Jump to content
Nils de Witte
Verberg

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

vraag

bron: www.emerce.nl

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

De baas van Amazon onthulde op een conferentie deze week vijf mythes die de e-commerce-hype hebben veroorzaakt en die nog steeds opgang doen. 1. Het internet is een 'goldrush' met een paar winnaars en een eindige voorraad. Niet waar aldus Bezos: "Innovatie kent geen laatste korrel goud." De overige mythes: 2. Wall Street weerspiegelt de business-praktijk; 3. e-commerce maakt een eind aan traditionele retail; 4. de vaardigheden in online en offline retailing zijn gelijk; 5. fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Klinkt als logische punten. Maar hij heeft ook een behoorlijk uitgebreide leerschool achter de rug :)

Vooral punt 4 vind ik persoonlijk belangrijk... Als je punt 4 goed begrijpt dan spreken de andere punten redelijk voor zich.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

• 0
  • Rate this answer

Nou schokkend allemaal.

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.
Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.
mythe: e-commerce maakt een eind aan traditionele retail
Je moet wel echt Jeff, Bill of id heten om met deze punten free-publicity te halen.
  • 0
  • Rate this answer
Quote:

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.

Is dat zo? Is alle E-Commerce hetzelfde? Dat durf ik toch ernstig te betwijfelen. Sterker nog door dat te zeggen doe je eigenlijk juist weer mee in het generaliseren van traditionele en new economy. Voorbeeldje; E-Commerce onderneming die kleine producten via downloads levert is waarschijnlijk minder kwijt aan fullfilment dan de E-Commerce onderneming die volledige computersystemen via internet levert waarbij er ook weer support om de hoek komt kijken. Nee Alle Ecommerce is niet hetzelfde volgens mij.

Edit> Ow wacht mis ik nou de ironie in jouw reply? ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!