• 0

Aanslag voor auteursrechterlijk beschermde kopy

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mocht je denken dat je voor alles in Nederland al moet betalen, dan heb je het mis. Vanaf deze maand valt bij alle bedrijven een rekening in de bus voor gemaakte kopietjes.

Deze maand aanslag voor kopieën tijdschriften inzake vergoeding voor gebruik beschermde artikelen

 

Zie artikel Zibb >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De heer Beemsterboer is Directeur van de Stichting Reprorecht. Hij heeft een reactie geplaatst op Emerce dus ik heb hem uitgenodigd om deel te nemen aan "onze" discussie, die natuurlijk veel interessanter is. ;D


----- Original Message -----

From: Nils de Witte

To: relatiebeheer@reprorecht.nl

Cc: nils@nebib.nl

Sent: Monday, June 23, 2003 10:18 AM

Subject: T.A.V. de heer Beemsterboer m.b.t. reactie Emerce

 

 

Geachte heer Beemsterboer,

 

Wat netjes dat u gereageerd heeft op de discussie rond de kopieerheffing in Emerce. Zelf ben ik één van de moderators van het meest actieve forum voor technostarters, www.higherlevel.nl. Higherlevel is een initiatief van Dreamstart. Er wordt zeer actief en serieus gediscussieerd over zaken die nieuwe innovatieve bedrijven aangaan.

 

De kopieerheffing houdt ook de leden van ons forum bezig. Het zou mij een genoegen zijn als u hen van repliek zou willen dienen. De discussie vindt u door onderstaande link te volgen.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=2345

 

Bij voorbaat dank,

Vriendelijke groeten,

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kopieer-heffing kost bedrijfsleven 82 miljoen

 

De facturen die de Stichting Reprorecht deze maand naar het bedrijfsleven zendt ter incasso van auteursrechten op kopietjes veroorzaken een groeiende onrust bij ondernemers. MKB Nederland roept zijn leden op deze heffing niet te betalen, omdat de onderliggende berekening willekeurig en onredelijk zou zijn. De ondernemersclub overweegt een proefproces aan te spannen. VNO-NCW raadt zijn leden aan zelf te registreren hoeveel heffingsgevoelige kopieën ze maken, en bezwaar aan te tekenen tegen een te hoge inschatting van Reprorecht.

 

Lees bericht in Emerce, waarin tevens staat vermeld dat "De grootste kopieerdrang signaleert Veldkamp bij kennisintensieve bedrijven" >>>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Benm,

 

Ik ben inderdaad benieuwd wat kopieerwinkels voor percentage aan auteursrechtelijk materiaal aan de broek krijgen!

 

Ik denk overigens dat ze een heel eind kunnen komen met het informeren over wat wel en wat niet mag volgens het auteursrecht en daar dan ook naar handelen (op toezien)... Iemand die een boek dus 5x staat te kopiëren krijgt een kopieerheffings-toeslag aan zijn broek....

 

Ik denk dat daar wel een commerciëel interessante oplossing in gevonden kan worden ;D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel, wat is het 'profijtbeginsel'?

 

To the rescue... Het profijtbeginsel is bedacht door ambtenaren die de terugtocht aanvaarden. Niet alle overheidsdiensten hoeven collectief via belastingheffingen gefinancierd te worden. Je kunt ook met de gebruiker direct afrekenen. Wie profiteert betaalt: dat is het profijtbeginsel in een notedop.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Iemand die een boek dus 5x staat te kopiëren krijgt een kopieerheffings-toeslag aan zijn broek....

 

Ergens in een copyshop in Amsterdam-Zuid.....

-"Dat ken me niks schele meneertje Henry Muesli, al bent u duisent keer sellef de schrijfer fan dat boek, ik ga...eens effe...lekker.... (diender schrijft verwoed in bonboekje)...een bonnetje...voor u ... schrijfe... so!"

-"Mulisch, agent, Harry Mulisch!"

 

Link naar reactie
  • 0

En ja hoor, hij is binnen!!!!

 

Volgens de stichting reprorecht maken wij 14.076 kopiën per jaar. Dit zou ons dus €59,81 moeten kosten (10% van 14.076 kopiën, dat maal €0,045 met een mindering voor januari 2003 van €5,44).

 

Met een kaartje wat erbij zit, kun je bezwaar aantekenen. Hier kun je het werkelijk aantal kopiën opzetten...

 

Dat wordt in ons geval dus 0, aangezien we niet eens een kopieerapparaat hebben... Verder geen ruimte op het kaartje voor een toelichting...

 

Later meer...

 

alef

 

Link naar reactie
  • 0

ehhhh 14000 copietjes per jaar, das bij 200 werkdagen al gouw 70 per dag ofwel bijna 9 per uur ofwel 1,5 per 10 minuten...

 

Zeker bedacht door ambtenaren?

 

(ik sloop alvast Ctrl V van mijn toetsenbord 8) )

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0

en binnen zijn ze >:(

 

cueball:

15.594 kopien per jaar, 3.8% belast = 26,69 euro

 

kiwimedia:

14.076 kopien per jaar, 10.3% belast = 65,25 euro

 

cueball doet trouwens aan transport volgens reprorecht (is hosting) en kiwimedia zit in de overige zakelijke dienstverlening (is grafisch ontwerp) ;D

Link naar reactie
  • 0

Kopieren kan bij de AH ja.. of op het postkantoor, of waar dan ook. Maar wie krijgt er dan de aanslag voor die kopietjes? Ik zou zeggen de AH, het is hun kopieermachine toch?

 

Neuh. Niet de bezitter van het apparaat is verantwoordelijk. De heffing is voor de bezitter van de kopie. Als je 0 invult en betrapt wordt met een illegaal kopietje dan is het bingo. Erger nog: je komt niet in de hemel, want de superauteur daarboven heeft een hekel aan kopieerders. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hem ook binnen. Wij worden geschat op 32.844 kopietjes op jaarbasis. Gelukkig zit er een heel eenvoudig opgave formulier bij, waarmee je zelf kunt aangeven hoeveel copietjes je maakt. Ik kom niet verder dan 120 per jaar (met behulp van het faxapparaat) en ik denk dat het eigenlijk nog niet de helft is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.