Webwinkelvakdagen - Jaarbeurs Utrecht

Aanbevolen berichten

iK ben er 2 jaar terug geweest.

Was verschikkelijk terleurgesteld in de organisatie.

Kwam vooral voord e diverse lezingen en heb daar in totaal 0 van kunnen bijwonen destijds.

Konden iets van 25 man in die zaal terwijl er ruim 300 in de rij stonden, de rest werd verzocht maar weg te gaan en oja.... voor de volgende lezing kon en mocht je ook niet alvast in de rij staan en of je nu maar wilde vertrekken...

Heb het bij 3 lezingen geprobeerd en al 30 minuten voor de lezing was het al vol... toen maar weer naar huis gegaan.

Wel een paar bedrijven gesproken verder maar niks wat echt de moeite was.

Vond het toen vooral zonde van mijn tijd die ik eraan besteed had. Bedrijven die de moeite waren kende ik al en had ik ook wel via de telefoon kunnen spreken.

conclusie:

Idee een 8

uitvoering een 3

Link naar reactie

Frans, hartelijk dank dat je me even op dit bericht geattendeerd hebt.

Tijdens de eerste editie in januari 2007 was de ruimte voor de lezingen inderdaad veel te klein. De arena die wij hadden gebouwd bood plaats aan ongeveer 100 personen. Terwijl de interesse vele malen groter was dan wij verwacht hadden. Voor de vorige editie (januari 2008) hebben wij de ruimtes t.b.v. de lezingen daarom flink onder handen genomen. Vorig jaar, en ook komende januari bouwen wij op de beursvloer twee grotere arena's voor de lezingen. Iedere arena biedt plaats aan ongeveer 250 personen. We hebben dus doorlopend plaats voor 500 geïnteresseerden om een lezing bij te wonen.

Ook de beursvloer is bijna verdrievoudigd vergeleken met de eerste editie in 2007. Ik hoop dan ook dat vele van jullie een bezoek gaan brengen aan de beurs!

Met vriendelijke groet,

Ralf Adang

Organisatie Groep Zuid (organisator Webwinkel Vakdagen)

Link naar reactie

Schijnbaar denkt iemand dat ik de organisator ben van dit evenement. ???

Hij/Zij maakt in het kneuscommentaar de opmerking dat er ook dit jaar te weinig zitplaatsen waren.

Nu heb ik deze dagen al weken strak in mijn agenda gehad, maar soms komen er dingen tussendoor die gewoon niet kunnen wachten, dus ik heb op het laatste moment moeten afhaken >:(

Dus daarom mijn vraag aan diegenen die wel geweest zijn: Hoe was het, waren er idd te weinig zitplaatsen, wat was interessant en wat niet.

Geloof in een ander topic gezien te hebben dat W-media iig was geweest dus kom maar op met je ervaringen

Link naar reactie

Ik ben zelf gister geweest.

Er waren inderdaad weer te weinig zitplaatsen om iedereen een plekje je kunnen geven waardoor er bij elke lezing een tiental mensen moest blijven staan.

Of er deze keer ook mensen geweigerd zijn om te kunnen kijken weet ik niet aangezien ik zelf steeds vrij vroeg aanwezig was.

Wel waren er dit jaar veel meer plaatsen beschikbaar als het eerste jaar (2 de jaar was ik niet geweest door terleurstelling van eerste jaar).

Er zaten een aantal interesante lezingen bij maar een aantal vielen ook wat tegen door een weinig passievolle spreker.

De beurs zelf is niet super interesant (mischien voor andere wel maar niet voor mij) doordat er zeer veel van hetzelfde staat: tiental aanbieders van e-commerce systemen, vele aanbieders van betaal systemen, wat promotie bedrijven en zeer veel bedrijven waarvan eigenlijk aan de stand totaal niet te zien was wat ze nu eigenlijk deden.

Uiteindelijk een paar bedrijven gesproken waarvan 1 die apparatuur verkocht voor 3D foto's waar ik na het horen van de prijs snel weggelopen ben (was een nieuw systeem waarbij de kleinste uitvoering ruim 8 duizend euro kost + nog een 700 euro aan lampen enzo nodig was terwijl er op de markt een veel betere fotokast voor dit doel is voor een prijs van rond de 5000 euro (de verkoper vond het ook erg duur maar ja dat was nu eenmaal zo).

Verder met de hoofdsponsor staan praten die het kennelijk te druk had om even de tijd voor me te nemen en halverwege mijn vragen en in hun bedrijf getoonde intresse het gesprek beeindigde met dat we van de week nog wel telefonisch contact zouden hebben om snel naar een "kennis" te gaan om daarmee te praten...

Kortom... paar interesante punten bij de lezingen gehoort maar verder viel het tegen

Link naar reactie

Ik ben het eens met Vossie. De beurs zelf was veel van hetzelfde en de zitplaatsen voor de presentaties waren veels te klein....vooral bij die over zoekmachine marketing was er niet genoeg plaats, zelfs geen staanplaats, zoveel mensen wilden er wel zijn. Ging toen maar naar die van de thuiswinkel.org, over trends en cijfers....whooo ik dacht dat ik snel kon praten maar die man kon er ook wat van, kon ook niet alles lezen van de powerpointpresentatie, zo snel ging het! Het is op zich wel leuk keer naar zoiets heen te gaan, maar denk niet dat ik volgend jaar weer ga.

Link naar reactie

Ben ook geweest. Inderdaad te weinig plaats bij de lezingen en door het rumoer uit de beurshal en getimmer en geklop was het af en toe ook lastig om te concentreren op de spreker.

Heb een aantal sprekers gezien. Bij het verhaal van Trafficbuilders (zoekmachine optimalisatie) was het inderdaad extreem druk en doordat men zijn presentatie niet aan het werk kreeg had de spreker te weinig tijd en ging er daarom in sneltreinvaart doorheen. Opperste concentratie vereist, maar heb hier wel wat nieuwe dingen gehoord.

Op de beursvloer inderdaad een oververtegenwoordiging van shop software. De bedrijven hebben het eigenlijk te druk om echt een gesprek met je te voeren en proberen het daarom kort te houden. Ik had zelf het idee dat ik beter volgende week gewoon even kon bellen. Mijn idee vooraf was dat het wel nuttig was om op één locatie een achttal bedrijven (oa fulfillment) te spreken maar dat werkt dus niet, je krijgt niet echt inhoudelijke info omdat er niet voldoende tijd is om je verhaal te doen.

Ik denk niet dat ik nog een keer ga.

Link naar reactie

Ik ben gisteren ook naar deze beurs geweest.

De lezingen die ik wilde zien heb ik bij kunnen wonen (geen zitplaatsen, maar had nog een mooi plaatsje achterin de hoek kunnen krijgen).

Bij de interessante stands was het ook erg dringen....dus inplaats van een gesprek aan te gaan, telkens maar wat informatie meegenomen om het thuis zelf uit te gaan zoeken.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar