• 0

ex btw factuur

Hallo ik heb een vraag.

Ik heb als nederlands autobedrijf een auto gekocht in belgie ex btw.(intracommunitaire levering) voor 7500,-- euro

Ik ben van plan deze auto te verkopen aan een garagebedrijf in nederland met btw nummer) voor 8500,-- ex btw

Deze wil de auto zelf invoeren in nederland.

Weet iemand hoe ik deze auto moet factureren en in en uit moet boeken .

 

b.v.d

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het inderdaad een intracommunautaire verwerving betreft (dus geen marge-auto o.i.d.), dan geef je op je aangifte btw de verwerving aan: 1 keer bij de af te dragen btw en 1 keer bij de betaalde btw (per saldo dus 0). Vervolgens behandel je de auto als btw-auto, dus zonder toepassing van de margeregeling.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

in principe maakt dat niet uit. Maar het is wel even belangrijk goed te bekijken en te becijferen wat er gebeurt.

 

Je koopt een auto in Belgie, btw verlegd. Jij geeft in NL de btw aan en vraagt deze gelijktijdig terug. Vervolgens verkoop je de auto met btw. De koper kan deze terugvragen, want het betreft een garagebedrijf, dus ondernemer.

 

Misschien verduidelijkt dit het wat?

7500 inkoop

 

1425 te betalen btw

1425 te vorderen btw

0

 

8500 verkoop inclusief btw = 7123 excl. btw: dan maak je dus verlies!

8500 verkoop ex btw = 10115 inclusief

 

1615 af te dragen btw

1615 door koper te vorderen btw

0

 

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.