• 0

verbeter punten webshop?

Goedendag,

Ik ben de eiegnaar van een aantal erotiekshops waaronder man*oes*nl (- *tjes graag niet klikbaar maken).

Ik verkoop in deze shop sextoys, lingerie, glijmiddel, dvd's en meer.

 

Ik heb de afgelopen jaren veel geld en tijd in de shop geinvesteerd om deze steeds verder te verbeteren en ook eens een proffessioneel onderzoek naar laten doen (en deze punten uiteraard doorgevoerd).

 

Nu zijn er nog steeds wel wat punten die verbeterd zouden moeten worden zoals informatie voorziening voor klanten.

 

Ik ben op dit moment echter bezig om een compleet ondernemingsplan voor mijn shop te schrijven om de doelstellingen voor de komende jaren te bepalen en hoe ik dat wil gaan bereiken.

 

Hierbij wil ik ook graag de shop geheel opnieuw gaan laten bouwen om de beheersbaarheid hiervan te gaan vergroten en veel nieuwe functies te kunnen inbouwen (voornamelijk in de richting van een affiliate systeem) (indien ik de financiering rond kan krijgen)

 

Aangezien ik ondertussen redelijk blind geworden ben voor verbeter punten in mijn eigen shop zou ik dan ook graag van andere horen of er op/aanmerkingen zijn op mijn shop en of jullie zo verbeter punten zien die ik hierbij direct zou kunnen meenemen of los hiervan zou kunnen doorvoeren.

 

Alle op en aanmerkingen zijn welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In vergelijking met de andere shops die ik hier regelmatig langs zie komen. Helemaal perfect.

 

Misschien als enige dat er rechtsonder nog ergens apotheek staat. Ik weet niet of je zo je shop wel mag aanprijzen....

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de eractie.

Het woord apotheek leverd in zoverre problemen op dat ik van Visa/mastercard geen nieuw contract kan krijgen omdat zij me verbieden dat woord te gebruiken. maar die verbieden met ook de dropjes in penis vorm te verkopen, de fun drankjes en de erectie producten omdat dat allemaal voedings supplementen zijn.

Kan ik dus geen rekening mee houden dus ga in de toekomst buitenlandse creditcard afhandelaars gebruiken.

het woord apotheek zal overigens wel vervangen gaan worden in de categorie lijst door Drogist maar dan puur omdat dat er net even beter uitziet.

Link naar reactie
  • 0

Even een stukje uit een ander topic gepikt (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=3988;start=510)

 

Ga ipv dildo's, sexueel genot bieden, als je snapt wat ik bedoel. Iedereen loopt hun productassortiment te pushen (écht ontzettend veel webshops doen dat). Stap daar eens vanaf. Iemand die een dildo zoekt komt wel bij christine le duc of hoe-heet-die-andere-club uit? De pabo! Ga nou eens vertellen hoe lekker die "apparaten" die je verkoopt wel niet zijn en hoe mooi de lingerie wel niet is. Meer dan een regeltje tekst is daarbij wel noodzakelijk.

 

Ga dus niet meer op producten zitten, maar op oplossingen. Sexueel genot, meer plezier in bed, iets nieuws proberen, weet ik het. Maar niet op dildo tarzan, of vibrator maximizerrrrrrrr (als die al bestaan)

 

Opzich een interesant idee, maar die belevind is niet enkel gecreerd met wat andere texten.

Je zou de gehele website anders moeten inrichten en geheel af moeten stappen van de bestaande indelingen met categorie

ën subcategorieën enz..

Dat zal dus een totaal andere manier van denken moeten inhouden maar zal ook veel vragen van de software.

 

Momenteel ben ik bezig om uit te werken hoe mijn software straks moet gaan werken en welke mogelijkheden het moet hebben. Product texten zijn daarin al erg belangrijk (elk product meerdere beschrijvingen voor verschillende shops). Tevens heb ik al bepaalde plannen voor de foto's die al een grotere beleving moeten verzorgen maar mogelijk moet ik het geheel nog flexibeller maken.

Voor mijn hoofd shop zal ik dat niet doen, is een tegroot risico maar sta er zeker voor open om in een nieuwe shop eens een totaal nieuwe opzet te gaan proberen.

 

Wie heeft er voorbeelden van shops (ongeacht de producten) waarbij je zegt: dat is echt het product beleven...

