• 0

Waar adverteren?

In oktober ben ik mijn eigen bedrijf begonnen in het maken van bladmuziek en orkestbanden. Nu is het wat rustiger met opdrachten en kan ik eens nadenken over adverteren. Wat zouden handige plekken zijn voor mij om te gaan adverteren? Heeft iemand tips of ideeën?

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

Ik ben van mening dat adverteren niet zo zinvol meer is voor de kleine ondernemer... Kijk bijvoorbeeld eens naar een huis-aan-huis-blad. Daarvan bestaat tegenwoordig zo'n 50% aan alleen maar advertenties en dan is het nog niet eens "goedkoop" om te adverteren. Zeker omdat je er niets uit haalt is mijn ervaring. Dus wil je graag adverteren doe dat dan voor jezelf en knip het uit, plak het boven je bed... Maar meer is het niet waard voor de kleine ondernemer...

Link naar reactie
  • 0

1 advertentie heb je al staan ;) (lees de forumregels eens)

 

Maar misschien zitten hier je klanten wel niet.

 

Stel jezelf eens de volgende vragen:

Wie zijn je klanten?

Welke bladen lezen ze?

Welke sites bezoeken ze?

Welke andere media gebruiken je klanten?

Waar adverteren je concurrenten?

 

En gebruik de antwoorden om voor jou de beste oplossing te vinden.

Link naar reactie
  • 1

Het was niet mijn bedoeling hier reclame te maken. De link was eigenlijk alleen als verduidelijking van het onderwerp. Maar ik heb hem weggehaald als dat in strijd is met de regels. :)

 

Gelukkig mag het wel in de handtekening.

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf erg enthousiast over adverteren via Adwords van Google. Je bepaalt daarin zelf wel waar je wordt gevonden en hoeveel je dat per maand mag kosten. Daar is op dit forum al meer dan genoeg over geschreven: zoek maar eens op 'adwords' en schakel een specialist in op dat gebied.

 

Kijk ook nog eens goed naar de inhoud van je website. Je hebt maar een paar seconden de aandacht. Ik zou als bezoeker graag snel willen zien wie je bent, waarom ik bij jou moet zijn en wat je zoal eerder hebt gedaan. Een pagina met alleen een mailadres wekt overigens ook weinig vertrouwen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad zoals voor mij al gepost werd jezelf eerst een aantal vragen stellen:

 

Wat wil je bereiken? Naamsbekendheid? Klanten op de korte termijn of op de lange termijn?

Ga ook inderdaad eens na hoe je je klanten het beste kunt bereiken!

 

En, niet onbelangrijk; wat is je budget ervoor? Heb je overigens al andere manieren om reclame te maken aangewend?

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Beste Pipia, je zou kunnen overwegen je site een flinke boost te geven door een aantal subportalen aan te maken waar je dan naatuurlijk ook weer zelf op adverteert. Daarnaast zou je stelselmatig linkpartnerrui kunnen doen met je site.

Wel is het zo dat e.e.a. veel tijd vergt en uitkomsten een poos op zich laten wachten. Het is een idee he.

 

-Heiwegen Promoting : administratief- & technisch gerelateerde portals.

-B.O.R.Heiwegen : bouw- onderhoud- en renovatiewerken.

-Kleinklusje : bouwtechnische werkjes met een kop en een staart.

Link naar reactie
  • 0

Doe een stukje free publicity:

 

Ik kan me herinneren dat metallica of een soortgelijke band voordat ze hun nieuwe album presenteerde, eerste hun album op bladmuziek presenteerde. (Er ontstond een hele hype om de muziek heen omdat iedereen zijn/haar eigen ding er mee deed)

 

Kun je niets een soortgelijk iets doen? Of ergens bladmuziek van maken waar wel vraag naar is, maar nog niet op blad bestaat en dat aanbieden aan een grote muziekclub "voor hun volgende uitvoering"?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Verstandig zou zijn eerst de website/ webshop verder af te maken voordat je gaat adverteren. Bezoekers die nu op de website komen, zullen niet snel overgaan tot een sale. Zet wat fragmenten van de partituren (in beeld en geluid) op je website, dan houdt je de bezoekers langer vast.

 

Je kan meer aanknopingspunten fabriceren door b.v. informatie en links te plaatsen van muzikanten, componisten en bands/orkesten. Bezoekers zoeken b.v. op "begeleidingsmuziek + Bach" in Google, maar als het woord Bach niet op je website staat zal je ook niet gevonden worden. Bepaal dus op welke zoektermen je gevonden wilt worden en vul vervolgens je website aan.

 

Wanneer de website af is, kan je (meestal) gratis links aanmelden op diverse muzieksites. Denk daarbij aan startpagina.nl en varianten daarop. Kijk ook waar concurrenten vermeld staan. Free publicity is ook een optie. Als je betaald gaat adverteren zou ik gaan voor Adwords of SEO.

 

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 1

Beste jongens en meisjes toch!

Hier worden in de reacties opmerkingen gemaakt die niet helemaal of zelfs helemaal niet waar zijn!

