• 0

Beleggingsfonds starten

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is misschien mogelijk, ik weet alleen niet hoe ik dit precies moet aanpakken? Ben nog redelijk onervaren op dat gebied. Misschien dat het ook mogelijk is om investeerders een vast rendement te geven van pak weg 10%?

 

Het rendement is goed, maar het ligt er ook aan met welk kapitaal je een bepaald rendement behaald. Vandaar dat ik een beleggingsfonds wilde starten zodat ik met meer kapitaal meer winst kan maken.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het beste contact opnemen met de AFM. Gegeven wat je wilt doen, zal een vergunning toch wel noodzakelijk zijn vermoed ik. 10% gegarandeerd betekent tochdat er forse risico's genomen moeten worden.

 

Of je hebt een bankvergunning nodig. Als je 10% garandeert op leningen zul je aan hele strenge solvabiliteitseisen moeten voldoen. Zie site DNB.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

En als je dan een beleggingsfonds hebt waar je geen aandelen van uit geeft maar gewoon een vast rendement garandeerd?

 

Hoe wil je dat doen? Als je ook maar iets op papier zet, (een schuldbewijs) dan is dat al een effect. Tenzij investeerders jou zomaar geld geven en jij zomaar rendement geeft (kan belastingtechnisch al niet) is er spraken van het aanbieden of uitgeven van effecten.

 

Als je voor een paar vrienden en familie geld beheert, is dat geen probleem. Je hoeft geen aandelen uit te geven in een beleggingsfonds, je kan ook met schuldbewijzen werken. Je hoeft niet eens een BV op te zetten.

 

Het betrekken van andere beleggers (buiten een paar vrienden en familie) zou ik vergeten. Bovendien raad ik je aan om een goede cusus op opleiding te doen, want het beleggen met geld van anderen kent erg veel risico's en de kans dat je persoonlijk aansprakelijk gesteld wordt voor eventuele verliezen is HEEL ERG GROOT.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.