• 0

Hoe de inhoud van een brochure

Geachte HL leden,

 

Graag zou ik willen weten of een beetje willen sparren over welke info er nou eigenlijk in een brochure zou moeten komen te staan.Hieronder even wat ik belangrijk zou vinden. Het gaat trouwens om een bedrijf in de zakelijke dienstverlening.

 

- Productinfo wat ik aanbied via mijn bedrijf,

.

- Alle naw gegevens van mijn bedrijf

 

- Vermelding website

 

- Voorstellen van bedrijf

 

- Logo en huisstijl van bedrijf

 

 

 

Hoor graag van jullie.....

 

 

 

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat jij belangrijk vind is eigenlijk niet relevant. Probeer je in te leven in jouw potentiële klant, wat zou die belangrijk vinden wat er in staat?

 

Ik hoef niet enkel te lezen wat jij doet, maar in welke van mijn behoeften jouw producten/diensten voorziet en/of problemen dat oplost.

 

Het voorstellen van je bedrijf zou ik enkel doen als jij en/of je bedrijf een interessante geschiedenis hebben. Ik hoef niet te lezen dat er in 2008 wéér een jong en dynamisch bedrijf van start is gegaan vol motivatie en ambitie, ik wil in een oogopslag zien of jij wel/niet iets voor mij kunt betekenen. Als ik interesse heb in de andere blabla vraag ik daar wel om of kom ik tegen op je website bij nader onderzoek. Die brochure moet immers enkel de lezer bewegen om een vervolgstap te nemen (denk ik).

 

Verder hangt het natuurlijk samen of je je brochure ergens neer gaat leggen, of je deze via een mailing gaat toesturen of pas toestuurt i.c.m. een offerte-aanvraag. Ik ben nu een beetje uitgegaan van een mailing-actie of het neerleggen op bijv. een beurs-stand.

Link naar reactie
  • 0

Als je dan toch kiest voor een brochure (waarom eigenlijk?) zou ik vooral jouw onderscheidend vermogen / unique selling points ( nogmaals *) onder de aandacht brengen.

 

*= er van uitgaande dat je de brochure gebruikt om het verkoopproces te ondersteunen en/of je producten of diensten nog eens nader toe te lichten.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de zeer snelle reactie,

 

De brochure wil ik voor verschillende zaken gebruiken namelijk:

 

- ter info om " koud" op te sturen ( mailing )

 

- ter info om bij te doen bij een offerte

 

- ter info om achter te laten na klanten gesprek of afsluiten van een product

 

- ter info om ergens neer te leggen idd op een beurs o.i.d.

 

- ter info om na aquisitie op te sturen na het antwoord " stuur maar een folder"

 

- ter vervanging van mijn product info

 

 

Dit zijn eigenlijk de doelen voor de brochure....

 

 

Mvg

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De reacties blijven - denk ik - uit, omdat (1) een brochure niet meer helemaal van deze tijd is en (2) hetgeen in een eventuele brochure moet staan heel erg persoonlijk is. Probeer je te verdiepen in die potentiele klant. Welke beslissing moet diegene maken en hoe maak je die beslissing makkelijker voor hem en tegerlijkertijd een goede voor jou!

 

Ga anders eens een keer praten met een potentiele klant en vraag diegene eens hoe dat proces van een opdrachtgever kiezen nu precies werkt. Welke informatie wil hij hebben en hoe maakt hij uiteindelijk de keuze.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de zeer snelle reactie,

 

De brochure wil ik voor verschillende zaken gebruiken namelijk:

 

- ter info om " koud" op te sturen ( mailing )

 

- ter info om bij te doen bij een offerte

 

- ter info om achter te laten na klanten gesprek of afsluiten van een product

 

- ter info om ergens neer te leggen idd op een beurs o.i.d.

 

- ter info om na aquisitie op te sturen na het antwoord " stuur maar een folder"

 

- ter vervanging van mijn product info

 

 

Dit zijn eigenlijk de doelen voor de brochure....

 

 

Mvg

 

 

 

 

 

Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. De brochure is ter info bedoeld. Er moet dus informatie in de brochure komen over de diensten die jullie leveren en wat dit voor de lezer van de brochure kan betekenen.

 

Probeer door de ogen van je potentiële klant te kijken en bedenk wat hij/zij zou willen weten. Dan kom je waarschijnlijk al een heel eind.

 

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij bovenstaande post, maar ga iets verder.......

Je prospect wil helemaal niet weten hoe dynamisch en jong jullie zijn.

Hij wil lezen/zien wat het resultaat is als hij jullie inschakelt en dan met name wat het resultaat voor hem betekent.

 

Produceren jullie bedden? Laat hem weten dat hij via jullie een gezonde nachtrust heeft en de volgende morgen fit is.

Bouwen jullie websites? Geef hem het idee dat hij door jullie site beter verkoopt dmv webshop, dus meer winst voor hem zelf.

Heb je een schildersbedrijf? Met jouw vaklieden ziet de klant zijn toko er beter uit, komen daar meer klanten door binnen én zijn de onderhoudskosten lager

 

 

etc

etc

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hoi Friendly,

 

Bedrijven krijgen dagelijks tientallen mailings binnen (via de post). Het is dus zaak - zoals al aangegeven - je te onderscheiden van de massa. Eigenlijk moet de potentiële klant binnen 10 seconden doorhebben, wat voor product hij of zij voor zich heeft.

 

Ik zou het volgende in acht nemen:

 

[*]Niet langer dan 1 A4;

[*]Duidelijke NAW-gegevens;

[*]Informatie over het product zelf en niet zozeer over het bedrijf (daar komt men vanzelf wel achter, indien geïnteresseerd);

[*]Stuur je mailing op dinsdag of woensdag (zodat je niet tussen alles 'uit het weekend' terecht komt);

[*]Wees vernieuwend. Stuur bijvoorbeeld een kaartje met alleen een datum + webadres: maak de mensen nieuwsgierig.

 

 

Echte DONT'S zijn:

 

[*]Verkeerde aanhef;

[*]Spelfouten;

[*]Oud / foutief adres.

 

Succes!

Redfibre. Internetbureau.

Link naar reactie
  • 0

Wat jij belangrijk vind is eigenlijk niet relevant. Probeer je in te leven in jouw potentiële klant, wat zou die belangrijk vinden wat er in staat?

 

Ik hoef niet enkel te lezen wat jij doet, maar in welke van mijn behoeften jouw producten/diensten voorziet en/of problemen dat oplost.

 

Hier ben ik het helemaal mee eens. Door gebruik te maken van de 4C's kun je dat goed op papier krijgen. De 4P's zijn (waarschijnlijk) bij iedereen bekend. De 4C's lijken er heel veel op. Echter denk je niet vanuit het bedrijf, maar vanuit de consument. Lees de volgende link eens door voor meer info (is geen spam): http://www.vanlil.be/content/view/138/88/

 

Succes!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

hoi,

 

ik ben blij met alle opmerkingen die ik hier lees. Dus blij dat het onderwerp is gepost. Het was ook net mijn struikelblok. Ik heb een communicatieadviseuse gratis gebruik laten maken van mijn bedrijf in ruil voor een kritische blik naar mijn communicatievormen. Daar kwam onder meer uit dat mijn folders wel het nodige aan restyling kunnen gebruiken. Ondanks de goede adviezen daaromtrent, krijg ik het net niet te pakken. Nu wel dus bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.