 

Laat ik eén ding voorop stellen: adverteren, gewoon heel traditioneel op papier, is buitengewoon effectief. Ook adverteren in huis-aan-huisbladen is dat. Dat is geen mening, dat is aantoonbaar.

En andere oplossingen als je site verbeteren of energie steken in SEO zijn wel zinnig, maar hebben niks met adverteren te maken. Het zal altijd én én moeten zijn. Maar laat ik me beperken tot de vraag: adverteren.

 

Het gaat globaal gezien om vier zaken:

1. waarin adverteer je?

2. hoe vaak adverteer je?

3. wat bied je aan?

4. hoe vertel je het?

 

1. Waarin je adverteert heeft alles te maken met je doelgroep. Is dat een club die speciale muziekbladen leest? Of zijn ze meer online-lezers dan papieren tijgers? De suggestie om te kijken waar je concurrenten actief zijn is heel goed, waarschijnlijk hebben die allang onderzocht wat jij wilt weten of hebben ze in ieder geval ervaring opgedaan. Bij je concurrenten gaan staan is altijd een goed idee. Iemand van de C1000 vertelde me ooit dat zij wel wilden adverteren in mijn blad, maar alleen als concurrent AH dat ook deed.... Geloof me, dat doen ze niet zomaar.

 

2. Kijk naar je budget en bereken hoe lang je het adverteren kunt volhouden. Eén advertentie is geen advertentie zegt men in de reclamewereld. Probeer een advertentieplan voor een heel jaar te maken. Haal je dat jaar niet of worden je advertenties te klein (…) overweeg dan even door te sparen. Het gaat niet alleen om je actuele aanbod, maar ook om imago en reputatie. Dat is een kwestie van lange adem.

 

3. Essentieel is wat je aanbiedt. Gooi je het op naamsbekendheid of wil je directe actie? En in het laatste geval: ga je voor drie halen, twee betalen of voor 30% korting? Het is altijd goed om meerdere advertenties te ontwikkelen en ze te testen. Dat kan bijvoorbeeld bij klanten die je al hebt. Sommige bedrijven ontwikkelen 10 of meer advertenties om uiteindelijk de beste over te houden, dat is geen grapje.

 

4. Behalve je aanbod is er ook nog de manier van vertellen. Gebruik je een naakte dame op een motorkap, of spreek je je klanten deftig aan? Ook dat is een kwestie van testen. Zie hierboven dus.

 

Tot slot: alleen maar adverteren is geen goed idee. Je moet zorgen dat alle randvoorwaarden ook goed zijn en aansluiten bij je advertenties. Wat doe je bijvoorbeeld met je website? Herhaal je daar je advertentie? En hoe ziet je vervolgactie eruit? Als je eenmaal contact hebt met een nieuwe klant, zorg dan dat die klant blijft!

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 1

Beste jongens en meisjes toch!

Hier worden in de reacties opmerkingen gemaakt die niet helemaal of zelfs helemaal niet waar zijn!

 

Laat ik eén ding voorop stellen: adverteren, gewoon heel traditioneel op papier, is buitengewoon effectief. Ook adverteren in huis-aan-huisbladen is dat. Dat is geen mening, dat is aantoonbaar.

 

Ik wil dit toch wel wat nuanceren. Je kan niet zeggen dat het niet effectief is maar ook het omgekeerde, het is wel effectief, is niet waar.

 

Ik worstelde een tijd geleden (eind 2004) met de vraag of adverteren in de bladen een goede investering was in vergelijking met andere manieren om je product bekend te maken en te promoten zoals beurzen en instore acties. Ik heb toen contact gezocht met de Universiteit Tilburg (dr. Vincent Wiegerinck') waar onderzoek werd gedaan naar de effectiviteit van adverteren.

 

Ik kreeg jammer genoeg niet het duidelijke antwoord waar ik op hoopte. Ja, een kleine advertentie op de rechter pagina wordt maar beperkt beter onthouden dan een veel grotere. Dat kan je namelijk meten. Maar voor de rest werd ik verwezen naar de algemene marketing litteratuur.

 

Een ding is 100% zeker. Niets doen helpt ook niets.

 

Ik ben dus gaan experimenteren, dat zit namelijk in mijn aard. In mijn geval bleek adverteren niets of weinig te doen bij de doelgroep (mensen met een caravan of camper) maar wel heel veel bij de dealers. Die lezen namelijk de advertenties in de bladen om in te schatten wat ze moeten inkopen. Zij denken, net als René, dat adverteren erg effectief is. Op beurzen en bij demonstraties in winkels kwam ik er achter dat na stevig adverteren in alle grote caravanbladen 99% van de mensen nooit van mijn product hadden gehoord of gelezen. Zelfs na diverse zéér positieve redactionele artikelen haalden ze gewoon de schouders op. Pas na diverse beurzen ging ook bij de consumenten het balletje rollen en kreeg ik aandacht op de diverse fora. Dealers die eerst met de voorraad bleven zitten gingen bijbestellen en er kwamen nieuwe verkooppunten bij.

