Goede middag

Ik heb een eigen bedrijf in polen en in nederland en ik heb op korte termijn geld nodig om mijn liquiditeits positie op orde te brengen. Ik zou 5000 euro per maand kunnen aflossen. Het is niet mogelijk voor mij om op dit moment bij een bank aan te kloppen. Heeft een van jullie een advies voor mij

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18498-liquiditeits-problemen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Zou je wellicht wat over je achtergrondspositie kunnen vertellen - waarom het bijvoorbeeld niet mogelijk is om bij een bank aan te kloppen? (Een financierder zou dit ook graag willen weten alvorens hij of zij geld in iets gaat steken).

Of bekijk deze site eens : https://www.boober.nl/

• 0

Wellicht kun je afspraken maken met je crediteuren en heel hard achter je debiteuren aan gaan jagen.

Ik weet niet of je voorraden hebt, maar neem die anders ook nog eens grondig door.

Daarnaast kun je wellicht tijdelijk lenen bij familie.

Investeerders zijn meestal geen mensen die tijdelijk even bij willen springen dus daar hoef je niet aan te denken.

De belastingdienst is vaak ook bereid om uitstel te verlenen mits tijdig aangevraagd.

Johan van den Brink

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

• 0

Mark,

Misschien is het goed je vraagstelling iets aan te passen. Dit is m.i. net op het randje van de forumregels. Om geld vragen is bij de wet verboden, vandaar.

Wellicht is dit een veiliger vraagstelling:

Ik heb een eigen bedrijf in Polen en in Nederland en ik zoek naar oplossingen om op korte termijn mijn liquiditeits positie op orde te brengen. Het is niet mogelijk voor mij om op dit moment bij een bank aan te kloppen. Heeft een van jullie een advies voor mij?

En dan krijg je denk ik veel zinniger advies dan waar je een zak geld kunt halen om je problemen alleen maar groter te maken ;)

• 0

aangepaste versie.. ;)

Ik heb een eigen bedrijf in Polen en in Nederland en ik zoek naar oplossingen om op korte termijn mijn liquiditeits positie op orde te brengen. Het is niet mogelijk voor mij om op dit moment bij een bank aan te kloppen. Heeft een van jullie een advies voor mij?

Om kosten te snijden heb ik mijn operationele mensen geoutsourced naar polen.

Daarnaast hen ik ook mijn omzet daar laten vallen en heb ik een service lease agreement met mijn nederlandse bv opgezet om de kosten in nederland te dekken.

Banken in Nederland financieren niks in polen en in polen zeggen ze ga maar naar je holding in NL.

Beetje het kip en het ei verhaal

Mvg Mark

• 0

aangepaste versie.. ;)

I

Banken in Nederland financieren niks in polen en in polen zeggen ze ga maar naar je holding in NL.

Beetje het kip en het ei verhaal

Mvg Mark

Praat eens met de Rabo

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Heb wel al gesproken met ING polen en ABNAMRO. In polen geven ze pas krediet op basis van inkomende cashflow als je meer dan 6 maanden maandelijks omzet op je rekening binnenkrijgt. Soms zelfs een jaar.

Ik denk niet dat rabo polska er anders over denkt maar ik ga het zeker proberen

Ik bankier bij de abnamro maar ja nou wil het geval dat abanamro polen RBS is geworden.

merci

• 0

Mijn ervaring is dat Rabo een bank is die iets meer naar het verhaal erachter luistert, en niet alleen maar naar de regeltjes kijkt. Zeker de moeite waard om met een goed verhaal onder je arm eens een kop koffie te gaan drinken.

@nimda: Als ik mijn eigen geformuleerde vraag ga beantwoorden zonder het onderliggende dossier te kennen blijf ook ik steken in algemeenheden. Ik denk niet dat T.S. daar wat aan heeft... Maar dank je wel dat je me de expertstatus toedicht.

• 0

Rabo Polska is Dutch Desk en dat is een aanfluiting. Helaas heeft bijvoorbeeld ING Polska geen aansluiting met ING NL. Waar zit je in Polen? Ben je zelf Pools?

Wat je kan doen als je er zelf toch vertrouwen in hebt, is kijken of je met iets borg kunt staan, en of anders iemand anders dat kan. Je kan dat eventueel op eigen naam doen. Wat voor bedrag wil je trouwens? En denk ook na of je het bedrag kan verkleinen, dat werkt ook. Dat werkt wel in Polen. Als je diegene kan beloven dat je de betalingen kunt dekken. Ik zou een deel van de lening dan als buffer wegleggen voor als het minder gaat. Ga niet zomaar voor de "gotowkowa pozyczka", want die zijn stervensduur.

Je kan het Poolse Millenium Bank proberen. Ik heb wat insiders info van die bank en ik weet dat ze net iets makkelijker krediet leveren, ook in deze recessie - vooral nu tegen het einde van het jaar. Ze hebben er namelijk erg veel belang bij op dit moment producten te slijten en klantenbestand te vergroten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar