• 0

idee voor een nieuwe website

Beste mensen,

 

Mijn naam is Philippe Brand en ik loop al een aantal maanden met een idee rond om een nieuwe website te bouwen. Nu ben ik eerst op zoek gegaan hoe ik het idee op papier kan zetten. Dit heb ik grootendeels gedaan en heb ook al een beetje marktonderzoek gedaan. Helaas kom ik op dit moment weinig verder, omdat ik gewoon het geld niet heb en de kennis om een website te bouwen.

Ik moet erbij zeggen dat het gaat om een uniek concept voor een website dat met gokken te maken heeft, ook al valt het niet onder de wet van kansspel.

lees de voorwaarden, vraag niet om geld

 

Alvast bedankt!

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 1

Vraag en aanbod? ;)

 

Het is erg moeilijk beginnen al je zelf enkel het idee hebt. Het blijft 10% idee en 90% keihard werken voor je concept. Ik ben zelf ook actief in de internet-branche en heb ook geen kennis van scripting (wel veel kennis van wat het internet kan, wat er is en waar we heen (kunnen) gaan). Ook kan ik wel zelf mijn ideeën (grafisch) vormgeven.

 

Ik denk dat je het beste een kompaan kunt zoeken die het technische gedeelte op zich kan nemen. Op die manier kun je in ieder geval van idee tot product komen. Ik heb zelf ook wel eens geld proberen op te halen voor een (vormgegeven) idee. Maar ik kreeg toen steeds het antwoord dat het TE vroeg was om te investeren, het geheel moest eerst aantoonbaar werkend zijn voordat er in te investeren viel. Heb veel geleerd van die ronde. Ben het dus uiteindelijk zelf gaan ontwikkelen en bleek tevens die investeringen helemaal niet nodig te hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Philipe,

 

Welkom op het forum. Ik heb je bericht iets aangepast. Volgens de forumvoorwaarden is het niet toegestaan om te vragen om investeerders of om geld.

 

Terugkomend op je vraag, als je een website wil ontwikkelen en je hebt geen kennis van zaken en je hebt ook geen geld. wat is dan jouw toegevoegde waarde? Hoe zorg je ervoor dat jouw aandeel in de onderneming op pijl blijft? Als anderen alles van waarde leveren hou jij verder weinig over. Ideeén op zich hebben verder weinig waarde, tenzij ze uitgevoerd worden.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor de reactie

 

Maar ik denk ook eerlijk gezegd dat ik geen investeerder nodig heb. Als de website er is, kan ik de marketing zelf doen.

Ik wil er keihard aan werken, ben er al een aantal weken elke avond mee bezig. Alleen heb ik de financieele middelen niet en de kennis van het website bouwen niet.

Ik ben al naar 2 investeerders toegestapt, die vonden het een goed idee maar wilden hun bedrijf niet koppelen aan iets dat de maken heeft met 'gokken'.

 

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie
  • 0

ooh sorry, ik zal er niet om vragen(A)

 

Ik heb wel iets van geld , alleen wil ik ook nog kijken of mijn idee goed is. Ik hoop mensen te ontmoeten die er met een goed oog naar kijken en mij eventueel van advies voorzien.

Daarnaast heb ik een behoorlijke inzicht in de markt, ben bereidt er keihard voor te werken. Ik heb alleen geen kennis van het bouwen van websites.

Ik wil alleen het idee niet kant en klaar op het forum zetten, maar als er iemand interesse heeft het te lezen en ik vertrouw diegene wil ik het graag doorsturen

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie
  • 0

Beste Philipe,

 

Nieuwe ideeën zijn altijd goed. Ik ben al een flink aantal jaren actief in het "internet-wereldje" en ben benieuwd naar het idee. Ik zou je eventueel kunnen helpen bij de ontwikkeling hiervan dan wel het laten ontwikkelen.

 

Ook voor de marketing heb ik misschien nog wel een paar tips of ideeën. Graag zou ik het idee eens met je doorspreken.

 

Mijn e-mailadres staat in mijn profiel. Misschien kun je me alvast een beetje vertellen hoe het idee in elkaar steekt? Complete omschrijving is niet direct nodig.

 

Met vriendelijke groet,

 

Matthijs Huisman

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik het goed dat je alleen om geld verlegen zit danwel om kennis voor het bouwen van de website. De rest kan je alleen af?

Misschien moet je dan niet naar een investeerder om vervolgens een software developer te betalen maar rechtstreeks naar een developer uit je kenniskring. Als hij ook iets ziet in het concept wil hij wellicht de site bouwen voor een share of the company.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Philipe, ik ben zelf webdeveloper en werk op dit moment aan een aantal internetconcepten. Ook start ik soms een project op met iemand die een goed idee heeft. Misschien kunnen we eens sparren over hoe en wat. Je vindt mijn e-mailadres in mijn profiel. Groeten Rutger

 

 

 

 

EDIT Regel dit soort zaken via PM aub, het bericht voegt voor de lezer niks toe.

Link naar reactie
  • 0

Beste Phillipe,

 

Let erop dat je je idee niet aan iedereen bekend maakt, want een idee is snel gekaapt.

 

En iedereen kan zich hier op het forum aanmelden en met jouw in contact komen.

 

Kijk even na middelen om je idee tijdens een gesprek te beschermen, je zult niet de eerste zijn waarvan een idee wordt afgeketst en dat ze later zelf het idee op de markt zetten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat je snel een partner voor de webdevelopment en voor de financiering vindt.

 

Wat ik tijdens de afgelopen jaren heb geleerd, als niet technisch persoon, is dat het lastig kan zijn om te bepalen of iemand echt goed is als je zelf weinig of geen kennis hebt op zijn vakgebied. Wellicht is het een idee om als je een technisch iemand hebt gevonden, een stukje code door te laten lezen door een andere programmeur.

Wij maken http://www.factuurdesk.nl waarmee je uren kunt registreren en factureren.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Op dit moment heb ik iemand gevonden voor het technische gedeelte van de site. De financiering is op dit moment niet zo hoog en we gaan pas op zoek als de website bijna klaar is.

Op dit moment is er wel een probleem van technische aard, die we snel hopen op te lossen, voor de rest ziet het er goed uit.

 

Verder ben ik heel blij met Higherlevel, kijk elke dag wel naar nieuwe topics en ga op zoek naar tips en antwoorden.

 

Als de website online gaat, krijgen we ook met zaken te maken als de Belastingdienst, KvK en de administratie, dus dan ben ik weer volop hier te vinden.

Nu ben ik niet bang dat mijn ´compagnon´ ( officieel is hij dat nog niet) er met de website en het hele idee vandoor gaat, maar lees wel overal dat je dit moet uitsluiten. Hebben jullie tips over hoe ik ervoor zorg dat dit niet gebeurd?

Ook algemene tips over het opstarten van een bedrijf/website zijn van harte welkom...

 

Bedankt

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat je snel een partner voor de webdevelopment en voor de financiering vindt.

 

Wat ik tijdens de afgelopen jaren heb geleerd, als niet technisch persoon, is dat het lastig kan zijn om te bepalen of iemand echt goed is als je zelf weinig of geen kennis hebt op zijn vakgebied. Wellicht is het een idee om als je een technisch iemand hebt gevonden, een stukje code door te laten lezen door een andere programmeur.

 

Ha! Mijn eerste post op dit forum. Wellicht straks even een introductie topic maken. Om te controleren of de programmeur oké is lijkt me lastig te zeggen, hoe weet je of de programmeur door wie je het laat controleren weet wat hij doet? In het web-wereldje zijn er vele wegen die leiden naar hetzelfde einddoel. Elke webdesigner/developer heeft zijn/haar eigen werkwijze en dit dient gerespecteerd te worden.

 

Mijn ervaring (heb een eigen vormgevingsbureau) is dat wanneer iets extern ontwikkeld moet worden duidelijke en strakke deadlines te stellen aan de programmeur. Kijk regelmatig mee wat de vooruitgang is en controleer of het wel is wat jij voor ogen hebt. Mijn mening is tevens dat vertrouwen in elkaar van groot belang is, een samenwerking tussen twee personen bestaat voor mij uit vertrouwen, eerlijk- en openheid.

