• 0

Wat zijn de Innovatie-trends voor 2009 (en 2010) ?

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn

 

Trend1 : inderdaad, mobiel gaat heftig groeien

Trend 2: online marketing verovert nog veel sneller marktaandeel in de advertentiemarkt van bestaande media (niet onmiddelllijk innovatief, maar ik was lekker bezig)

Trend 3: Altijd maar meer video, meer video, meer video, meer video

Trend 4: Steeds meer kleine bedrijven, freelancers, interimmers en shopjes (ook niet enorm innovatief, maar ja)

Trend 5: voor 2009 : verwacht meer augmented reality :

 

Link naar reactie
  • 1

Enkele voorspellingen voor 2009 van mijn kant :)

 

[*]De Nederlandse overheid gaat iets doen aan aanbestedingsprocedures die duurzame samenwerking met innovatieve, kleine bedrijven in de weg staan;

 

[*]Bedrijven gaan nog véél meer werk van feedbackgenereren en het gaat ook echt iets opleveren: via communities en on- en offline gereedschappen worden de wensen en suggesties van consumenten nog veel belangrijker dan ze nu al zijn, en gaan leiden tot grote innovaties en productverbeteringen;

 

[*]In plaats van gratis-met-advertenties worden gratis-met-sponsoring en gratis-aangeboden-door-ander-bedrijf steeds vaker gebruikte businessmodellen;

 

[*]SaaS (software as a Service) wordt vanzelfsprekend;

 

[*]Er komt een nieuw model tussen het erg 'open' open source aan de ene kant van het spectrum, en het à la open source kunnen werken aan en delen van closed source code (een tussenvorm zoals het idee achter creative commons is, met meer mogelijkheden die het beste van beide werelden combineren);

 

[*]Er gaan heel veel webshops verlaten worden door hun eigenaars, en centrale handelplaatsen als eBay, Marktplaats en nieuwe spelers gaan de centrale platformen worden voor al die decentrale webshopjes.

Link naar reactie
  • 0

Enkele voorspellingen voor 2009 van mijn kant :)

 

[*]De Nederlandse overheid gaat iets doen aan aanbestedingsprocedures die duurzame samenwerking met innovatieve, kleine bedrijven in de weg staan;

 

 

Ben bang van niet, eerder het tegenovergestelde. De aanbestedingsgrens wordt verlaagd naar 50000 euro ipv iets meer dan 2 ton voor leveringen en diensten. Een terugtrekkende overheid koopt aanbestedingskennis in bij bedrijven. Die bedrijven willen hun naam niet te grabbel gooien en stellen dus hoge(re) eisen aan de inschrijvers.

Zo komen er meer aanbestedingen voor een kleinere groep aanbieders.

Daarnaast stijgen de kosten voor de inkoop door de overheid door de verlaging van de grens explosief zodat niemand er iets mee opschiet. Hier wordt een commissie voor ingesteld die in 2012 met een rapport komt dat in 2015 wordt uitgevoerd.

 

Tevens zal duurzame samenwerking het niet worden omdat men niet in staat is een dergelijke opdracht duidelijk te omschrijven, en daardoor iedere beslissing door andere, teleurgestelde, aanbieders zal worden aangevochten.

 

Je voorspelling geldt dus wellicht voor 2015...op z'n vroegst.

 

Helaas

Link naar reactie
  • 0

Ik zet mijn geld in op deze drie thema's in 2009:

 

- Environment & Durable Energy krijgt een gigantische impuls door nieuw leiderschap in de VS

 

- Informatietechnologie wordt op zijn kop gegooid door mobiele platformen als iPhone OS en Android in combinatie met SaaS

 

- Privacy & Security management wordt een enorm innovatieterrein en een zo grote bedrijfsbranche

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De beleggingstrends in mijn visie:

 

- De USD gaat nu definitief vallen

 

- Goud koers zal enorm gaan stijgen

 

De usd zal vallen omdat er veel te veel geld is bijgedrukt die munt is geheel waardeloos, en dan heb je nog die enorme staatsschuld die obama alleen maar groter zal maken. Ook heeft Amerika er zelf baat bij om de usd in waarde te laten zakken, dat is namelijk de enige manier waarop ze de balans van import/export kunnen rechtzetten (op het moment importeerd Amerika meer dan dat ze exporteren). Als Amerika de wereldmacht wil behouden zullen ze zelf weer moeten gaan produceren in plaats van alleen maar consumeren.

 

En wat goud betreft, Amerika heeft de grootste goud voorraad als de goud koers explodeerd zijn ze weer het rijkste land in de wereld. China heeft veel dollar reserves en die zijn dan waardeloos.

 

Dit is mijn visie voor de komende 3/4 jaren.

Link naar reactie
  • 1

Er verandert niets.

 

Tenminste, niet op wereldniveau. Er wordt gepraat, geregeld, en weer gepraat.

Mensen die verandering willen doen dat in hun eigen omgeving. Politici praten over verandering, burgers moeten het zelf uitvoeren

 

De veranderingen gaan plaatsvinden op micro-niveau, bij jou en mij in de straat.

De sociale samenhang wordt sterker, er worden wijkinitiatieven ontplooid die op miniprojectbasis worden gefinancierd en die hun vruchten afwerpen.

Vogelaarwijken worden een flop door te grote overheidsbemoeienis, maar het doel wordt bereikt door de activiteiten van de bewoners zelf.

 

maar ja, zoals Jeroen al aangaf is dat wellicht een wens en geen voorspelling ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk, dat is nou leuk van HigherLevel: we hebben een archief, met voor veel mensen VerBorgen Wijsheid (is er iemand die mee zou willen werken aan een Wiki, waar we de Best Of HigherLevel in kunnen zetten (Frans, ben jij zo gek/aardig ?)

 

Een aardige draad uit 2005 : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=9654

Met voorspellingen als:

- Balkenende komt 'out of the closet' en geeft toe dat Gerrit Zalm sprakelende ogen heeft.

- Maxima stimuleert innovatieklimaat door microkrediet voor Nederlandse startende ondernemens

- Eerste Nederlandse commerciële webloguitgeverij opent haar deuren

- HigherLevel ontvangt in 1 maand 140.000 bezoeken, die 700.000 pageviews consumeren.

en veel, veel meer leuke dingen.

 

En dus wat voorspelde @Perry in 2006 over innovaties:

Innovaties:

 

- Kleding wordt intelligenter.

- Displays rond de mouwen.

- GPRS in petjes en hoedjes.

- Toetsenbord op mouw van jas.

- Mobieltje in kraag van blouse gebouwd.

- Kleur kleding past zich automatisch aan omgeving aan.

- Goede doelen evenementen stimuleren innovaties:-)

 

Voor nog veel verder (50 jaar) check : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=23;action=display;threadid=3547 en https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=12219

 

Kom op, ik geloof niet dat we er nu al zijn met voorspellingen ! Waar blijft @msteer : wat zeggen onze predictionmarkets? Hoe komt het dat nog niemand een recessie voorspelt in 2009? (wel de makkelijkste nl). Of iets over hoe de bankwereld er uit ziet?

Ontwikkelingen op groen gebied, zonne energie, biotechnologica, nieuwe medicijnen, Wikinomics of wat dies meer zij?

 

Link naar reactie
  • 0

* nieuwe munteenheid voor de dollar samen me canada en mexico

* nog maar 5 grote autoconcerns over.

* overheid gaat intensief gebruik maken van google voor prive gegevens mensen

* newsgroepen worden verboden.

* een gigantische computerschade door virussen.

* chartaal geld word afgeschaft.

 

zoiets?

Link naar reactie
  • 0

Ik voorspel dat:

 

- De in dit jaar gevonden TCP/IP socketstress methode (http://security.nl/artikel/23291/1/TCPIP_in_de_stress.html) in handen komt van kwaadwillende organisaties en voor miljoenen schade gaat zorgen.

 

- Er een duurdere (lastiger te kraken) Mifare chip komt, waardoor de OV chipkaart alsnog grootschalig uitgevouwen gaat worden

Wellicht nog duurder dan het nu al is en vermoedelijk eind 2009 nog niet klaar :P

 

- Er meer en meer anti skimming oplossingen op betaalautomaten gaan komen die niets helpen, maar eerder het gebruiksgemak doen afnemen.

 

- Google zijn g2 phone uitbrengt en dit keer beter oogt dan de g1 :)

 

- Google chrome browser nog steeds een kleine minderheid aan trouwe gebruikers heeft

 

- Er een nieuwe ontwikkeling in flashchips komt waardoor de hoeveelheid schrijfbewerkingen naar een solid state disk voldoende is om de huidige harde schijven te vervangen.

 

- Dat er hier en daar betaalbare draadloze opslagsticks (8 Gb) in de winkels liggen.

 

- Banken alleen maar een phisingaanval vergoeden indien de klant een virusscanner op zijn pc heeft.

 

- De taliban de extra onbemande vliegtuigjes ( die de nederlandse troepen gaan krijgen ) met 3 paperclips, een scheermesje, een potlood en een 9v batterij van duracell naar beneden halen :)

 

Zal ik ophouden :P

Nee nog eentje.

 

- Joran een boekje opendoet (verhaaltje verzint) over peter r de vries en deze man eindelijk eens op zijn plek zet. En joran blijft helaas op vrije voet.

 

Zo dit is mijn niet zakelijk bekeken blik op 2009

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat vooral Augmented Reality grote stappen gaat nemen en dan met name als advertentie-medium. Nadeel van de technologie is echter wel dat er (nu nog) altijd handelingen van de "ontvanger" nodig zijn. Nu AR nog helemaal nieuw is maakt dat niet veel uit maar na 3 of 4 keer heb je het wel gezien. Als hiervoor een oplossing zou komen wordt AR helemaal hot

 

Daarnaast zullen er vrijwel zeker verschuivingen komen op het gebied van oude media (zoals kranten) en de manier waarop wij het nieuws zullen gaan krijgen. Social en crowdsourcing zou hierin een rol kunnen gaan spelen. Denk aan Twitter en de manier hoe het nieuws over de aanslagen in Mumbai het eerste gebroken werd op Twitter. Als daar een goede filter voor gemaakt kan worden en we sensatie en fake van echte feiten kunnen onderscheiden zal dit zeker invloed gaan hebben op de manier en snelheid om nieuws binnen te krijgen.

 

 

Als extra informatie: Marketing bureau The information network heeft de 5 groeimarkten van 2009 voorspeld. Op mijn blog heb ik ze opgesomd.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

@Spruce leuke en prikkelende voorspellingen. Weet je zeker dat je niet meer doet dan webdesign en internet marketing ? ;)

@dlvvk : zoals je aan het begin van dit onderwerp kan zien, ben ik het behoorlijk met je eens. Ook jij doet trouwens erg leuke en innovatieve dingen (je bent er in ieder geval geinteresseerd in). Waarom heb ik je hier niet eerder (goed) gezien ? ;)

 

En om dit nog een keer aan te geven, check deze video uit 2006 (!). Dit moeten we nu toch wel kunnen implementeren ?

 

 

En nu ik toch bezig ben, Tonchidot heeft de afgelopen Techcrunch 50 gewonnen met hun systeem:

 

 

En wat nu al gebruikt wordt door reclamebureaus zoals Rhinofly :

 

 

Zeker in het laatste geval zal 2009 toch wel erg mooi & leuk worden, denk ik !

Link naar reactie
  • 0

@Ewout,

 

Ben inderdaad een tijdje erg druk geweest dus was iets minder vaak op higherlevel te vinden. Maar in verleden hebben we al kennis gemaakt. We hebben het nog kort gehad over geld 2.0 en ons concept dat we hopelijk binnenkort gaan (her)lanceren.

