• 0

Wat vinden jullie van dit idee? (webwinkel met kleding voor jonge lange mannen)

Wat vinden jullie van mijn idee om een webwinkel te starten waar trendy kleding wordt verkocht voor lange jonge mannen. Ik denk dan aan de doelgroep 18-30 jaar, en met een lenge van boven de 1.85.

 

Ikzelf ben 1.96 en merk dat er geen enkele webwinkel bestaat waar trendy kleding wordt verkocht voor jonge lange jongens/mannen.

 

Ik ben van plan om een webwinkel aan te vragen, en domeinnaam vast te leggen. Mijn probleem is alleen dat ik niet goed weet hoe ik de volgende stappen aan moet pakken.

 

Is er iemand die interesse heeft om dit samen met mij op te zetten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Jorrit de Haas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jorit

 

Als je op zoek bent naar een partner dan kun je daarvoor een oproep plaatsen in vraag en aanbod.

Je zult dan wel nog vier inhoudelijke berichten op dit forum moeten posten voor je de rechten krijgt voor een V en A post.

 

Daarnaast heb ik jouw bericht verplaatst naar het board ondernemingsplannen.

Je hebt nog veel werk te doen en veel uit te zoeken.

Ik raad je aan gewoon deze site eens lekker door te spitten en aan een ondernemingsplan te beginnen.

Een goed uitgewerkt ondernemingsplan zou de basis moeten zijn voor elke onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Het idee klinkt goed, of het haalbaar is zul je in een ondernemingsplan uit moeten werken.

 

Hoe groot is je doelgroep, wat besteden zij zo over het algemeen en kan je daar leuke kleding voor leveren?

(en er zelf ook nog wat aan verdienen)

 

Als ik je zo hoor zoek je eigenlijk een coach om je op weg te helpen met het bedrijf in het algemeen?

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Dag Haasj

 

De wereld is groot, dus zal er voor jou webshop wel altijd een publiek zijn.

Enige moeite lijkt mij om een trendy uitgebreide collectie te vinden van die kleding.

Als er online al niet veel te vinden valt zal het voor jou ook niet heel makkelijk worden om hiervoor een leverancier te vinden die je kan helpen.

Anyway, wat er ook van is, wie zoekt, die...

Ik geloof er alvast in.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de andere reacties. Werk je idee wat verder uit. Het antwoord: "trendy is iets wat in de mode is" klopt misschien op zich wel maar is natuurlijk ook erg algemeen (en dan bedoel ik vaag)

 

Maak het eens wat specifieker. Welke assortiment heb je ingedachten? Welke merken? Een van je gewenste onderscheidende punten is een goede pasvorm, welk matensysteem ga je hiervoor gebruiken?

 

Ik ben het met je eens dat wanneer je een XXL trui koopt dit vaak meteen een "baggy" trui wordt, dus wellicht zit er best een kans in je verhaal maar het behoeft echt specifiekere uitwerking.

 

Succes!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Nou ik heb daar inderdaad gekeken. En er is egwoon weinig te vinden voor jonge mannen.

Lange, dunne vrouwen hebben het ook niet makkelijk qua passende kleding. Dus als je toch bezig gaat... misschien een doelgroep erbij.

 

Off topic:

Juist! Begin zoiets voor vrouwen en je hebt je eerste klant te pakken! Bij voorkeur broeken (lange benen en verder slank is moeilijk te vinden)! ;)

 

 

On topic:

 

Er zijn al veel goede adviezen gegeven.

 

Waar wil je gaan inkopen? Dat lijkt me namelijk een vrij lastig punt. Er zijn weinig merken die dusdanig vallen. Of wil je het laten maken?

 

Maar hoe je het aan kunt pakken? Zet eerst alles op papier, werk het helemaal uit. Oriënteer je ook op de markt, op leveranciers, je doelgroep etc. Al eerder genoemd door ander, maar echt een belangrijk punt.

 

Eigenlijk een te eenvoudige opsomming, maar even heel kort en eenvoudig.

 

Alles op een rijtje zetten/ ondernemeingsplan maken.

 

Naar de kvk inschrijven en btw-nummer aanvragen. Zij kunnen meteen nakijken voor je of je bedrijfsnaam nog niet in gebruik is,. Indien dit wel het geval is kun je misschien nog een andere naam bedenken en als domeinnaam kiezen.

 

Domeinnaam registreren

 

Winkel aanmaken

 

Zorg voor een gevulde webshop

 

Maak het bestaan van je shop kenbaar aan je potentiële klanten.

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad niet op uw bericht gereageerd, maar alleen op een aantal persoonlijke berichten.

 

Excuses hiervoor. Ik zit inderdaad met het rpobleem dat leveranciers vinden niet al te makkelijk is. En dat ik al helemaal geen verstand heb van lange vrouwen kleding...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad niet op uw bericht gereageerd, maar alleen op een aantal persoonlijke berichten.

 

Excuses hiervoor. Ik zit inderdaad met het rpobleem dat leveranciers vinden niet al te makkelijk is. En dat ik al helemaal geen verstand heb van lange vrouwen kleding...

 

Probeer eens een lijst te maken met kledingmerken die erg lang vallen en die bijvoorbeeld bij jezelf wel goed en lang genoeg vallen. Ik kan voor dames wel een aantal merken noemen die langer vallen (voor heren helaas niet).

 

Spijkerbroeken kunnen vaak wel besteld worden in lengtematen. Weet bijvoorbeeld wel dat Levi's langere maten heeft dan de meeste winkels inkopen (geen standaardmaat, dus vaak wordt het niet ingekocht|).

 

Ben je al eens op het fashion center rond gaan kijken wat er te vinden is?

En, ik kan vaak in het buitenland wel langere broeken vinden. Misschien heb je dat zelf ook met herenkleding? Kijk dan eens welke merken het zijn of overweeg om de kleding uit het buitenland te importeren.

 

Of wil je het laten maken?

 

En, voor die lange vrouwen kleding wil ik best keuren, hoor! ;) ;D

 

 

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heeft Rene net aangeboden je te helpen met leveranciers zoeken, dus ik zou hem even een berichtje sturen!

 

Sowieso leuk idee, met mijn 2m01 merk ik ook dat je lang moet zoeken voor je iets vind (als je iets vind...).

Bedenk goed wat je concurrenten zijn: in mijn geval een te ruim overhemd kopen en dat laten vermaken bij de plaatstelijke winkelier (in mijn geval een handige dame/winkeltje van buitenlandse afkomst waar ik erg tevreden over ben!).

 

Vraag: als lang persoon wil je zeker passen, want je hebt vaak meegemaakt dat het niets past. Hoe ga je daar mee om?

 

Succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.