• 0

Overdragen auteursrecht

Beste ondernemers,

 

Sinds tweeënhalf jaar ben ik officieus zelfstandig ondernemer, maar pas na het afstuderen in juni ben ik alles aan het professionaliseren / verbeteren. Doordat ik nu full-time werk aan de onderneming en steeds meer opdrachten mijn pad op komen, kom ik steeds vaker in situaties die ik nog niet eerder meegemaakt hebt, wat een logisch gevolg is uiteraard.

 

Nu is het zo dat een klant waar ik een website voor ontworpen heb, graag het auteursrecht wilt hebben. Het is voor mij geen probleem om de werkbestanden over te dragen, maar… hoe doe ik dit correct? Een vermelding maken op de factuur lijkt me niet de juiste methode.

 

Ik heb Google al even afgestruind voor dit forum raad te plegen, maar nog zonder succes. Heeft iemand op dit forum ervaring met het overdragen van auteursrechten en wilt mij adviseren het beste op te lossen?

Dank u wel alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar heb ik o.a. ook gekeken uiteraard, maar niet het antwoord gevonden wat ik zocht. Vandaar dit topic uiteraard.

Ook als ik een aantal zoekresultaten aan klik, lees ik een hoop over contracten en stukken die je daar in op zou kunnen nemen. Maar wat ik niet vind zijn voorbeelden of een aanpak. Een contract is wel erg algemeen, daar kun je alle kanten mee uit.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.