AOS Geplaatst: 12 december 2008 AOS 672 6 Geplaatst: 12 december 2008 Hoe zal ik dat eens doen? Vertellen dat zijn offerte nergens op slaat en dat hij niet eens de moeite heeft genomen om te lezen/luisteren naar de wensen en verder dat hij niet zo vaak moet storen en niet moet denken dat ik ook maar een cent zal spenderen (en zeker niet de belachelijke prijs die hij vraagt, maar zat wel korting bij!!). of: bedankt voor de offerte, we gaan er niet op in. (wegens...smoesje). 'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/ Delen op andere sites More sharing options...
Jeroen Bakker Geplaatst: 12 december 2008 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 12 december 2008 Het eerste zou hem verder helpen (en zou ik persoonlijk willen horen indien een offerte afketst), máár... levert veel ruimte op voor nóg meer discussie en contact... Optie 2 dus maar? :) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183151 Delen op andere sites More sharing options...
Frans Sijtsma Geplaatst: 12 december 2008 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 12 december 2008 Geachte heer/mevrouw xxxx Ik heb uw offerte doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat uw zienswijze op onze mogelijke samenwerking niet in het geheel niet overeenkomt met , en niet aansluit bij, de vraagstelling die tijdens ons gesprek ter sprake is gekomen. Dit gecombineerd met een prijsstelling die in tegenstelling tot andere voorstellen die ik heb ontvangen, mijn budget ver overschrijdt maakt dat ik, ondanks uw vele enthousiaste pogingen mij te overtuigen, toch heb besloten met een andere partij in zee te gaan, waarmee de overeenkomsten inmiddels getekend zijn Rest mij u te danken voor uw inspanningen Met vriendelijke groet xxx Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183152 Delen op andere sites More sharing options...
Ed Geplaatst: 12 december 2008 Ed 710 64 Geplaatst: 12 december 2008 Een goede verkoper wimpel je niet af, dus een slechte moet een makkie zijn. ;D Ik zou het laten afhangen van het karakter die de verkoper heeft. Is het een arrogante bal dan krijgt 'ie de wind van voren, is het een harde werker die gewoon niet beter kan dan geef ik 'm een reactie waar hij wat mee kan voor de toekomst (niet in ons gesprek, maar bij toekomstige soorgelijke trajecten). Beter een kleine baas dan een grote chef....... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183154 Delen op andere sites More sharing options...
Christine Geplaatst: 12 december 2008 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 12 december 2008 dat hij niet eens de moeite heeft genomen om te lezen/luisteren naar de wensen en verder dat hij niet zo vaak moet storen Op basis daarvan: alleen "nee" en verder geen tijd spenderen. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183156 Delen op andere sites More sharing options...
AOS Geplaatst: 12 december 2008 Auteur AOS 672 6 Geplaatst: 12 december 2008 Een goede verkoper wimpel je niet af, dus een slechte moet een makkie zijn. ;D Het is alleen de manier waarop. Ik moet zeggen dat hier hele 'humane' reacties bij zitten, terwijl ik op de vrijdagmiddag en zo vlak voor kerst iets minder vriendelijk meer ben. Gezien het feit dat het niet echt een arrogante bal is, zal ik eens kijken hoe ik hem toch de waarheid vertel zonder dat er discussie uitkomt. Ik zie al wat leuke dingetjes hier die ik kan gebruiken. 'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183158 Delen op andere sites More sharing options...
AOS Geplaatst: 12 december 2008 Auteur AOS 672 6 Geplaatst: 12 december 2008 Op basis daarvan: alleen "nee" en verder geen tijd spenderen. Wie niet horen wil, zal ook niet voelen... ;D 'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183159 Delen op andere sites More sharing options...
status Geplaatst: 12 december 2008 status 86 2 Geplaatst: 12 december 2008 1. Sorrie maar we hebben geen budget meer. (volledig uitbesteed) 2. Sorrie alles is al gebudgeteerd. uit verhaal maak ik op dat je zelf een offerte hebt opgevraagd maar dit niet wilt? Dan zou ik zeggen dat de prijs jullie HELAAS het budget overschreidt in tegenstelling tot andere aanbieder. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183166 Delen op andere sites More sharing options...
