• 0

parkeer kosten door berekenen

Als ik een factuur maak

 

heb ik

voorbeeld 1

 

uren

kilometers

(parkeer kaart ex btw)

totaal ex btw

btw

totaal ink btw

 

 

 

voorbeeld 2

 

uren

kilometers

totaal ex btw

btw

totaal ink btw

(parkeerkaart ink btw)

 

 

hoe moet ik een parkeer kaart doorbereken zoals 1 of zoals 2

en kunnen jullie ook toelichten waarom 1 of 2

 

Groetjes Emile

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een parkeerkaart moet doorberekenen klopt er iets niet met de calculatie van je uurtarief... Diegene die mij een parkeerkaart durft te factureren van een uurtje parkeren in Etten-Leur (Eur 1,40?) wordt meteen uit de Rolodex gesloopt.

 

Zijn de parkeerkosten voor jou gevoel te heftig pak dan de volgende berekening er eens bij:

Parkeren in het mij zo geliefde Amsterdam kost tegenwoordig Eur 5,- per uur. Stel je parkeert één dag in de week 8 uren in onze hoofdstad. Dan kom je uit op een kostenpost van Eur. 2080,- per jaar. Deel dat door je declarabele uren per jaar (1300) en dan kom je uit op Eur 1,60 per uur. Gooi dat op je uurtarief en je hebt ineens een stuk minder uit te leggen als je klant de factuur ontvangt...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ruben's reactie is zeer begrijpelijk. Het te ver doorvoeren van allerlei afzonderlijke kosten kan een bron van gezeur zijn.

 

In sommige branches is het wel gemeengoed om dit te doen. Denk aan administratiekosten, voorrijdkosten, kantoorkosten.

 

In bepaalde branches spreekt men ook wel van een open calculatie. Je geeft dan inzicht in je eigen kosten en opbrengsten.

 

Misschien dus toch goed om dit iets genuanceerder te bekijken.

 

In welke branche ben je actief?

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je een parkeerkaart moet doorberekenen klopt er iets niet met de calculatie van je uurtarief... Diegene die mij een parkeerkaart durft te factureren van een uurtje parkeren in Etten-Leur (Eur 1,40?) wordt meteen uit de Rolodex gesloopt.

 

 

Bekijk het eens anders.......ik kan me voorstellen dat iemand een vast uurtarief afspreekt en voor dat werk op verschillende locaties in NL zit. Een parkeerkaart voor 1 dag Etten-Leur is dan heel iets anders als A'dam-Centrum.

En de persoon kan niet met openbaar vervoer, want moet allerlei apparatuur meenemen ;)

 

 

 

Zelf ben ik erg blij met de eigen parkeergarage van mijn grootste opdrachtgever in hartje A'dam :P

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een administratieve vraag die een vreemde wending krijgt door de aanname dat Emile een (zeer) stevig uurtarief rekent.

 

Wat nu als Emile €7,50 per uur rekent als student plus de gemaakte onkosten? Slopen we hem dan nog steeds uit de Rolodex?

 

Ik ben geen administratief wonder maar hier lijken mij zowel optie1 als 2 onjuist.

 

De parkeerkaart is niet op naam en voldoet dus niet aan de BTW vereisten. Die moet je dus inclusief BTW opvoeren en daar dan BTW over berekenen die de ontvanger van de factuur dan weer wel af kan trekken.

 

 

Link naar reactie
  • 1

nou nee hoor ik heb helemaal geen stevige uur tarief, rond de 30 euro (freelance kok)

vandaar dat ik ook parkeer kosten apart wil factureren

 

en ik denk dat als Ruben net zo werkt als die antwoord geeft op mijn vraag ik niet eens in zijn rolodex te vinden wil zijn ;)

 

voor een ieder die wel antwoord op mijn vraag geeft dank-je voor de bijdrage.

 

 

groetjes Emile

 

Link naar reactie
  • 0

Net als met de verzendkosten die al eerder op het forum langs gekomen zijn, moet je ook op je parkeerkosten ook BTW in rekening brengen. Voor je opdrachtgever maakt dat niet uit, deze krijgt de BTW als voorbelasting weer terug, mits het een ondernemer is uiteraard. Dus als je parkeerkaart 10 euro kost, breng je op je factuur 10,00 + 1,90 BTW in rekening.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het niet zomaar logisch dat je parkeerkosten opneemt in je algemene kosten. Ik werk als aannemers in de regio Amsterdam en Leiden en kom dus op plaatsen met relatief hoge parkeerkosten(centrum Amsterdam) en plaatsen zonder parkeerkosten(dorpen in het groene hart). Het is dus eigenlijk tegenover de klant juist wel fair om parkeerkosten apart door te berekenen mits je dit apart specificeerd op je factuur(BTW hierover berekenen, nog bedankt voor de info). De klant die namelijk in een gebied zit zonder parkeerheffing hoeft dan niet onnodig te betalen voor parkeerkosten. Mijn ervaring is dat hoe duidelijker je een factuur specificeerd hoe meer de klant begrip heeft voor de gemaakte kosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.