Te veel keurmerken voor webshops

Aanbevolen berichten

Tja, ik zie het onderwerp vanuit beide kanten wel eens langskomen.

 

Persoonlijk heb ik als consument compleet maling aan alle keurmerken, ik zal nooit voor een winkel kiezen omdat deze wel of niet een bepaald keurmerk heeft. Feit is dat de wettelijke bescherming voor de koper op afstand eigenlijk al uitstekend is, en ik voor rechtsbijstand verzekerd ben mocht het om iets prijzigs gaan en verkeerd lopen.

 

Voor verkopers kan ik me echter het nut wel voorstellen:keurmerken wekken vertrouwen, en er is een zekere groep potentiele klanten die denkt 'geen keurmerk, zal dus wel niet deugen'. Of die groep groot genoeg is om de kosten van een keurmerk te verantwoorden blijft een inschatting, en dat is heel afhankelijk van assortiment en beoogd publiek.

Link naar reactie

Ik kan uit ervaring mededelen, dat een keurmerk wel degelijk helpt. Wij hebben op een bepaald moment een keurmerk geintroduceert in onze webwinkel en dit heeft geleid tot meer vertrouwen. Sowieso is het keurkerm Thuiswinkel Waarborg redelijk goed bekend bij de mensen. Het zegt dus wel degelijk iets over je webwinkel/onderneming.

 

 

Link naar reactie

Sowieso is het keurkerm Thuiswinkel Waarborg redelijk goed bekend bij de mensen. Het zegt dus wel degelijk iets over je webwinkel/onderneming.

 

Het zegt vooral dat je jaarlijks tenminste 500 euro wilt ophoesten voor een keurmerk, maar afgezien daarvan?

 

Wellicht de geschillenregeling, die voor zaken met kleine waarde aantrekkelijk kan zijn voor de koper. Voor het overige ben je bij een aangesloten winkel niet wezenlijk beter beschermd dan via de bescherming die de wet sowieso al biedt.

Link naar reactie

Sowieso is het keurkerm Thuiswinkel Waarborg redelijk goed bekend bij de mensen. Het zegt dus wel degelijk iets over je webwinkel/onderneming.

 

Het zegt vooral dat je jaarlijks tenminste 500 euro wilt ophoesten voor een keurmerk, maar afgezien daarvan?

 

Wellicht de geschillenregeling, die voor zaken met kleine waarde aantrekkelijk kan zijn voor de koper. Voor het overige ben je bij een aangesloten winkel niet wezenlijk beter beschermd dan via de bescherming die de wet sowieso al biedt.

 

Ik ben wel van mening dat een keurmerk ook voor de consument iets bijdraagt. Gezien het feit een normale consument niet zomaar naar de rechter zal stappen om zijn gelijk te halen. Een keurmerk biedt wel een gemak voor een consument om op een makkelijkere manier zijn recht te halen. Echter hebben we het volgens mij hier deels over vertrouwen van de consument. Dat biedt een dergelijk keurmerk wel.

Link naar reactie

Ik denk dat deze keurmerken door de partijen die daar belang bij hebben er in is gebracht bij de consumenten. Zelf vind ik een goed contactformulier met telefoonnummer, gastenboek, twitter account en hyves voldoende vertrouwen geven om te bestellen op een website. Die keurmerken kosten veel te veel geld en daar gaan behoorlijk wat webshops door failliet. Gebruik Social Media om vertrouwen te geven dan zit je goed en ben je ook slim online bezig.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Die keurmerken kosten veel te veel geld en daar gaan behoorlijk wat webshops door failliet.

Dat vind ik veel te kort door de bocht. Een gemiddeld keurmerk kost 100 - 500 euro per jaar, vaak zelfs met een kostenplaatje wat samenhangt met de omzet van de webwinkel. Zelfs als een webshop al failliet zou gaan doordat het keurmerk te veel kost dan was het sowieso al een webshop met 0 kans van slagen.
Link naar reactie

Die keurmerken kosten veel te veel geld en daar gaan behoorlijk wat webshops door failliet.

Dat vind ik veel te kort door de bocht. Een gemiddeld keurmerk kost 100 - 500 euro per jaar, vaak zelfs met een kostenplaatje wat samenhangt met de omzet van de webwinkel. Zelfs als een webshop al failliet zou gaan doordat het keurmerk te veel kost dan was het sowieso al een webshop met 0 kans van slagen.

 

Als je het bekendste keurmerk pakt en daar heb ik het dan over dan betaal je zoveel procent van je omzet! Dit zijn wel hogere bedragen dan 100 tot 500 euro. En daar heb ik een hoop websites mee om zien vallen. Natuurlijk komt er dan meer bij kijken, maar zo'n keurmerk staat dan wel op de balans als kosten.

 

Een keurmerk met een bedrag van 100 tot 500 euro per jaar zie ik geen brood in. Dat kun je dan beter investeren in Social Media om het vertrouwen van je klanten te winnen.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

 

Als je het bekendste keurmerk pakt en daar heb ik het dan over dan betaal je zoveel procent van je omzet! Dit zijn wel hogere bedragen dan 100 tot 500 euro. En daar heb ik een hoop websites mee om zien vallen. Natuurlijk komt er dan meer bij kijken, maar zo'n keurmerk staat dan wel op de balans als kosten.

 

Een keurmerk met een bedrag van 100 tot 500 euro per jaar zie ik geen brood in. Dat kun je dan beter investeren in Social Media om het vertrouwen van je klanten te winnen.

Die rekent een paar promille :) Ik ben het met je eens, dat zijn wel extra kosten, maar dan kijk je er erg eenzijdig tegen aan. Als je een paar promille meer verkoopt omdat die paar consumenten toch wél bij je kopen vanwege dat keurmerk, dan heb je die kosten er al weer uit.

 

Om een keurmerk met sociale media te vergelijken is een beetje appels & peren. Facebook zal geen geschillencommissie inschakelen als een consument een geschil heeft met een webwinkelier. ;)

Link naar reactie

Die rekent een paar promille :) Ik ben het met je eens, dat zijn wel extra kosten, maar dan kijk je er erg eenzijdig tegen aan. Als je een paar promille meer verkoopt omdat die paar consumenten toch wél bij je kopen vanwege dat keurmerk, dan heb je die kosten er al weer uit.

 

Om een keurmerk met sociale media te vergelijken is een beetje appels & peren. Facebook zal geen geschillencommissie inschakelen als een consument een geschil heeft met een webwinkelier. ;)

 

Het gaat er toch om hoe kan ik ervoor zorgen dat een klant genoeg vertrouwen heeft in mijn webshop zodat hij of zij gaat bestellen? Dan kun je een keurmerk echt wel tegenover Social Media zetten. Want met Social Media kun je ook het vertrouwen van de klant winnen en laten zien hoe jij met je klanten om gaat. En dit is niet appels met peren vergelijken want "vertrouwen en handelen" is hier het onderwerp. Je gaat toch geen keurmerk nemen omdat je uitgaat van problemen met je klanten? Dan zorg je er toch voor dat je deze zelf oplost.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

@frans: Snap ik helemaal. Dat staat me ook niet aan van Thuiswinkel.org. Verder is dat wel het enige keurmerk dat echt bekend is, de rest kan niet tippen aan de bekendheid.

3pix.nl: professionele websites, webshops en web applicaties

Link naar reactie

Zo lastig... ik zit er ook aan te denken me aan te sluiten bij de Thuiswinkel.org.

Waarom? Omdat ik denk dat het een mooie marketing tool is. Levert dat zijn geld op, vraag ik me alleen af?

Het doel moet zijn nog betrouwbaarder over te komen. We hebben veel oudere klanten die voor hun zwangere dochter iets willen kopen. Ook zijn de prijzen van sommige sieraden zo hoog, dat er echt wel een vertrouwen moet zijn voordat ze overgaan tot aankoop. Zou het keurmerk er iets aan bijdragen?

 

Kijk, de kosten maken me niet eens zo heel veel uit, maar ik wil ook geen geld weggooien. Ik wil het keurmerk wel 'terugverdienen' door extra omzet door gestegen consumenten vertrouwen.

 

Wie heeft er ervaring mee, dat het vertrouwen van consumenten toenam na het aanschaffen van zo'n keurmerk? En dan wel thuiswinkel.org. Als je het doet, doe het dan goed, en neem de bekendste. Ik weet het, commerciele toko, maar daar gaat het nu net om, bekend=goed volgens veel consumenten. Dat hier op HL nu net de meest kritische mensen rondhangen is top, maar de meeste klanten redeneren niet zo. Als wehkamp thuiswinkel.org heeft, dan zal het wel goed zijn, is de mening van velen.

 

Dus... wie heeft er ervaringen met dit merk, en waren de effecten positief, negatief, of geen idee?

Link naar reactie

Heb er geode ervaringen mee. Maar in mijn geval is het misschien een beetje anders dan bij andere leden.

 

Sinds wij het keurmerk hebben is de omzet wel gestegen. Echter of dat nu komt door thuiswinkel of door normale groei... Tsja dat zullen we nooit weten.

 

Ik zeg doen. Het bedrag is te verwaarlozen en ik denk dat het een extra stukje service is. Mensen hebben een goed gevoel erbij. Want je behoort tot een clubje (tegenwoordig wel heel erg groot) bedrijven die te vertrouwen zijn...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.