Jump to content
Nils de Witte
Verberg

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

vraag

bron: www.emerce.nl

 

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

De baas van Amazon onthulde op een conferentie deze week vijf mythes die de e-commerce-hype hebben veroorzaakt en die nog steeds opgang doen. 1. Het internet is een 'goldrush' met een paar winnaars en een eindige voorraad. Niet waar aldus Bezos: "Innovatie kent geen laatste korrel goud." De overige mythes: 2. Wall Street weerspiegelt de business-praktijk; 3. e-commerce maakt een eind aan traditionele retail; 4. de vaardigheden in online en offline retailing zijn gelijk; 5. fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

 


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Klinkt als logische punten. Maar hij heeft ook een behoorlijk uitgebreide leerschool achter de rug :)

 

Vooral punt 4 vind ik persoonlijk belangrijk... Als je punt 4 goed begrijpt dan spreken de andere punten redelijk voor zich.


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nou schokkend allemaal.

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.
Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.
mythe: e-commerce maakt een eind aan traditionele retail
Je moet wel echt Jeff, Bill of id heten om met deze punten free-publicity te halen.
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Quote:

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

 

Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.

 

Is dat zo? Is alle E-Commerce hetzelfde? Dat durf ik toch ernstig te betwijfelen. Sterker nog door dat te zeggen doe je eigenlijk juist weer mee in het generaliseren van traditionele en new economy. Voorbeeldje; E-Commerce onderneming die kleine producten via downloads levert is waarschijnlijk minder kwijt aan fullfilment dan de E-Commerce onderneming die volledige computersystemen via internet levert waarbij er ook weer support om de hoek komt kijken. Nee Alle Ecommerce is niet hetzelfde volgens mij.

 

Edit> Ow wacht mis ik nou de ironie in jouw reply? ;)


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 224 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept