij het contact formulier evt al velden opnemen voor type auto, gewenste aantallen of type product (Car Box, bedrukt, special.etc)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Henri,

 

Kan je bij de referenties geen klein verhaaltje bijzetten met wat men in gedachte had en jouw oplossing daarop met evt. een voorbeeld van het eindresultaat.

Op dit moment komt het op mij over n.a.v. de voorbeelden dat het alleen voor bedrijven is die in de wegtransport zitten terwijl er legio andere mogelijkheden zijn zoals iedereen al had aangegeven in je eerdere topic.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Henri,

 

Goed idee om een aparte website te hebben voor b2b marketing acties. Een paar kleine aandachtspuntjes

 

- Het belangrijkste dat ontbreekt is de prijsindicatielijst met daarin aantallen, extra kosten voor bedrukken etc. Misschien zelfs een rekenvoorbeeld (dit vind ik zelf altijd prettig ter verduidelijking)

- Zoals Walter al aangaf mogen de afbeeldingen iets kleiner. Wellicht dat je ze 'om kader' in de tekst kunt plaatsen, waardoor de pagina een gelikter uiterlijk krijgt.

- Misschien kun je nog wat meer foto's van auto's laten zien. Het is voor mij niet helemaal duidelijk hoe groot je assortiment is en zou hier ook graag nog wat plaatjes van zien. Je kunt hiervoor natuurlijk ook naar je andere website verwijzen.

- Bij het onderdeel 'Modelauto's' kun je in de laatste alinea 'Car Box' klikbaar maken.

 

Verder een paar schoonheidsdingetjes:

- De 'E' vervangen door het euroteken

- Bij je contactformulier nederlandse knoppen maken

- In je tekst begin je vaak op een nieuwe regel als je zin af is. Wat mij betreft kunnen die enters weg :)

 

Nog twee dingen die je op je site kunt verwerken:

- Kan de klant ook die buitenkant van de Car Box laten bedrukken?

- Wat zijn de extra kosten van de Car Box (indicatietabel)?

 

Hoe meer informatie op de website over prijzen en hoe duidelijker deze is, des te meer transparantie en gewekt vertrouwen. Ook wordt je dan minder snel gebeld voor algemene vragen die tijd kosten om te beantwoorden terwijl deze informatie eenvoudig op de website kan worden vermeld.

 

Verder zou ik je contactformulier niet uitbreiden met extra velden. Dit verhoogt de drempel. Je kunt best een aantal niet-verplichte velden toevoegen over het aantal auto's, het type etc. maar zolang de potentiële klant daar te weinig informatie over heeft, zal hij deze toch niet invullen.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 2

In je taalgebruik is het spatievirus ingeslopen. Dat komt vaak voor, maar het suggereert onzorgvuldigheid in de uitwerking. Schrijf woorden aan elkaar of gebruik een verbindings-streepje. Voorbeelden op de homepage:

 

modelauto leverancier = modelautoleverancier

relatie marketing = relatiemarketing

marketing acties = marketingacties

 

Je begint elke volgende zin op een nieuwe regel. Mijn indruk is dat het geheel soepeler loopt als je paragrafen van een paar zinnen maakt.

 

Je maakt grapjes die wellicht ten koste gaan van de begrijpelijkheid. Je homepage noem je bv garage*. En op de eerste bladzijde zeg je: "Tiny Company Cars levert kant en klare oplossingen ter ondersteuning van uw marketing acties. Als er tenminste modelauto's in voorkomen!" Dat kan veel concreter door meteen over modelauto's en promotionele verpakkingen te spreken in plaats van oplossingen.

 

De opmaak is prima en de voorbeelden/illustraties maken meteen duidelijk wat je verkoopt. Suggestie is om ook beeld te tonen van vitrinedoosjes. Anderen hebben al gesuggereerd om modelauto's te tonen van klanten in plaats van alleen de logo's.

 

Suggestie is om een pagina/paar pagina's toe te voegen met voorbeelden van promotionele toepassingen. Als relatiegeschenk (iets duurdere uitvoering), als promotioneel product (goedkopere uitvoering in hogere oplage), als mailpack en als handout - op een vakbeurs bijvoorbeeld.

 

Suggestie is verder om enkele ideeën aan te reiken, al dan niet voorzien van een rekenvoorbeeld:

 

* een hele wand vol identieke bedrijfsautootjes (bv van een bekende pizzakoerier)

* een minilimo

* convertibles met logo van een touroperator (mailpack)

* mini-promocars van populaire merken (handout)

* modelauto als paperweight (desk-atribuut)

 

Denk ook aan campagne/actiematige toepassingen - dus niet met een logo maar met een actiethema. 8)

 

* garage of workshop kan een dienst aan reclamebureaus/designers zijn waarbij je een presentatiemodel aanbiedt in ruil voor een redelijke vergoeding...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuke site, ziet er goed uit en werkt lekker vlot.

 

Verder is het eigenlijk allemaal al wel genoemd...

Wat extra plaatjes bij de referenties geeft een beter beeld wat voor projecten je voor deze klanten hebt gedaan..

 

Wat ik mis is een prijs indicatie.

Het idee is erg leuk maar de drempel om je te gaan vragen om de prijzen is wel vrij hoog voor de kleinere bedrijven.

 

Ik denk tenminste meteen, zal wel te duur zijn.. en ga weer verder.

 

Succes!

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Heel slap foto excuus: de site is gebouwd met Rapid Weaver (Mac) en die heeft 'zo'n handige koppeling met iPhoto'.

Alleen lukt het mij niet om een foto fatsoenlijk te bewerken in iPhoto, dus die 'test' is wat mij betreft niet geslaagd! >;(

Gelukkig sinds gisteren een manier gevonden om Rapid Weaver ook zonder iPhoto te kunnen gebruiken.

 

Ik ga de foto's opnieuw bewerken en wellicht nieuwe maken, voor zover dat nog mogelijk is. Heb nog leuke foto van Heel Veel autootjes (gemaakt op aanraden van Christine, maar nog niet hier gepubliceerd).

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Beste Henri,

 

Even een suggestie buiten de site om. Mensen hebben vaak geen inlevingsvermogen (zie je ook bij huizen kopers, zien niet in dat een huis er heel anders uit ziet als hun eigen meubels erin zouden staan) en zoals de site er nu is moet

je als klant zelf bedenken hoe je de autotjes kunt gebruiken voor jouw bedrijf.

 

Een idee lijkt mij dat je zelf een klein autotje in zo'n doos stopt met jouw logo en informatie geeft over hoeveel zo'n actie voor een klant gaat kosten. Dan is het gelijk duidelijk voor een klant wat het kan en doet voor hun klanten. Zo'n klant ziet dan ook hoeveel impact het heeft naar eigen ervaring. Natuurlijk is dit een kostbare marketing stunt en ik zou dan ook suggereren dat je het alleen naar bedrijven stuurt die echt wat hebben aan dit soort acties zoals koeriersbedrijven, transportbedrijven, limoverhuur etc.

 

veel succes

BuzzMobile: full- service Mobile Marketing bureau

http://www.buzzmobile.nl

Link naar reactie
  • 0

ben het met je eens Rvdmeer.

 

het is vooral bij zo'n product dat de klant de meerwaarde ervan ziet. Het idee klinkt vaakt heel leuk, alleen (de meeste) klanten kunnen zich niet er een voorstelling van maken.

 

Neem bijvoorbeeld state of art. dit bedrijf doet veel in de autosport deze zal een marketingactie zoals dit heel erg waarderen. Dit omdat ze weten wat de inpact is en daarnaast dat ze ook actief zijn binnen de branche.

Link naar reactie
  • 0

hee fantastisch idee dit ;)

 

ik zou zelf geen rekenvoorbeelden verwerken maar een knop voor een offerte aanvraag waar mensen alles kunnen invullen.

ik zou ook nog een knop maken: waarom tyny cars? en hierin vermelden waarvoor deze autootjes allemaal goed zijn in een overzichtelijk schema...

