Ben nu al een paar dagen hier aan t lezen en zit met een vraag.
Wij willen een medisch kinderdagverblijf starten. Nu dachten wij om als stichting te starten en deze over een paar jaar om te zetten naar een bv.
Waarom?
Op de geplande lokatie staat een vliegtoren dat binnenkort op de monumentenlijst komt, we kunnen deze en de grond voor een schappelijke prijs overnemen. Bij diverse fondsen gehoord dat ze ons best wilde helpen maar alleen als stichting.
Dit is erg interessant alleen wil ik niet afhankelijk zijn van een bestuur en wil vooraf aangeven dat de stichting zal worden omgezet naar een bv
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
oscar25
oscar25
Hallo allemaal,
Ben nu al een paar dagen hier aan t lezen en zit met een vraag.
Wij willen een medisch kinderdagverblijf starten. Nu dachten wij om als stichting te starten en deze over een paar jaar om te zetten naar een bv.
Waarom?
Op de geplande lokatie staat een vliegtoren dat binnenkort op de monumentenlijst komt, we kunnen deze en de grond voor een schappelijke prijs overnemen. Bij diverse fondsen gehoord dat ze ons best wilde helpen maar alleen als stichting.
Dit is erg interessant alleen wil ik niet afhankelijk zijn van een bestuur en wil vooraf aangeven dat de stichting zal worden omgezet naar een bv
1- Kan iemand me vertellen of zo'n constuctie kan
2- Is t verstandig
3 - of toch gewoon meteen een bv opzetten
Alvast bedankt voor jullie reaktie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18485-starten-kdv-als-stichting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag