• 0

advies nodig om product te verkopen

Hallo,

Ik zou graag uw advies willen op een probleem dat ik heb. Ik ben van plan een bedrijf op te starten, In de papier industrie. Mijn bedrijf biedt een uniek product aan. Ik laat het maken in China en wil het graag door verkopen aan een groot bedrijf zoals Carfour, Corporate Express ect. Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik deze bedrijven moet benaderen, om mijn product door te verkopen. Ik moet er bij zeggen dat het product geen patent heeft of kan krijgen. Hoe kan ik deze bedrijven overtuigen dat ze het bij mij kopen, en het niet zelf gaan doen? Hoe werken dit soort bedrijven, maken ze de meeste producten zelf? Alvast bedankt voor te komende reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag,

 

Hoe weet je zeker dat ze jouw product willen verkopen? Je weet niet eens of ze hel zelf maken? Het is natuurlijk risicovol als er geen patent op zit. Er zit geen bewerkingsmogelijkheid aan dat het wel met een patent verkocht kan worden?

 

Het zou makkelijk zijn om een ingang te hebben in het bedrijf. Als je gaat beginnen met iets heb je toch al een soort van netwerk? Mensen die je kent in deze wereld? Of ben je helemaal nieuw?

 

Heb je dat niet, dan is wellicht een beter vooronderzoek nodig... Vraag bij het bedrijf na wie er over de sales gaat. Probeer dat te achterhalen. Het is natuurlijk altijd risicovol dat ze met jouw product ervandoor gaan. Maar dat is toch het mooie aan het ondernemen? Het verhaal zo verpakken dat ze dat niet gaan doen, en jij veel geld kan verdienen... Zorg dus voor een goede presentatie en betrouwbaarheid in leveringen e.d....

 

Succes!

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie. Ik weet 100% zeker dat ze het product niet zelf maken. Voor mensen die het product voor de eerste keer kopen zullen het altijd blijven kopen. Ik geloof zeer in dit product. Wat het patent betreft, is niets mogelijk.

 

Ik ben nieuw in de wereld van ondernemen. Momenteel heb ik nog geen ingang to een van de bedrijven.

 

Het beste wat ik dus kan doen is het product zo goed mogelijk presenteren, zonder dat hun het weten waar/hoe ik het maak? Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wijnands,

Je mikt gelijk op de reuzen dat is begrijpelijk, maar is het ook verstandig en haalbaar?

Het is in ieder geval niet makkelijk. Realiseer je dat deze giants hele harde voorwaarden hebben.

Denk aan minimaal 4 maanden betalings termijn, eventueel margeverlies wat ze volledig van de nog te verrekenen factuur aftrekken , kosten voor het goed vermarkten en displayen van je product etc etc.

Qua investering zit je dan gelijk hoog. Praat eens met een distributeur (die hebben een enorm bereik, ook de kleinere spelers erbij) en bel inderdaad gewoon brutaal een inkoper. Probeer bovenal te leren hoe het wereldje werkt.

Mbt geen bescherming als het makkelijk na te maken is dat is een risico ja. Aan de andere kant, misschien is het ze de moeite echt niet om het zelf te gaan sourcen. Dit ligt er in belangrijke mate aan hoe goed jij dit kunt doen.

Ik ken de office markt niet goed genoeg hoe groot het risico is maar er zullen er vast wel veel een sourcing group in Azie hebben zitten.

 

Je kunt je trouwens afvragen of je een product uniek kunt noemen, als het slechts een noviteit is die makkelijk nagemaakt kan worden.Kun je ook echt aantonen dat je product unieke toegevoegde waarde heeft voor de koper? Heb je markt en consumentenonderzoek gedaan waarmee je criticasters om de oren kunt slaan?

 

Hou er rekening mee dat er een wet geldt in de retail EEN=GEEN. Idealiter heb je dus een goedkope en een dure versie, verschillende kleuren etc.

 

 

 

succes, Tim

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.