Ongewenste zakelijke post en email

Aanbevolen berichten

Zoals bij sommigen wellicht al enigzins bekend is heb ik een ongelofelijke hekel aan ongewenste reclame, via welk medium dat dan ook door mijn strot wordt geduwd.

 

In een poging dit wat te minimaliseren heb ik onlangs een bedrijf dat zakelijke (email)adressen verkoopt gevraagd mijn gegevens uit hun bestanden te verwijderen, en te zorgen dat ze daar ook niet meer in terug komen.

 

Allereerst meldde men mij dat mijn gegevens niet voorkwamen in hun bestand, daarna meldde men mij dat mijn gegevens al geruime tijd uit hun bestanden verwijderd waren, daarna dat mijn gegevens zo snel mogelijk verwijderd zouden worden en tot op vandaag zijn via hun online zoekpagina mijn gegevens nog steeds gewoon te vinden.

 

Wat helemaal wonderlijk is, is dat niemand lijkt te kunnen vertellen wat nu eigenlijk mijn rechten als ondernemer zijn als ik dit niet wil. Als particulier is men verplicht mijn gegevens te verwijderen als ik daarom vraag, maar zakelijk? Geen idee.

 

Daarnaast bedacht ik me dat, als eenmanszaak, het bedrijf Zaph en de prive-persoon Peter Bonjernoor eigenlijk een en dezelfde zijn, en dat je zou kunnen redeneren dat in deze gevallen eenmanszaken hetzelfde zouden moeten worden behandeld als prive-personen.

 

Is er iemand die met meer kennis van zaken hier iets zinnigs over kan roepen?

Link naar reactie

Misschien een tip, Als ik een abonnement of iets neem dan heb ik ineens een andere naam;

 

Voorbeeld Financieel Dagblad (FD) ben ik ineens FD van Geelen, krijg ik dan toch ongevraagde reclame op deze naam dan kan ik het zelf traceren en de juiste persoon benaderen

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Voorbeeld Financieel Dagblad (FD) ben ik ineens FD van Geelen, krijg ik dan toch ongevraagde reclame op deze naam dan kan ik het zelf traceren en de juiste persoon benaderen

 

De juiste persoon ken ik al, alleen verdomt die het mijn gegevens te verwijderen.

 

Daarnaast heeft deze persoon mijn gegevens van de KvK gekocht (die bij het inschrijven even vergeten waren te vermelden dat ik aan kon geven dat ze mijn gegevens niet mochten doorverkopen), dus ik heb hier niet echt invloed op.

Link naar reactie

Was maar een algemene tip :-[

 

Heb je de post wel eens terug gestuurd met erop verhuisd?

 

Dat heeft weinig zin als iemand een email stuurt naar een adres dat ze van Adhoc Data hebben gekocht...

 

Daarnaast zijn bedrijven als Viking Direct (ja, nog steeds) daar totaal niet van onder de indruk, lijkt het.

 

Schijnbaar verkoopt hij jou gegevens aan derden, je zou hem een faktuur kunnen sturen voor het gebruik van jou gegevens.

 

Dat heb je vaker met "een bedrijf dat zakelijke (email)adressen verkoopt" , ja. En aangezien een vriendelijk verzoek volledig genegeerd wordt denk ik niet dat een niet onderbouwde factuur meer effect zal hebben.

 

Edit: los van alle goedbedoelde tips zou ik graag horen of iemand weet of hier vanuit een wettelijk oogpunt iets over te zeggen is.

Link naar reactie

Het kan erger. In Duisland waren miljoenen adressen in de illegale handel gekomen, inclusief bankrekeningnummer, saldo en geboortedatum, doordat een bank deze adressen verkocht had aan een telecom bedrijf voor telemarketing. Blijkbaar is dat normaal, dat je bank je saldo informatie verkoopt voor telemarketing. Ik denk dat ik in zo'n geval een forse claim zou indienen wegens het schenden van het bankgeheim.

 

 

Link naar reactie

Was maar een algemene tip :-[

 

Heb je de post wel eens terug gestuurd met erop verhuisd?

 

Dat heeft weinig zin als iemand een email stuurt naar een adres dat ze van Adhoc Data hebben gekocht...

 

Daarnaast zijn bedrijven als Viking Direct (ja, nog steeds) daar totaal niet van onder de indruk, lijkt het.

 

Schijnbaar verkoopt hij jou gegevens aan derden, je zou hem een faktuur kunnen sturen voor het gebruik van jou gegevens.

 

Dat heb je vaker met "een bedrijf dat zakelijke (email)adressen verkoopt" , ja. En aangezien een vriendelijk verzoek volledig genegeerd wordt denk ik niet dat een niet onderbouwde factuur meer effect zal hebben.

 

Edit: los van alle goedbedoelde tips zou ik graag horen of iemand weet of hier vanuit een wettelijk oogpunt iets over te zeggen is.

 

PB met verassing gemaild

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

De allerergste zakelijke post vind ik de vele reclamepakketten van banken en beleggingsinstellingen. Hoe durven ze na de beurscrisis je nog steeds te bestoken met allerlei dubieuze nikszeggende aanbiedingen voor het zoveelste beleggingsproduct. Of allemaal gratis overlijdensverzekeringen. Kan je deze spam ook laten stoppen?

 

Paul

Link naar reactie

Heh - vandaag een aangetekende brief, nota bene, ontvangen van Viking Direct waarin hetzelfde gemeld wordt als in al die emails: uw gegevens zijn verwijderd, maar wij produceren 6 tot 8 weken vooruit, dus u kunt in die periode nog catalogi van ons onvangen... "Wij hopen dat u hier begrip voor heeft"

 

Dus maar weer afwachten of het deze keer wel gelukt is...

Link naar reactie

Gewoon terugsturen: onbekend, retour afzender; en oppassen met het verstrekken van gegevens!

Welkom op HigherLevel!

 

Dit bericht is van: « Antwoord #12 Gepost op: 22 december 2008, 17:33 » Dus wellicht is het niet meer echt nuttig om een toevoeging hierop te doen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Hallo,

 

Elk iet of wat correct e-mail marketing bedrijf weet dat spammen op termijn enkel veel nadelen heeft.

Je krijgt eerst en vooral ergernis van de klanten en technisch kan je server op een zwarte lijst komen ( blacklist ) en zullen al je andere klanten die wel correcte nieuwsbrieven uitsturen ' gestraft ' worden doordat deze niet meer door de spamfilters gaan.

 

Daarom zullen de meeste email marketing platforms je dit nadrukkelijk verbieden.

 

meer info en nuttige tips kan vje ook terugvinden op deze website die geheel over spam gaat met nuttige tips om je te beschermen.

http://www.spamsquad.be/nl/home.html

 

 

groetjes en succes ermee, Tania

 

 

 

vriendelijke groeten,

Olaf,Tania,Ewout,Tavi,Mani

Link naar reactie

Heh - vandaag een aangetekende brief, nota bene, ontvangen van Viking Direct waarin hetzelfde gemeld wordt als in al die emails: uw gegevens zijn verwijderd, maar wij produceren 6 tot 8 weken vooruit, dus u kunt in die periode nog catalogi van ons onvangen... "Wij hopen dat u hier begrip voor heeft"

 

Dus maar weer afwachten of het deze keer wel gelukt is...

Back ontopic.

 

En? Nog iets van Viking Direct gekregen? Ik ben ze ook meer dan zat... maar ik kom er niet vanaf...

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Zoals bij sommigen wellicht al enigzins bekend is heb ik een ongelofelijke hekel aan ongewenste reclame, via welk medium dat dan ook door mijn strot wordt geduwd.

 

In een poging dit wat te minimaliseren heb ik onlangs een bedrijf dat zakelijke (email)adressen verkoopt gevraagd mijn gegevens uit hun bestanden te verwijderen, en te zorgen dat ze daar ook niet meer in terug komen.

 

Allereerst meldde men mij dat mijn gegevens niet voorkwamen in hun bestand, daarna meldde men mij dat mijn gegevens al geruime tijd uit hun bestanden verwijderd waren, daarna dat mijn gegevens zo snel mogelijk verwijderd zouden worden en tot op vandaag zijn via hun online zoekpagina mijn gegevens nog steeds gewoon te vinden.

 

Wat helemaal wonderlijk is, is dat niemand lijkt te kunnen vertellen wat nu eigenlijk mijn rechten als ondernemer zijn als ik dit niet wil. Als particulier is men verplicht mijn gegevens te verwijderen als ik daarom vraag, maar zakelijk? Geen idee.

 

Daarnaast bedacht ik me dat, als eenmanszaak, het bedrijf Zaph en de prive-persoon Peter Bonjernoor eigenlijk een en dezelfde zijn, en dat je zou kunnen redeneren dat in deze gevallen eenmanszaken hetzelfde zouden moeten worden behandeld als prive-personen.

 

Is er iemand die met meer kennis van zaken hier iets zinnigs over kan roepen?

 

Die flauwe kul heb ik ook al eens aangevochten..

 

Kreeg je weer via de mail. de ene mooie aanbieding naar de andere totdat ik spuugzat ervan werd,keurig afmelden via de verplichte afmeldlink. geen resultaat dan maar harder aanpakken..

 

via SIDN achter adressen van de heren zien te komen en vriendelijk verzoeken om geen mail meer te versturen,

 

wachten op wat er ging gebeuren, weer een reclame mailtje binnen gekregen direkt een mailtje terug naar hun adres met het verzoek om te ons adres uit hun bestand te halen, zo niet en men verstuurd een mailnaar ons volgt er een rekening met daar in een overzicht met de gemaakte kosten zoals, behandelingskosten, adm. kosten en deze (vond ik wel grappig gevonden) irritatie toeslag totaal 800 euro..

 

nou dan willen ze ineens wel reageren...

 

tuurlijk waren en hard leerze bedrijven bij (die ik trouwens geen factuur heb verstuurd)..

 

maar de grootste gedeelte kreeg ik direkt een mail met excuus en bericht dat ik uit systeem werd gehaald.

 

 

 

 

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie

ooit eens brieven gekregen vanzon boekenclub met de tekst hartelijk gefeliciteerd u heeft het eerst deel van de boeken reeks gewonnen.

 

stuur dan deze formulier retoer aan ons gratis antwoord nummer.

 

 

Ja een antwoord nummer is voor hun gratis zo lang het niet meer dan ik meende 10 kilo was, daarboven moeten ze dik betalen.

 

 

Dus ik niet gek, ik een grote doos gepakt, deze volgedaan met bakstenen en stukken kapot servies , daar bij de oorspronkelijke brief, een brief van mij erbij met grote koeieletters erboven:

 

van harte gefeliciteerd hierbij heeft u zojuist het eerste deel van ons 10000 delen servies ontvangen, om kans te maken op de vervolgende delen (tw van 24.95) blijft u mij rustig uw mailing naar mij toesturen.. wilt u geen vervolg op dit prachtig servies stuurt u mij dan niet meer en haalt u ons uit uw bestand met vriendelijke groet..

 

nooit iets weer gehoord

 

 

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.