 

denk dat ik een bestelling ga plaatsen ;D

Link naar reactie
  • 0

De volgende wijzigingen zijn aangebracht:

 

'Garage' vervangen door 'Introductie'.

Hier en daar wat zinnen omgebouwd.

Tekstueel: spatie's en nieuwe regels verijderd.

Links geplaatst naar pagina's op de site (contact, Car Box etc)

Links geplaatst naar pagina's op de consumenten site voor overzicht assortiment van leveranciers

Referentie pagina aangepast met teksten en foto's (helaas geen foto's meer van de grote partijen, die zijn blijkbaar verloren gegaan :'( )

Button teksten op contact pagina in het Nederlands.

 

En nu zit ik te broeden op:

Wel of geen prijzen noemen, en indien wel, hoe...

Toepassingen... hoe...

 

Er zijn zo enorm veel mogelijkheden dat het noemen van prijzen haast ondoenlijk is. Een extra kleur tijdens het drukken kan al 1 Euro schelen per model, om maar wat te noemen.

 

Ik ga hiervoor nog even lekker in een spreadsheet aan het vogelen om te zien of ik e.e.a. inzichtelijk kan krijgen.

 

Bedankt voor alle suggesties tot nu toe!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henri,

 

Referentiepagina is mooi geworden.

 

Ideetje om bijvoorbeeld een van de referentieprojecten verder uit te werken in een casestudy.

- Wat was de vraagstelling van de klant

- Wat waren de mogelijke oplossingen die jullie boden

- Wat was de reactie van de klant

- Wat was de doorlooptijd van eerste offerte tot order en van order tot levering

- Wat was ongeveer de aanschafprijs per model (geef je meteen een indicatie zonder het achterste van je tong te laten zien)

 

Deze als tekst en evt. PDF aanbieden op je site (PDF incl. een offerteaanvraagformuliertje?)

 

Groet en succes

 

Frans

 

klein dingetje: in firefox verspringt alleen de pagina 'verpakkingen' nog een beetje naar rechts

Link naar reactie
  • 0

De foto op de voorpagina is vrij groot. Volgens AFShop 18 cm breed. Kan dus, lijkt mij, veel kleiner met hierdoor een snellere laadtijd.

 

Over de prijzen. Een marketeer wil ongeveer in kunnen schatten wat een actie gaat kosten. Dus ik zou geen specifieke prijzen noemen in de vorm van een prijslijst maar wel een gangbaar voorbeeld uitwerken. Ik zou als marketeer ook de minimale bestelhoeveelheid willen weten.

 

Over toepassingen hoef je niet veel kwijt volgens mij. Laat dat maar aan de marketeer of studio over, voor je het weet werp je juist blokkades op.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn zo enorm veel mogelijkheden dat het noemen van prijzen haast ondoenlijk is. Een extra kleur tijdens het drukken kan al 1 Euro schelen per model, om maar wat te noemen.

 

Ik ga hiervoor nog even lekker in een spreadsheet aan het vogelen om te zien of ik e.e.a. inzichtelijk kan krijgen.

 

Bedankt voor alle suggesties tot nu toe!

 

Ik denk dat je hier als voorbeeld een prijslijst voor zeefdrukken kan nemen, daar kost ook elke kleur extra en zijn er apart opmaakkosten.

Ik wil je daar evt. wel mee helpen om dat overzichtelijk te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet een leuke oplossing: ik geef oplossingen binnen bepaalde bandbreedtes.

Dus tot E 2,50 (standaard klein autootje), tot E 5,- (standaard klein autootje bedrukt), E 7,50 (Car Box d'r bij), etc.

 

En dan een stuk of 5 prijsranges. En ook erbij de variaties, bv tot E 5,- een standaard modelletje met een Car Box.

