• 0

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

bron: www.emerce.nl

 

Jeff Bezos ontmaskert vijf e-commerce mythes

De baas van Amazon onthulde op een conferentie deze week vijf mythes die de e-commerce-hype hebben veroorzaakt en die nog steeds opgang doen. 1. Het internet is een 'goldrush' met een paar winnaars en een eindige voorraad. Niet waar aldus Bezos: "Innovatie kent geen laatste korrel goud." De overige mythes: 2. Wall Street weerspiegelt de business-praktijk; 3. e-commerce maakt een eind aan traditionele retail; 4. de vaardigheden in online en offline retailing zijn gelijk; 5. fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou schokkend allemaal.

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.
Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.
mythe: e-commerce maakt een eind aan traditionele retail
Je moet wel echt Jeff, Bill of id heten om met deze punten free-publicity te halen.
Link naar reactie
  • 0
Quote:

mythe: fulfillment is de grootste kostenpost voor e-commerce.

 

Alle e-commerce is hetzelfde en ja hoor Jeff, voor alle e-commerce activiteiten zijn de kostenposten gelijk verdeeld. Feit: Als je het niet goed regelt gaat het je iig veel (klanten) kosten.

 

Is dat zo? Is alle E-Commerce hetzelfde? Dat durf ik toch ernstig te betwijfelen. Sterker nog door dat te zeggen doe je eigenlijk juist weer mee in het generaliseren van traditionele en new economy. Voorbeeldje; E-Commerce onderneming die kleine producten via downloads levert is waarschijnlijk minder kwijt aan fullfilment dan de E-Commerce onderneming die volledige computersystemen via internet levert waarbij er ook weer support om de hoek komt kijken. Nee Alle Ecommerce is niet hetzelfde volgens mij.

 

Edit> Ow wacht mis ik nou de ironie in jouw reply? ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.