• 0

Opheffing eenmanszaak, wanneer uitschrijven Kvk en Belastingdienst

Hallo,

 

In juni van dit jaar ben ik begonnen met een eenmanszaak, deze is/wordt opgeheven. De bedrijfsuitvoering is al gestaakt.

Nu heb ik nog 1 debiteur openstaan, de verwachting is dat deze dit jaar nog gaat betalen.

Wat is echter nu verstandig wachten tot de betaling of direct uitschrijven bij Kvk/belastingdienst. En wat te doen met de BTW, moet er na uitschrijving nog Btw worden afgedragen van de debiteur?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemd dat er geen reactie is gekomen al deze dagen.

 

Laat de onderneming in stand totdat alles afgerond is.

 

Vraag blijft overigens of de fiscus een onderneming van minder dan een half jaar wel accepteert als IB onderneming. Voor de BTW zal dat sneller het geval zijn.

 

De BTW over de factuur aan de openstaande debiteur moet je afdragen in het kwartaal waarop de datum van de factuur betrekking heeft en dus niet na ontvangst van de betaling.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mij is in eerste instantie verteld om ingeschreven te blijven staan, zolang je nog "in business" bent. Dus zolang je nog werk te doen hebt ivm je zaak.

 

Nadien is mij dus verteld, dat dit onzin is. Als eenmanszaak ben je ook persoonlijk aanspraken voor je schulden en handelen, dus kun je gewoon uitschrijven bij de KvK....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 286 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.