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 12 december 2008 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 12 december 2008 Gezien het feit dat het niet echt een arrogante bal is, zal ik eens kijken hoe ik hem toch de waarheid vertel zonder dat er discussie uitkomt. Ik zie al wat leuke dingetjes hier die ik kan gebruiken. Hoewel ik niet altijd even subtiel ben zou ik in dit geval toch wel, op vriendelijke toon, duidelijk maken dat je zijn overdreven aandacht als behoorlijk storend hebt ervaren, en dat ondanks dat het niet de bepalende factor is geweest, dit toch wel een rol heeft gespeeld bij de beslissing om niet op zijn offerte in te gaan. Maar eerst zou ik kort en zakelijk zeggen dat het niet doorgaat omdat: - ondanks de diverse contactmomenten die er zijn geweest de offerte domweg niet aansluit bij jullie vragen en wensen - de prijs veel hoger is dan de andere offertes die je voor dezelfde opdracht hebt ontvangen Met een beetje geluk leert hij ervan, en hebben zowel hij als zijn baas als zijn toekomstige prospects daar baat bij. IN MEMORIAM Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183169 Delen op andere sites More sharing options...
Anoniem56 Geplaatst: 12 december 2008 Anoniem56 75 0 Geplaatst: 12 december 2008 Geen moeite genomen zich in jou te verdiepen? Een slecht gevoel bij zijn aanpak? "Geen interesse" en verder over naar de orde van de dag. Geen energie insteken. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183182 Delen op andere sites More sharing options...
Hans van den Bergh Geplaatst: 12 december 2008 Hans van den Bergh Moderator 10,8k 1216 Geplaatst: 12 december 2008 Ik sluit me bij Peter aan, en de waarheid dienen. Hoeft niet botweg, maar wel heel direct, en vermijd negatieve woorden als 'niet', 'neen', ja maar' (positief afwimpelen): 1. 'Ik sla uw aanbod af, onder dankzegging voor de genomen moeite.' 2. Bij een 'Waarom'-vraag van zijn kant, antwoord je dat zijn aanbod teveel afwijkt van de oplossing is die jij zoekt en dat je je beslist elders gaat oriënteren. 3. a. Dan volgt waarschijnlijk de vraag welke oplossing je dan wel zocht, dan antwoord jij: b. dat je uit zijn uitgebreid toegelichte aanbod hebt geconstateerd dat dit echt totaal afwijkt van wat jij zoekt, dat jij beslist de oplossing bij een ander gaat zoeken, je herhaalt dat je zijn aanbod afslaat en je herhaalt dat je je elders gaat oriënteren. Zolang hij blijft doorvragen, blijf jij begrip uitspreken voor zijn vraag en je blijft boodschap 3. b. herhalen, alleen dat maar, zonder leugentjes voor bestwil of smoesjes erbij te halen. (Dat geeft weer ruimte voor reactie.) Uiteindelijk druipen ze vanzelf af. Succès en groet, Hans (CREANIZE!) Succes & Groet, Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I HL-Deelnemer en -Moderator I Ontwerp Gedreven Innovatie Strateeg I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183183 Delen op andere sites More sharing options...
Gast Verwijderd account Geplaatst: 17 december 2008 Gast Verwijderd account Geplaatst: 17 december 2008 Dat hij nog geen overtuigende argumenten heeft aangewend die ertoe leiden dat je overstag gaat. En dat zijn zienswijze niet overeenstemt met jouw visie en dat vanwege gebrek aan oprechte interesse / relevante kennis voor jouw opdracht je niets met zijn offerte kan. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183899 Delen op andere sites More sharing options...
Eitje68 Geplaatst: 18 december 2008 Eitje68 135 24 Geplaatst: 18 december 2008 Ik persoonlijk heb op zo'n moment geen zin in welke discussie dan ook, misschien niet aardig maar als ik heb besloten niet in te gaan op een offerte om zaken zoals je ze benoemd (dus: slechte verkoper) dan doe ik het af met de simpele woorden dat ik hem bedank voor de genomen moeite maar dat het hem niet gaat worden en dat ik weinig tijd en energie heb om er verder inhoudelijk op in te gaan. Ik weet dat hij liever opbouwende kritiek zou willen want daar kan hij want mee maar ik zit daar niet om hem op te leiden. Ik moet eerlijk bekennen dat als zo'n iemand (die me dus toch al irriteert) door blijft drammen ik geneigt ben om te vragen welke gedeelte hij van de zin "het gaat hem niet worden" niet begrijpt.....misschien heel bitchy maar dan had hij zijn huiswerk maar beter moeten doen. www.kikibags.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18471-een-slechte-verkoper-afwimpelen/#findComment-183940 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen