• 0

uiteengaan v.o.f.

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Shanon,

 

In je andere topic geef je aan dat jouw mede-vennoot een schuld aan de vof heeft (negatief op haar kapitaalrekening). De vof ontbinden lijkt me dan ook alleen dan een goed plan als je:

a. weet dat ze jou kan betalen; of belangrijker,

b. niet verder in de problemen met haar wilt komen.

 

Heb je een vof contract gesloten met haar?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Nu is de beindiging bijna rond, en heb ik nog een hoop van haar tegoed.

maar nu heb ik het vermoeden dat ze mij niet wil betalen.

 

Onze accountant heeft een afbetalingsregeling opgesteld voor haar, waarop haar reactie was dat ze er nog even over na wilde denken.? Alle kosten zijn duidelijk, ik weet niet waarover nagedacht moet worden maar dat zal aan mij liggen.

 

Bij de verdeling heb ik al mijn gemaakte kosten aan kunnen tonen, zij niet (ze heeft ze berekend, ze heeft al haar bonnentjes en buskaarten weggegooid)

Maar we hebben wel een samenwerkingsovereenkomst waarin alles is opgenomen (deze is door ons beide ondertekend maar niet bij de KvK gedeponeerd)

 

Mocht zij niet willen betalen, wat zijn dan mijn opties?

Mijn rechtsbijstand inschakelen?

 

Mvg, en alvast bedankt

jong geleerd...

Link naar reactie
  • 0

en als ze die niet wil tekenen?

Dan ook naar de rechter neem ik aan?

 

Tevens heb ik een afspraak gemaakt voor het advocatenspreekuur bij de KvK ik hoop dat zij me ook wat meer kunnen informeren.

 

Mijn accountant heeft ook geadviseerd geen afspraken of dergelijke meer met d'r te maken maar het contact via hem te regelen. Maar ik wel het graag z.s.m. afgehandeld hebben i.v.m. met het opzeggen van een aantal zaken.

 

Ook vroeg ik me nog af of ik de vof al wel kan beindigen (en teruglaten draaien naar 31 dec 2008) en om te zetten naar eenmanszaak. Of is dat nog niet verstandig?

 

Bij voorbaat dank :)

jong geleerd...

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de snelle reactie, dat was ook mijn mening en gelukkig heb ik er dan goed aan gedaan daar bij te blijven.

(ze heeft namelijk al meerdere malen geprobeerd mij over te halen die te beïndigen)

 

Tevens wil ik het bedrijf binnekort uitbreiden, zodat we ook de sales kant op gaan. Kan ik de inschrijving bij de KvK wel al veranderen zodat we tevens een verkoopfunctie hebben?

Of is het misschien toch verstandiger om daar nog even met te wachten.

 

Bij voorbaat dank :)

jong geleerd...

Link naar reactie
  • 0

kan ik de gederfde inkomsten ook op haar verhalen?

Ik wil graag de verkoopfunctie op, heb alles al zover het enigste wat ik nog moet doen is de verkoopfunctie in te schrijven.

Verschillende klanten hebben al aangegeven dat ze van plan zijn bepaalde producten te willen kopen, maar moeten nu ook wachten omdat zij geen actie onderneemt met de verdeling en het maar laat hangen.

 

Als de klanten te lang moeten wachten, zullen een aantal het product niet meer willen of ondertussen elders hebben aangeschaft. Zijn die kosten te verhalen op haar?

 

Mvg,

 

S. Schepens

jong geleerd...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.