 

Ik ga daar zeker eens verder naar opzoek en kijken wat voor gevolgen dat ook zou hebben voor de kosten van de software (gister 40 offertes ontvangen voor de bouw van de software (gebasseerd op een grove beschrijving) varieerend van 3.000 tot 20.000 dollar)

Link naar reactie
  • 0
Klopt, heb de link bewust niet klikbaar gezet omdat dit forum goed doorzocht wordt en ik dit topic liever niet terug krijg in google als er op mijn website naam gezocht wordt.

Je kan een link naar je website opnemen door de tekst van de link te veranderen en vervolgens met een website als tinyurl.com de link te genereren. Je hebt dan een extra backlink en bent niet vindbaar op de website naam. Wat andere mensen posten of reageren is lastig te voorkomen.

 

Vergeet niet dat je ook meerdere webshops kan maken met verschillende invalshoeken en doelgroepen. Je hebt dan een backoffice/distributiesysteem. Vervolgens zet je de producten met andere omschrijvingen en doelgroepen op meerdere websites.

Link naar reactie
  • 1

Ik zou bij deze site niet veel meer aan de omschrijvingen doen. Je zit al goed in de richting van beleving. Mooi ontworpen shop!

 

Ik zou me meer drukker maken om de winkelwagen. Waarom moet ik me registreren als ik wil betalen? Ik wil gewoon betalen en meer niet. Ik denk dat je met een paar aanpassingen de kans verminderd dat iemand afhaakt tijdens de bestelfase.

 

Ik heb de website in 1024x768 bekeken. Op de eerste pagina van de winkelwagen zie ik de vervolgstap pas rechtsonderin als alle toolbars uit staan. Als je de header nou iets minder hoog maakt, veel mensen hebben een google toolbar of iets dergelijks geinstalleerd, dan zien ze de vervolgstap beter. Een duidelijke button ipv. tekstlink zou nog mooier werken.

 

Dan kom je op de pagina waar je in moet loggen of een account moet aanmaken. Hier zou ik mensen alleen laten inloggen of hun faktuuradres in laten voeren. Dat je aan het afleveradres hebt gedacht is super, alleen dat blok zou ik pas laten zien als een klant een afleveradres wil aangeven. Op die plek kan beter de betaalmethode staan.

 

Het blok verzendmethode is overbodig. De klant kan hier geen andere keuze maken en in het winkelwagentje wordt aangegeven wat de verzendkosten zijn. Daardoor kun je het opmerkingen veld omhoog verplaatsen en in de overgebleven ruimte de algemene voorwaarden neerzetten, met daarnaast het akkoord en definitief afrekenen.

 

Zo heb je het scrollen op deze pagina bijna de helft minder gemaakt. Ik neem aan dat in de vervolgstap een totaaloverzicht wordt weergegeven waarna de bestelling definitief wordt gemaakt. (Heb geen testbestelling gedaan).

 

Op de bedankpagina kun je dan alsnog de klant vragen of hij zich met de ingevoerde gegevens wil registreren. Jij hebt de bestelling dan al binnen, inclusief gegevens.

 

Loop trouwens nog even de tekst na op de 2e pagina, zitten wat schoonheidsfoutjes in.

 

Laatste puntje, ik had een artikel in de winkelwagen, de site afgesloten, weer naar de site gegaan, zie dat het product er nog in zit, maar kan niet direct naar de winkelwagen. Moet naar onderen scrollen om er weer in te komen. Kun je van het woord winkelmandje geen link maken of er een knop onder zetten die direct naar het mandje gaat?

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Apotheek of Drogist zou ik zo niet benoemen. Hulpmiddelen of iets dergelijks past beter. Stel je voor dat je gevonden wordt op Apotheek of Drogist..... :D

Link naar reactie
  • 0
Vergeet niet dat je ook meerdere webshops kan maken met verschillende invalshoeken en doelgroepen. Je hebt dan een backoffice/distributiesysteem. Vervolgens zet je de producten met andere omschrijvingen en doelgroepen op meerdere websites

 

Dat is wat ik nu reeds doe, enkel kan ik niet per shop een andere productomschrijving, url enz.. opgeven.

 

dat is 1 van de redennen dat ik de software opnieuw wil laten opbouwen en daar rekening mee laat houden zodat dat beter mogelijk is en dat ook andeer delen van de website flexibeller in te delen zijn (zoals menu's).

Op de manier waarop dat nu gebeurd is dat teveel onderhouds werk (als je in 1 template iets veranderd moet dat ook in 6 andere templates).

Link naar reactie
  • 0

Ik zou bij deze site niet veel meer aan de omschrijvingen doen. Je zit al goed in de richting van beleving. Mooi ontworpen shop!