 

Mocht je nog vragen hebben over wat je nodig hebt, welk traject je zou moeten volgen mag je me altijd mailen of een privé bericht sturen hier op het forum. Mijn netwerk heeft ook enkele programmeurs in zich waarvan ik weet welke goed werk afleveren.

 

Vriendelijk bedankt voor het lezen en tot horens!

 

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Op dit moment heb ik iemand gevonden voor het technische gedeelte van de site. De financiering is op dit moment niet zo hoog en we gaan pas op zoek als de website bijna klaar is.

Op dit moment is er wel een probleem van technische aard, die we snel hopen op te lossen, voor de rest ziet het er goed uit.

 

Verder ben ik heel blij met Higherlevel, kijk elke dag wel naar nieuwe topics en ga op zoek naar tips en antwoorden.

 

Als de website online gaat, krijgen we ook met zaken te maken als de Belastingdienst, KvK en de administratie, dus dan ben ik weer volop hier te vinden.

Nu ben ik niet bang dat mijn ´compagnon´ ( officieel is hij dat nog niet) er met de website en het hele idee vandoor gaat, maar lees wel overal dat je dit moet uitsluiten. Hebben jullie tips over hoe ik ervoor zorg dat dit niet gebeurd?

Ook algemene tips over het opstarten van een bedrijf/website zijn van harte welkom...

 

Bedankt

 

Als je een idee hebt moet je er wel voor zorgen dat je een geheimhoudingsverklaring hebt voor je naar partners in spe gaat. Beetje notaris doet dit al voor 100 euro of je kunt zelf op internet zoeken naar een voorbeeld en die aanpassen.

 

Als je het niet vertrouwd of niet zeker bent in de partner nu, ben ik wel bereid naar je plan te kijken.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een idee hebt moet je er wel voor zorgen dat je een geheimhoudingsverklaring hebt voor je naar partners in spe gaat. Beetje notaris doet dit al voor 100 euro of je kunt zelf op internet zoeken naar een voorbeeld en die aanpassen.

 

Als je het niet vertrouwd of niet zeker bent in de partner nu, ben ik wel bereid naar je plan te kijken.

 

Welkom op dit forum Anko.

Vraagje: Wat maakt jou met 1 (edit:2) berichten op dit forum, een profiel zonder verdere informatie, en een nickname tot een partner die dan wel te vertrouwen is? want dat is de indruk die je wekt met je posting

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Maar even voor de duidelijkheid, ik heb al een programmeur gevonden waarmee ik samenwerk. Op dit moment loopt alles op rolletjes en ik verwacht ook zeker niet dat hij er met het idee vandoor zou kunnen gaan. Mijn vraag was echter, omdat ik dit een aantal keren ben tegengekomen ben, of het mogelijk is dit helemaal uit te sluiten ( zodat het helemaal uitgesloten is). Inmiddels heb ik in een PM een reactie gehad en diegene vertelde mij dat ik eventueel een intentieverklaring kon laten tekenen.

Als ik nog vragen heb in het traject, Martin D, dan zal ik je een prive bericht sturen.

 

 

 

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een idee hebt moet je er wel voor zorgen dat je een geheimhoudingsverklaring hebt voor je naar partners in spe gaat. Beetje notaris doet dit al voor 100 euro of je kunt zelf op internet zoeken naar een voorbeeld en die aanpassen.

 

Als je het niet vertrouwd of niet zeker bent in de partner nu, ben ik wel bereid naar je plan te kijken.

 

Welkom op dit forum Anko.

Vraagje: Wat maakt jou met 1 (edit:2) berichten op dit forum, een profiel zonder verdere informatie, en een nickname tot een partner die dan wel te vertrouwen is? want dat is de indruk die je wekt met je posting

 

Frans

 

Ik mag toch aannemen dat iemand wel meer tijd steekt in een toekomstige zakenpartner dan alleen wat gegevens van een forum allen?

Ik vind je vraag eerlijk gezegd een beetje onnozel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.