 

Zou jullie 'als klant' dat aanspreken en de boel verduidelijken?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Henri,

 

voor wat betreft losse standaardmodellen zou ik een vanafprijs noemen o.b.v. inkoopprijs van verschillende modellen en ordergrootte. 50 stuks vanaf € ..,--, 100 stuks vanaf € ..,-- etc. plus verzendkosten. Daarboven prijzen op aanvraag ;).

 

voor bedrukte modellen zou ik daar een marge bovenop gooien en een vast bedrag voor ontwerpwerk. Dit zou in een tabel weergegeven kunnen worden.

 

idem voor modellen in een Car Box. Hier zou ik wel onderscheid maken tussen een witte of bruine, onbedrukte Car Box, een gelabelde/plus inlay Car Box (sneller/flexibeler) en bedrukte varianten (soort druk, enkelzijdig en dubbelzijdig bedrukt etc).

 

Voor het noemen van totaalprijzen of meerprijzen zou je in de uitwerking kunnen kijken wat helder overkomt. Op internet zou ik tabellen of een prijsstructuur eenvoudig houden. In pdf of offertevorm kun je dit verder uitsplitsen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Hier van mij ook wat op en aanmerkingen.

 

Wat mij als eerste opvalt als ik de site open: wat is het saai/kaal/wit! het verbaast me vaak dat bepaalde bedrijven heel mooie consumenten sites hebben maar zodra ze een zakelijke site opzetten is die super saai.

En site voor zakelijke klanten moet inderdaad iets zakelijker zijn maar hoeft zeker niet zo kaal en saai te zijn als hij nu is (goed bedoeld dit dus geen aanval). Je hebt een leuk product en wil met dat product je toekomstige klanten helpen hun relaties een positief gevoel te geven bij hun merk.

 

Speel hierop in zodat jouw toekomstige klant ook al direct zo een goed gevoel krijgt bij je product.

 

Je hebt zelf een geweldige auto (VW busje) heb ik in andere topics gezien, gebruik die zou ik zeggen. Maak daarvan een miniatuur en zet die in je header (perfect witte achtergrond) geeft gelijk wat meer gevoel aan de site.

 

Wat betreft de texten: ze springen er niet echt uit, misschien een idee om eens een text schrijver in te huren (hoeft je maar een 150 euro te kosten) die texten voor je maakt die commercieel echt goed in elkaar steken (kan echt heel veel schelen).

 

Verder zou ik dus proberen de witruimte in het linker menu op te vullen, b.v. met kleine foto's van eerder gemaakte opdrachten die weer verwijzen naar een pagina met uitleg over de betreffende case (als je voor elke case een nieuwe pagina hebt heb je ook gelijk het voordeel dat je site meer pagina's krijgt en dus meer pagina's die in google gevonden kunnen worden).

 

Ik zou tevens een offerte aanvraag pagina maken, en de offerte dan bij voorkeur met de post verzenden via een car box zoals je die zelf ook aanbied en daar dan uiteraard een miniatuur van jouw auto instoppen met jouw naam en logo erop.

de potentiele klant ervaard dan gelijk wat zijn relatie ook zou kunnen ervaren als hij gebruik maakt van jouw diensten.

 

Bied je ook aan het complete verpak en verzend traject te verzorgen? of doe je alles enkel afleveren bij jouw opdracht gever en moet die het zelf versturen?

 

Op je pagina van verpakkingen zou ik diverse voorbeelden van mogelijke verpakkingen geven, geeft de klant een beter idee van wat hij zich daar bij moet voorstellen.

 

foto's van producten: je hebt nu veel op een kartonnen doos gefotografeerd, ik zou eens overwegen om een goedkope fototent te kopen om schaduwvrije foto's te maken.

tevens kan je overwegen om van 1 of meer voorbeelden 3D foto's te laten maken die de bezoeker zelf kan ronddraaien met zijn muis en dus van alle kanten kan bekijken, geeft ook meer gevoel.

 

Kortom: zijn nog genoeg mogelijkheden om alles te verbeteren en aantrekkelijker te maken maar dat komt vast wel goed.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.