Product texten zijn juist een groot probleem in mijn shop, ze zijn namelijk niet uniek (merendeel niet). veelal afkomstig van leveranciers en dus staan ze nog 100 keer op internet, dat betekend strafpunten voor de zoekmachine. daarnaast wil en moet ik iets meer rekening houden met keywoorden voor elk product

Ik zou me meer drukker maken om de winkelwagen. Waarom moet ik me registreren als ik wil betalen? Ik wil gewoon betalen en meer niet. Ik denk dat je met een paar aanpassingen de kans verminderd dat iemand afhaakt tijdens de bestelfase.

Hiervoor overweeg ik nog een nieuw topic te maken: Hoe ziet het perfecte bestel systeem eruit?

 

Ik heb eerder wel geexpirimenteerd met bestellen zonder account maar had daarmee veel problemen.

Zeer veel vragen na afloop van: ik heb wat besteld en wil de status bekijken maar ik kan niet inloggen. moest ik weer uitleggen dat ze gekozen hadden voor bestellen zonder account en dat ze dan niet kunnen inloggen. Ohhh of ik dan maar even die bestelling alsnog aan een net gemaakt account kon toevoegen.

 

Daar ben ik dus nog heel erg op aan het broeden hoe het perfecte bestel systeem eruit ziet.

Ik heb de website in 1024x768 bekeken. Op de eerste pagina van de winkelwagen zie ik de vervolgstap pas rechtsonderin als alle toolbars uit staan. Als je de header nou iets minder hoog maakt, veel mensen hebben een google toolbar of iets dergelijks geinstalleerd, dan zien ze de vervolgstap beter. Een duidelijke button ipv. tekstlink zou nog mooier werken.

Die pagina is dus ook nog niet duidelijk hoe ik die wil hebben. Nu heb ik daar alle menu's en andere boxen verwijderd om de klant niet verder af te leiden van het plaatsen van de bestelling.

De knoppen op die pagina moeten zeker beter ja en moeten bij vorokeur zowel bovenin als onderaan komen te staan.

Dan kom je op de pagina waar je in moet loggen of een account moet aanmaken. Hier zou ik mensen alleen laten inloggen of hun faktuuradres in laten voeren. Dat je aan het afleveradres hebt gedacht is super, alleen dat blok zou ik pas laten zien als een klant een afleveradres wil aangeven. Op die plek kan beter de betaalmethode staan.

Ik heb gekozen om zoveel mogelijk gegevens op 1 pagina samen te voegen (en toch overzichtelijk te houden) om het aantal stappen voor de klant te beperken. Het verberken van het aflever adres is zeker een goede, maar hoop niet dat het te onrustig wordt als dat dat verschijnt en de betaalopties plots van hun plek schieten

Het blok verzendmethode is overbodig. De klant kan hier geen andere keuze maken en in het winkelwagentje wordt aangegeven wat de verzendkosten zijn.

heb je momenteel gelijk in, echter zal de klant hier wel opties krijgen zoals:

standaard verzending

verzekerde verzending

verzending via pakjegemak (afhalen op andere locatie)

Daardoor kun je het opmerkingen veld omhoog verplaatsen en in de overgebleven ruimte de algemene voorwaarden neerzetten, met daarnaast het akkoord en definitief afrekenen.

 

Zo heb je het scrollen op deze pagina bijna de helft minder gemaakt. Ik neem aan dat in de vervolgstap een totaaloverzicht wordt weergegeven waarna de bestelling definitief wordt gemaakt. (Heb geen testbestelling gedaan).

Op de vervolg pagina staat inderdaad een totaal overzicht en afhankelijk van de betaal methode is deze geinclude op de pagina (eenmalige machtiging en ideal) of verwijst het naar het betaal systeem (creditcard)

Op de bedankpagina kun je dan alsnog de klant vragen of hij zich met de ingevoerde gegevens wil registreren. Jij hebt de bestelling dan al binnen, inclusief gegevens.

Dat vind ik een top idee! moet ik nog wel ene klein percentage oplossen van mensen waarbij het fout gaat (komen na het betalen niet terug op mijn pagina omdat ze tesnel afsluiten)

Loop trouwens nog even de tekst na op de 2e pagina, zitten wat schoonheidsfoutjes in.

