Ondernemers te dupe van pinautomaten-fraude CCV ?

Aanbevolen berichten

LS,

 

Reeds enkele jaren heb ik een pinautomaat (geleverd door CCV) zónder onderhoudscontract. Het apparaat werkt altijd naar behoren maar elk jaar vlak voor kerstmis krijgt het apparaat een vreemd mankement met dito foutmelding. Enfin, de helpdesk van CCV maar weer even gebeld en die geven vage verklaringen over de vermoedelijke oorzaken van het euvel. Het kan natuurlijk wel direct telefonisch opgelost worden. Dit gesprek kost enkele tientjes en de installatie (op afstand!) kost ook enkele tientjes, bij elkaar toch weer zo'n 80 euri.

 

Ik vind het een vreemd verhaal en vertrouw CCV in deze gewoon niet. Als je apparaat op afstand te repareren is is het natuurlijk ook op afstand te saboteren lijkt me. Zo zou je ondernemers - zeker voor kerst - kunnen dwingen de kosten voor reparatie maar voor lief te nemen, danwel een nieuw apparaat te kopen of onderhoudscontract af te sluiten. Voor de duidelijkheid: ik heb geen harde bewijzen om mijn verdenking te staven. Daarom dit topic om te vragen of meer ondernemers vlak voor kerst vreemde pinstoringen krijgen, die alleen tegen extra betaling zijn op te lossen?

 

Dank voor uw aandach! Mvrgr.

Link naar reactie

De exacte foutmelding kun je wellicht op de website van de fabrikant van het apparaat opzoeken, vanuit daar uit kun je wellicht nagaan of het wel of niet terecht is geweest. Ik weet niet hoeveel tijd de ondersteuning heeft gekost, maar het bedrag lijkt mee te vallen als ze bijvoorbeeld een software upgraden hebben moeten doen.

 

De foutmelding is niet op te zoeken via de website van de fabrikant, wél via de gebruiksaanwijzing. Van alle 80+ foutmeldingen staat deze er niet tussen. Ik heb twee maal op dezelfde dag naar de helpdesk gebeld. Twee keer kreeg ik een andere oorzaak te horen. En het bedrag valt mij nooit mee mocht er sprake van frauduleuze praktijken zijn hetgeen ik nog altijd niet kan uitsluiten. Ik heb nl. niet veel verstand van pinautomaten maar wel van kansberekening! Dank voor uw reactie overigens.

 

Mvrgr.

Link naar reactie

En het bedrag valt mij nooit mee mocht er sprake van frauduleuze praktijken zijn hetgeen ik nog altijd niet kan uitsluiten. Ik heb nl. niet veel verstand van pinautomaten maar wel van kansberekening! Dank voor uw reactie overigens.

 

Mvrgr.

 

Je zegt hier geen verstand van te hebben, maar blijkbaar kan je dan wel een conclussie trekken. Is een beetje tegenstrijdig lijkt mij

 

Ik zou die pin automaat gewoon weg doen en een andere nemen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.