 

Geïnteresseerd ben ik zeker in innovatie en nieuwe technieken. Ik surf dan ook regelmatig verschillende blogs en fora`s af om op de hoogte te blijven. Als ik dan iets nieuws en/of innovatief vindt moet ik dat delen. Mijn vrienden kregen dus in het verleden vaak een mailtje met weer iets interresants dat ik had gevonden. Sinds kort krijgen ze geen mail meer maar kunnen zij en de rest van Nederland dat gewoon op mijn blog vinden. Daarnaast zijn we zelf ook bezig met verschillende interessante projecten.

Maar veel van die ideeen zitten nog in mijn hoofd en moeten nog worden gefilterd en getweakt voordat ik daar daadwerkelijk mee aan de slag (kan) ga(an).

 

Ongelooflijk dat die presentatie al in 2006 is gegeven en dat er nog maar zo weinig mee is gedaan. Ondanks dat ik wist wat AR was en op welke gebieden je het kunt toepassen heb ik het pas sinds kort zelf in mijn handen gehad. Mini heeft namelijk een advertentie geplaatst waarmee op basis van AR de auto in 3D verscheen. Doormiddel van een pdf van de advertentie en de speciale website kun je zelf ervaren hoe AR werkt als advertentiemedium. heb er een kort stukje over geschreven waar ook een link op staat naar de PDF om het zelf eens te proberen.

 

Zeker omdat het er erg leuk uitziet en daarom zeker iets toevoegt vraag me af waarom bijvoorbeeld Steve Jobs in zijn keynote`s nooit gebruik heeft gemaakt van deze techniek. Zou toch leuk zijn om in real time PC-Guy af te sloffen ;-)

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

@Spruce leuke en prikkelende voorspellingen. Weet je zeker dat je niet meer doet dan webdesign en internet marketing ? ;)

 

Ik doe zeker meer dan alleen dat :)

Februari 2009 stop ik met webdesign en internet marketing en ga ik de IT security in.

En dan met name richten op de zwakheden van 1000den websites.

De meeste bedrijven realiseren zich niet dat een programmeur van hun website ook slechte code geschreven kan hebben, waardoor deze na enig zoekwerk makkelijk te kraken is.

En dan zijn vaak de gevolgen niet meer te overzien.

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Ik was toch wel erg geinteresseerd in Augmented Reality. Ik ben gaan kijken of dit ook al haalbaar is zonder ActiveX en zulke toestanden. Nu blijkt dat een maand geleden deze post is gepubliceerd.

 

Het is dus mogelijk om met enkel Flash een dergelijk effect neer te zetten bij iedereen met een simpele webcam.

 

Ik ga eens kijken hoe snel het mij lukt om mijn eigen 3D figuurtje te voorschijn te toveren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor 2009:

 

De overheid gaat alles uit de kast halen om de consument te overtuigen en te stimuleren om toch maar gewoon geld uit te geven i.p.v. te potten.

Men ziet eindelijk in dat dit noodzakelijk is om uit de crisis te komen.

 

HigherLevel wordt uitgebreid met allerlei extra optie's, dit n.a.v. de laatste berichten en wensen over het forum.

 

In het voorjaar alweer goede berichten op de beurs en in de zomer is alle schade van de crisis alweer weggewerkt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

::) voor dit jaar 2009,

 

[*]De autoindustrie gaat op z'n kop

[*]Iphone / google apps groeien naar nieuw zakelijk platform

[*]Door de 'gemaakte' crisis, worden ondernemer innovatiever in hun klantbenaderingen

 

Dat is waar althans ik mij mee bezig ga houden.

 

Mijn wensen:

[*]ik start een nieuwe zaak

[*]en geniet nog meer van het bourgondische leven

 

Remco

 

 

 

Professionals met Hart voor uw Office

(opbouw 2e eigen zaak in de automotive)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.