 

Laatste puntje, ik had een artikel in de winkelwagen, de site afgesloten, weer naar de site gegaan, zie dat het product er nog in zit, maar kan niet direct naar de winkelwagen. Moet naar onderen scrollen om er weer in te komen. Kun je van het woord winkelmandje geen link maken of er een knop onder zetten die direct naar het mandje gaat?

daar moet inderdaad een betere verwijzing naar het winkelmandje en de bestel pagina komen.

Overigens ben je normaal na het afsluiten en weer opennen van de pagina uitgelogd en als je weer inlogd en wat in je winkelmandje hebt kom je direct in je winkelmandje terecht zodat je direct kan bestellen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Zeker wel ja:-)

Apotheek of Drogist zou ik zo niet benoemen. Hulpmiddelen of iets dergelijks past beter. Stel je voor dat je gevonden wordt op Apotheek of Drogist..... :D

 

Dat is geen probleem lijkt me, de drogist verkoopt ook steeds meer van dit soort producten dus niet echt verkeerd lijkt me

Link naar reactie
  • 0

Dat wordt dan inderdaad schrijven. Maar probeer wel in dezelfde vorm te blijven zoals het nu is.

 

Het perfecte bestelsysteem is heel gemakkelijk. In zo min mogelijk stappen, maar wel duidelijk en helder genoeg, je bestelling kunnen doorlopen.

 

Het probleem met het geen account hebben is wel op te lossen door in de bestelbevestiging een link op te nemen naar de statuspagina. Laat alleen op die pagina wel alle privacy gevoelige info weg ivm. beveiliging. De klant wil alleen de status weten, meer niet.

 

Je zou bij de keuze voor het afleveradres neer kunnen zetten: Stuur naar een ander adres, er worden extra invoervelden weergegeven (of iets dergelijks)

 

Die verzendopties kunnen klanten toch beter aangeven in het overzicht van het winkelmandje? De eerste pagina bedoel ik dan? Weten ze meteen waar ze aan toe zijn met het totaalbedrag.

 

Je haalt je een boel werk op de hals met 6 webshops die allemaal hetzelfde aanbieden (of gedeeltelijk hetzelfde). 6x reclame maken en adverteren. Veel onnodige extra kosten en tijd. Maak toch 1 webshop en steek daar al je energie in. Zit je ook niet tegen jezelf te concurreren in de zoekmachines.

Link naar reactie
  • 0

Dat wordt dan inderdaad schrijven. Maar probeer wel in dezelfde vorm te blijven zoals het nu is.

 

Het perfecte bestelsysteem is heel gemakkelijk. In zo min mogelijk stappen, maar wel duidelijk en helder genoeg, je bestelling kunnen doorlopen.

Leuk antwoord, maar helaas: als je 10 mensen vraagt hoe dat eruit ziet krijg je 10 verschillende antwoorden.

Kwa indeling zou ik nu redelijk dicht bij het perfecte systeem moeten zitten volgens veel mensen terwijl andere er weer heel anders over denken omdat ze het teveel gegevens op 1 pagina vinden.

 

Het probleem met het geen account hebben is wel op te lossen door in de bestelbevestiging een link op te nemen naar de statuspagina. Laat alleen op die pagina wel alle privacy gevoelige info weg ivm. beveiliging. De klant wil alleen de status weten, meer niet.

Het bleek dat veel klanten niet eens zonder account wilde bestellen maar dat ongemerkt toch deden (mijn aanduiding niet goed??). maar evengoed een nuttige tip dit. Overigens zullen klanten ook een tracktrace link in hun mailbox krijgen als ze dat willen bij het verzenden.

Je zou bij de keuze voor het afleveradres neer kunnen zetten: Stuur naar een ander adres, er worden extra invoervelden weergegeven (of iets dergelijks)

Vrij eenvoudig te maken dat dat blok dus onzichtbaar is en pas verschijnt als het aanegvinkt wordt. maar niet handig om in de tussentijd daar andere info neer te zetten. de hele opmaak veranderd anders plots als het aangevinkt wordt (de info die daar stond wordt plots verplaatst) en dat kan de klant laten schrikken.

Die verzendopties kunnen klanten toch beter aangeven in het overzicht van het winkelmandje? De eerste pagina bedoel ik dan? Weten ze meteen waar ze aan toe zijn met het totaalbedrag.

moet ik eens gaan bekijken wat voor gevolgen zou hebben, ook voor het invullen van overige gegevens en voor als ze nog willen veranderen van verzend methode (teruggaan naar vorige pagina moet zoveel mogelijk voorkomen worden, is een potentieel klantverlies als ze een stap opnieuw moeten doen).

 

Je haalt je een boel werk op de hals met 6 webshops die allemaal hetzelfde aanbieden (of gedeeltelijk hetzelfde). 6x reclame maken en adverteren. Veel onnodige extra kosten en tijd. Maak toch 1 webshop en steek daar al je energie in. Zit je ook niet tegen jezelf te concurreren in de zoekmachines.

Niet helemaal. als ze verschillend genoeg zijn kunnen ze goed tegelijk in de zoekmachine komen en krijg je een effect zoals dexia ook gebruikt namelijk met meerdere merken tegelijk adverteren in hetzelfde reclame blok. de klant denkt dat hij een keuze heeft maar komt uiteindelijk bij hetzelfde bedrijf terecht.

 

Niet alle shops hoeven actief gepromoot te worden, zoekmachine verkeer is voldoende en kan aangevuld worden met het affiliate programma waarbij andere de shops kunnen promoten in ruil voor commissie.

Link naar reactie
  • 0

Zo even een nieuw schopje voor dit draadje.

 

Naar aanleiding van onvolkomenheden aan het huidige shopping systeem waarop mijn shop mod edit: verwijzing niet langer actief [18+] die hierboven besproken is heb ik besloten gebruik te gaan maken van compleet nieuwe software.

 

Om niet direct mijn belangrijkste shop te gebruiken voor het uit testen van die nieuwe software ga ik eerst een andere shop (mod edit: verwijzing niet langer actief) [18+] vernieuwen en als dat allemaal goed loopt dus ook de overige shops overzetten op dat systeem.

 

In dit nieuwe systeem kan ik voor elke shop vanuit 1 admin systeem alle punten van alle shops beheren en per product voor elke shop andere gegevens opgeven (url, omschrijvingen, prijzen enz..)

 

Ik zou graag horen wat jullie van de nieuwe software vinden en van de gehele opbouw van de shop.

Het is nog niet 100% klaar (voorpagina is nog leeg, wordt morgen gedaan) en er moet nog veel info opkomen en nog diverse configuratie (zoals verzendmethodes).

 

Vragen die ik heb zijn:

* wat is de eerste indruk?

* functies op logische plekken zodat de werking overal duidelijk is?

* product detail pagina goed opgezet?

* verbetering ten opzichte van huidige shops (functioneel)?

* alle overige commentaren

 

en dan de link (op een test locatie): mod edit: verwijzing niet langer actief [18+]

 

Link naar reactie
  • 2

Je bestelpagina vind ik erg ingewikkeld. Eerst een blok met logingegevens waar ik tekst moet lezen. Doe ik dat dan is het eerst volgende wat ik zie een factuuradres (ik wil geen factuur maar m'n nieuwe speelgoed ;) ) Iets naar rechts staat een blok met allemaal grijze vlakjes onder afleveradres (factuuradres en afleveradres beide zonder spatie) Om deze in te kunnen vullen moet ik onder die vlakjes aanvinken dat ik het naar een ander adres wil laten sturen. Welk ander adres? (Sowieso is zo'n vinkje om iets te activeren boven hetgeen je activeert logischer, niet tonen als iets in z'n geheel niet beschikbaar is is nog beter) Het moet gewoon naar mij thuis! Nog net niet genoeg in de war ga ik verder. Zie ik "Sorry, er zijn geen verzendmethodes beschikbaar voor uw locatie." Nou ja, de post komt hier elke dag! Ik ben weg.....

 

Geef mij maar een eerste pagina met twee vakjes; de eerste met een kop "bent u al klant en wilt u inloggen" en een tweede "dit is mijn eerste bestelling". Onder beide een grote duidelijke knop om verder te gaan. Vijf paginas die zo eenvoudig zijn dat een kind ze in kan vullen met grote/duidelijke/onderscheidende knoppen om verder te gaan werkt echt beter dan deze brij. En dit is waarschijnlijk één van de tien antwoorden die je al hebt gehad ;) Maar in een nieuwe situatie (klant op nieuw bestelformulier) is weinig nadenken / kiezen beter dan minder stappen. Als ik dagelijks zou bestellen wil ik graag dit formulier.

