Ga naar inhoud

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

Geplaatst:

Nils de Witte

bron: www.emerce.nl

 

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

De baas van Amazon onthulde op een conferentie deze week vijf mythes die de e-commerce-hype hebben veroorzaakt en die nog steeds opgang doen. 1. Het internet is een 'goldrush' met een paar winnaars en een eindige voorraad. Niet waar aldus Bezos: "Innovatie kent geen laatste korrel goud." De overige mythes: 2. Wall Street weerspiegelt de business-praktijk; 3. e-commerce maakt een eind aan traditionele retail; 4. de vaardigheden in online en offline retailing zijn gelijk; 5. fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Featured Replies

Geplaatst:

zrski

Klinkt als logische punten. Maar hij heeft ook een behoorlijk uitgebreide leerschool achter de rug :)

 

Vooral punt 4 vind ik persoonlijk belangrijk... Als je punt 4 goed begrijpt dan spreken de andere punten redelijk voor zich.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Geplaatst:

WelleKe

Als reactie op punt 2;

 

Volgens mij weerspiegelt geen enkele beurs de business praktijk volledig. Man wat een stelletje emotionele figuren zijn die handelaren zeg ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

Ridler

Nou schokkend allemaal.

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.
Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.
mythe: e-commerce maakt een eind aan traditionele retail
Je moet wel echt Jeff, Bill of id heten om met deze punten free-publicity te halen.
Geplaatst:

WelleKe

Quote:

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

 

Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.

 

Is dat zo? Is alle E-Commerce hetzelfde? Dat durf ik toch ernstig te betwijfelen. Sterker nog door dat te zeggen doe je eigenlijk juist weer mee in het generaliseren van traditionele en new economy. Voorbeeldje; E-Commerce onderneming die kleine producten via downloads levert is waarschijnlijk minder kwijt aan fullfilment dan de E-Commerce onderneming die volledige computersystemen via internet levert waarbij er ook weer support om de hoek komt kijken. Nee Alle Ecommerce is niet hetzelfde volgens mij.

 

Edit> Ow wacht mis ik nou de ironie in jouw reply? ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

Ridler

Ow wacht mis ik nou de ironie in jouw reply?
;D heel scherp ;)
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.