• 0

WUO VAR en digitaal IB aangifte doen ?

Beste mensen,

 

Is het normaal als de belastingdienst een WUO VAR afgeeft dat het niet (direct) zichtbaar is bij je digitale account waar je je BTW aangifte doet etc ? Of moet dit apart aangevraagd gaan worden ? Of een IB formulier aanvragen om met pen in te vullen ? Hoe doen jullie dat ?

 

Alvast bedankt voor alle advies van de experts hier :)

 

CORRECTIE:

 

Ah sorry, wat ik bedoelde is dat ze een WUO hebben afgegeven alleen zie ik niet hoe of waar ik de IB aangifte kan doen.

Behalve de BTW aangifte, als ik ingelogd ben, zie ik nergens een link of knopje IB aangifte.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een paar weken terug geklikt op iets als 'overige formulieren' en daarna 'var aanvragen'. Formuliertje ingevuld en na een dag of 5-10 had ik mijn var binnen. Geen idee of het in het overzicht van m'n btw aangiftes staat maar de belastingdienst heeft een var afgegeven en ik heb het papiertje en ben klaar. Of snap ik je vraag niet?

Link naar reactie
  • 0

Ticky

 

Over welk jaar wil je aangifte gaan doen? Over 2008 is uiteraard nog geen biljet beschikbaar. Als het 2007 is en er staat geen aangifte in jouw domein klaar, bel dan 0800-0543 om een biljet te bestellen.

 

Groet

Joost

 

 

Inderdaad, moet die van 2007 hebben. Als ik het biljet bestel dan moet ik het dus met pen invullen, kan ik ze niet vragen om het beschikbaar te maken zodat het digitaal kan ?

 

Thanks !

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een veel gemaakte fout is dat men denkt aangemeld te zijn bij de belastingdienst dmv het aanvragen van de VAR.

Dit staat naar mijn weten compleet lost van elkaar. Is het opgaaf startende ondernemer ingevuld? en heb je hieruit de vasstelling van de belastingplicht ontvangen. Is dit niet het geval dan kun je nooit een winstaangifte 2007 doen.

Er moet natuurlijk wel in vermeld staan dat je wordt aangemerkt als winstgenieter en niet als resultaatgenieter.

Is dit allemaal het geval en de aangifte staat echt niet klaar bel dan indd ze kunnen hem niet meer klaarzetten maar ze kunnen je wel een papieren aangifte toe sturen.

 

Hopelijk kun je hier wat mee,

 

Groetjes Ilona

Link naar reactie
  • 0

 

Inderdaad, moet die van 2007 hebben. Als ik het biljet bestel dan moet ik het dus met pen invullen, kan ik ze niet vragen om het beschikbaar te maken zodat het digitaal kan ?

 

Thanks !

 

 

??? Als je inlogt als ondernemer, kun je toch gewoon de software voor de IB Ondernemers 2007 downloaden, de aangifte invullen en digitaal versturen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt voor de antwoorden !

 

Het is inderdaad zo dat als men een VAR afgeeft dat het niet automatisch betekent dat je een uitnodiging krijgt voor IB aangifte of dat deze voor jouw beschikbaar komt in je account. Aangezien dit dus m'n eerste wordt (daarvoor was het inkomsten uit overige werkzaamheden) moet ik een brief schrijven aan het regiokantoor, afdeling inkomstenbelasting, daar zullen ze een nieuwe herbeoordeling doen en dan pas is het "officieel".

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.