 

Gesproken over grote duidelijke knoppen; je navigatie is wel aardig compleet maar niet duidelijk. Ik zoek bijvoorbeeld een speeltje, zie een overzicht pagina en klik op iets wat me wat lijkt. Ik zie nu de details en kan drie dingen doen: bestellen, verder zoeken of weg gaan. Bestellen: de bestelknop valt buiten m'n scherm(!) Verder bladeren: de kans is groot dat ik in dezelfde categorie wil bladeren: je breadcrumb staat er wel maar die heeft twee nadelen: hij is klein / onopvallend en als ik op de categorie klik sta ik weer bovenaan de lijst met producten die ik al gezien heb. Bestsellers staan rechts maar die vallen niet op. Als je nou twee grote knoppen naast de productfoto zet met 'bestellen' en 'terug naar overzicht' klik ik al een stuk makkelijker door je site.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga daar zeker eens verder naar opzoek en kijken wat voor gevolgen dat ook zou hebben voor de kosten van de software (gister 40 offertes ontvangen voor de bouw van de software (gebasseerd op een grove beschrijving) varieerend van 3.000 tot 20.000 dollar)

 

Volgens mij ben je dan nog relatief goedkoop uit...

 

Ik moet wel zeggen dat het idee van een backoffice systeem voor meerdere websites met (deels) het zelfde productaanbod wel een grappig idee is.

 

Ik heb de afgelopen maanden zelf een webshop gemaakt vanaf nul en heb daardoor alweer een hoop ideen voor hoe ik het opnieuw zou doen. Daarnaast wil de buurman mijn shop gaan gebruiken voor een blu ray shop, dus vanuit dat oogpunt ben ik ook al aan het denken geslagen; als je ook meerdere shops zou draaien op het zelfde backend i.p.v. meerdere fysieke paketten zou je zelf al relatieve producten uit collega shops kunnen mengen in je eigen assortiment bijvoorbeeld. Erg inspirerend topic iig.

 

Zelf had ik graag een shop voor je gemaakt (dit soort projecten zijn erg leuk om te doen), ware het niet dat 't waarschijnlijk te duur word en ik nu al geen tijd heb om alle ideen die ik heb in mijn eigen shop door te voeren :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bedankt voor je reactie.

Helaas kan ik je commentaar soms niet helemaal volgen, hieronder een reactie:

Je bestelpagina vind ik erg ingewikkeld. Eerst een blok met logingegevens waar ik tekst moet lezen.

Misschien dat ik de keuze opties eenmalige aankoop en bewaar mijn gegevens voor de volgende keer er met een iets gekleurde link een beetje uit moet laten springen.

Verder is dat niet veel duidelijker te maken lijkt me.

Je kan kiezen om te bestellen zonder account of met het aanmaken van een account, onder de link voor het aanmaken van een account staat een klein stukje info om de voordelen van het aanmaken van een account aan te geven.

 

Naast het uitloggen zonder account of het aanmaken van een account staan de login velden voor klanten die al een account hebben.

 

Wel zouden de buttons voor ga verder en inloggen iets beter geplaatst kunnen worden.

Doe ik dat dan is het eerst volgende wat ik zie een factuuradres (ik wil geen factuur maar m'n nieuwe speelgoed ;) )

Als je op volgende klikt opend stap 2 zich, deze pagina heeft de naam Betaalgegevens en zou beter klantgegevens genoemd kunnen worden denk ik. Aan de rechterkant bij voortgang bestelling staat inderdaad factuur adres. dat heeft te maken met dat de factuur dus naar een ander adres gestuurd kan worden.

Iets naar rechts staat een blok met allemaal grijze vlakjes onder afleveradres (factuuradres en afleveradres beide zonder spatie)

die vakjes geven dus de voortgang aan van het invullen van de gegevens en geven na de volgende stap een snel overzicht van ingevulde gegevens die je ook weer snel kan aanpassen.

Om deze in te kunnen vullen moet ik onder die vlakjes aanvinken dat ik het naar een ander adres wil laten sturen.

Naar ander adres verzenden staat nu standaard aanegvinkt, dat moet nog veranderd worden. Standaard moet Naar dit adres verzenden aangevinkt komen te staan aangezien 95% van de klanten het niet naar een ander adres laat verzenden.

Welk ander adres?

In zo een 5% van de bestellingen wil de klant de bestelling op een ander adres afgeleverd krijgen als dat hij/zij de factuur wil ontvangen.

(Sowieso is zo'n vinkje om iets te activeren boven hetgeen je activeert logischer, niet tonen als iets in z'n geheel niet beschikbaar is is nog beter) Het moet gewoon naar mij thuis!

Het slectievakje staat ook boven hetgeen je activeerd. Indien je naar ander adres verzenden selecteerd en op ga verder klikt zal stap 3 zich openen, selecteer je naar dit adres verzenden zal stap 3 worden overgeslagen (hier worden automatisch dezelfde gegevens als bij stap 2 gebruikt) en ga je naar stap 4.

Bij voortgang bestelling aan de rechterkant zie je nu de ingevulde gegevens voor factuur en aflever adres

Nog net niet genoeg in de war ga ik verder. Zie ik "Sorry, er zijn geen verzendmethodes beschikbaar voor uw locatie." Nou ja, de post komt hier elke dag! Ik ben weg.....

Dat gaf ik al aan in mijn post, verzend methodes moeten nog geconfigureerd worden.

De verzendtarieven en locaties zijn dus nog gewoon niet ingesteld, vandaar dat je momenteel niet verder kan in het bestel proces. Betaalsysteem is ook nog niet geinstaleerd.

Geef mij maar een eerste pagina met twee vakjes; de eerste met een kop "bent u al klant en wilt u inloggen" en een tweede "dit is mijn eerste bestelling". Onder beide een grote duidelijke knop om verder te gaan. Vijf paginas die zo eenvoudig zijn dat een kind ze in kan vullen met grote/duidelijke/onderscheidende knoppen om verder te gaan werkt echt beter dan deze brij.

Persoonlijk vind ik dit juist 10 keer beter werken dan 5 verschillende stappen op verschillende pagina's.

Je hebt nu alle stappen overzichtelijk op 1 pagina, kan met 1 muisklik een eerdere stap terug openen en eventueel bewerken.

De gegevens van de stappen waar je nog niet aan toe bent staan netjes verborgen zodat het geen wirwar van velden is op de pagina maar je enkel ziet wat je op dat moment aan het invullen bent.

En dit is waarschijnlijk één van de tien antwoorden die je al hebt gehad ;) Maar in een nieuwe situatie (klant op nieuw bestelformulier) is weinig nadenken / kiezen beter dan minder stappen. Als ik dagelijks zou bestellen wil ik graag dit formulier.

Je bent de eerste met dit commentaar op de bestel systeem, tot op heden vind iedereen dit dus juiste en verbetering van het bestellen in 5 stappen. Maar goed, zet me wel aan tot nadenken om nog wat kleine aanpassingen te laten doen.

 

Er zit in dit systeem als het goed is ook een systeem waarbij wel in meerdere stappen de gegevens ingevuld moeten worden zoals jij dat graag zou zien.

Misschien moet ik als alles draait eens een AB test gaan doen waarbij ik een deel van de klanten de ene methode voorzet en het andere deel de andere methode om te zien welke het hoogste succes percentage geeft.

Gesproken over grote duidelijke knoppen; je navigatie is wel aardig compleet maar niet duidelijk. Ik zoek bijvoorbeeld een speeltje, zie een overzicht pagina en klik op iets wat me wat lijkt. Ik zie nu de details en kan drie dingen doen: bestellen, verder zoeken of weg gaan. Bestellen: de bestelknop valt buiten m'n scherm(!)

Als je een product hebt met productopties valt de bestelknop inderdaad net buiten het scherm, hier ben ik nog niet over uit hoe dat op te lossen. overigens staat de indeling nog niet bij elk product goed.

Hier een voorbeeld van een product waar de indeling wel goed is (dit moet per product ingesteld worden):

mod edit: verwijzing niet langer actief [18+] ook hier valt de bestel button buiten het scherm, maar is deels ook afhankelijk van de lengte van de product text. Tevens kan de privacy info en garantie link alsmede de bovenste prijs niet weggehaald worden, dat is een onvolkomenheid in het systeem waar nog een oplossing voor gezocht moet worden.

De positie van de bestel button worstel ik dus nog een beetje mee. tevens zal de kleur nog veranderen.

Als jke een product zonder opties hebt: mod edit: verwijzing niet langer actief [18+] staat de bestel button (afhankelijk van lengte product omschrijving) wel direct in beeld.

Verder bladeren: de kans is groot dat ik in dezelfde categorie wil bladeren: je breadcrumb staat er wel maar die heeft twee nadelen: hij is klein / onopvallend

die zou inderdaad iets duidelijker mogen. Zelf dacht ik eraan deze te verplaatsen naar met middendeel van de pagina boven de foto en dan de hele linker, midden en rechter kollom iets naar boven te schuiven, scheelt ook weer ruimte in de hoogte van de pagina.

en als ik op de categorie klik sta ik weer bovenaan de lijst met producten die ik al gezien heb.

Goede opmerking, eens navragen of dat terug kan sturen naar de juiste plek op de pagina waar je vandaan kwam zonder dat dit ten koste gaat van de seo werking van die link. Overigens werkt dit volgens mij altijd zo bij de breadcrumb.

Bestsellers staan rechts maar die vallen niet op.

Er staan momenteel helemaal geen bestsellers op de site, enkel een lijstje met recent bekeken producten zodat je snel kan terugvinden wat je net bekeken hebt.

Als je nou twee grote knoppen naast de productfoto zet met 'bestellen' en 'terug naar overzicht' klik ik al een stuk makkelijker door je site.

 

Daar zit ik dus nog met de indeling van de product detail pagina, naast de foto staat nui de productomschrijving.

Onder de foto is nog ruimte maar als er meerdere foto's zijn komen die daaronder te staan en schuift dat dus ook weer verder naar onderen. Hier ben ik dus nog niet over uit en nog niet 100% tevreden over (de locatie van de bestel button is te onstabiel)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga daar zeker eens verder naar opzoek en kijken wat voor gevolgen dat ook zou hebben voor de kosten van de software (gister 40 offertes ontvangen voor de bouw van de software (gebasseerd op een grove beschrijving) varieerend van 3.000 tot 20.000 dollar)

 

Volgens mij ben je dan nog relatief goedkoop uit...

 

Ik moet wel zeggen dat het idee van een backoffice systeem voor meerdere websites met (deels) het zelfde productaanbod wel een grappig idee is.

Dat is een systeem dat geweldig werkt, heb dat in de vorige 2 software systemen zelf laten bouwen en in deze zat dat al standaard en dan ook nog op een geweldig werkende manier.

Ik heb de afgelopen maanden zelf een webshop gemaakt vanaf nul en heb daardoor alweer een hoop ideen voor hoe ik het opnieuw zou doen. Daarnaast wil de buurman mijn shop gaan gebruiken voor een blu ray shop, dus vanuit dat oogpunt ben ik ook al aan het denken geslagen; als je ook meerdere shops zou draaien op het zelfde backend i.p.v. meerdere fysieke paketten zou je zelf al relatieve producten uit collega shops kunnen mengen in je eigen assortiment bijvoorbeeld. Erg inspirerend topic iig.

 

Zelf had ik graag een shop voor je gemaakt (dit soort projecten zijn erg leuk om te doen), ware het niet dat 't waarschijnlijk te duur word en ik nu al geen tijd heb om alle ideen die ik heb in mijn eigen shop door te voeren :)

 

Voor deze nieuwe shop ben ik momenteel ongeveer 1 1/2 maand bezig met uitzoeken van de software, overzetten van de producten en het uitwerken en laten inbouwen van de layout. kwa geld ben ik voor deze shop tot op heden 500 dollar kwijt en daar komt naar verwachting nog een 300 tot 500 dollar bij voor wat aanpassingen, configuratie en design

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je nieuwe shop met de oude (hoofd) shop bekeken.

Persoonlijk vind ik de lay-out van de productpagina van de oude wat beter. De winkelwagen van de oude shop is vele malen beter. Veel overzichtelijker en daar staan de verzendkosten gelijk bij, dit vind ik een enorm pluspunt. Bij de Magento shop kan je dit laten schatten in een apart veld, dit zijn ook extra klikken die een klant niet wil. Daarna kwam ik bij de Magento shop niet verder, Error Submission Form. Wellicht ben je ermee aan het werk?

En vervolgens is je "oude" shop ook niet meer te bereiken.... :'(

Link naar reactie
  • 0

Bij de oude shop kreeg ik juist veel commentaar op het winkelwagen en bestel systeem dat daar teveel op dezelfde pagina stond.

De verzendkosten schatting is inderdaad een onding maar om op die pagina verzendkosten te zien te krijgen moet je dat wel gebruiken aanegzien je daar nog geen verzendlocatie hebt geselecteerd.

Of je haalt dat dus weg en de klant krijgt het later te zien of er moet eerder een verzendlocatie worden opgegeven (wat je met dat tooltje dus eigenlijk al doet).

 

Overigens komen de verzendkosten straks zeer duidelijk rechts in beeld te staan waardoor het voor de klant direct duidelijk moet zijn.

 

Dat je niet verder kon kwam doordat de nameservers van veel van mijn domeinnamen plots niet meer werkte en de domeinnamen dus onbereikbaar waren.

 

Volgens het bedrijf waar de server staat mogelijk een probleem met een direct admin update aanegzien ze het op meerdere servers hadden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.