 

Voor volgend jaar ga ik minder geld stoppen in adverteren, wel een paar advertenties om te laten weten dat je nog bestaat, en meer in beurzen en instore promoties. Ook wil ik meer en effectiever aanwezig zijn op het internet.

 

Om bovenstaande te vertalen naar de vraag van de TS zou ik me voor kunnen stellen dat hij adverteert in de muziekbladen om de handel warm te maken en via een KVK adressenbestand alle koren (verengingen) aanschrijft. Het is inderdaad een kwestie van experimenteren, maar wel met gezond verstand.

 

Link naar reactie
  • -1

Beste jongens en meisjes toch!

Hier worden in de reacties opmerkingen gemaakt die niet helemaal of zelfs helemaal niet waar zijn!

 

Laat ik eén ding voorop stellen: adverteren, gewoon heel traditioneel op papier, is buitengewoon effectief. Ook adverteren in huis-aan-huisbladen is dat. Dat is geen mening, dat is aantoonbaar.

En andere oplossingen als je site verbeteren of energie steken in SEO zijn wel zinnig, maar hebben niks met adverteren te maken. Het zal altijd én én moeten zijn. Maar laat ik me beperken tot de vraag: adverteren.

 

Mijn ervaring is juist dat adverteren in Huis-aan-huisbladen helemaal niet effectief is. Ik heb in het verleden meerdere malen geadverteerd in een huis-aan-huisblad en het resultaat is daarin helemaal 0. Ik heb er geen concrete klanten uit gehaald. Het bezoekersaantal op de website steeg niet en het is meer dat je het voor jezelf doet. Het is dus ook niet bewezen zoals jij zegt, het wél effectief zou zijn.

 

Andere vormen van adverteren bestaan er zeker... Een voorbeeld daarvan (waarin ik een kneus kreeg) is Google Adwords. Ik zie echter ook in Adwords weinig resultaten in mijn branche (adviezen binnen kaders van voeding/lifestyle) terug bij het adverteren met Adwords. Sterker nog, je betaald daar best veel voor, je krijgt enkele bezoekers, maar je hebt ook een enorme weigeringspercentage. Daarnaast betaal ik soms voor zoekwoorden, met nauwelijks andere adverteerders 2 euro per klik. Als daar het resultaat al 0 blijft, vind ik het niet zinvol om daarin te investeren. Wil je graag specifiek adverteren op bepaalde websites, betaal je al gauw 4 tot 10 euro per 1000 views, met een klikratio voor mij vaak tussen de 0,01 en 0,07%. Ik vind dat soort zaken dan ook onvoldoende om in te adverteren; zeker omdat je meer investeerd dan je eruit kunt halen. Het is in sommige branches effectief, maar in bepaalde branches, zoals deze van mij, niet echt effectief.

 

Waar ik wel voorstander van ben is het verbeteren van de SEO. Daar zie ik bijzonder goede resultaten in terug en ook een lagere weigeringspercentage. Dus dat is in mijn ogen ook zeker een punt voor je to-do-list, als je al wil beginnen met adverteren. Als ik achteraf vraag aan nieuwe klanten hoe ze mij kennen, is dat nooit via het huis-aan-huisblad, maar meer door bijzondere acties die iets ludieks symoboliseren. Daar ben ik mij dus in gaan verdiepen, in jouw geval; bied een proefabonnement aan voor niets. Een ik-ervaring is immers de beste manier om nieuwe klanten te krijgen. Zorg dat je aansluiting vind op je doelgroep. Ik ben bijvoorbeeld ook actief op Hyves die betrekking hebben tot mijn vak. Toon betrokkenheid naar je prospects en laat je professionaliteit zien binnen jouw vakgebied.

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn ervaring is juist dat adverteren in Huis-aan-huisbladen helemaal niet effectief is. Ik heb in het verleden meerdere malen geadverteerd in een huis-aan-huisblad en het resultaat is daarin helemaal 0. Ik heb er geen concrete klanten uit gehaald. Het bezoekersaantal op de website steeg niet en het is meer dat je het voor jezelf doet. Het is dus ook niet bewezen zoals jij zegt, het wél effectief zou zijn.

 

Andere vormen van adverteren bestaan er zeker... Een voorbeeld daarvan (waarin ik een kneus kreeg) is Google Adwords. Ik zie echter ook in Adwords weinig resultaten in mijn branche (adviezen binnen kaders van voeding/lifestyle) terug bij het adverteren met Adwords. Sterker nog, je betaald daar best veel voor, je krijgt enkele bezoekers, maar je hebt ook een enorme weigeringspercentage. Daarnaast betaal ik soms voor zoekwoorden, met nauwelijks andere adverteerders 2 euro per klik. Als daar het resultaat al 0 blijft, vind ik het niet zinvol om daarin te investeren. Wil je graag specifiek adverteren op bepaalde websites, betaal je al gauw 4 tot 10 euro per 1000 views, met een klikratio voor mij vaak tussen de 0,01 en 0,07%. Ik vind dat soort zaken dan ook onvoldoende om in te adverteren; zeker omdat je meer investeerd dan je eruit kunt halen. Het is in sommige branches effectief, maar in bepaalde branches, zoals deze van mij, niet echt effectief....

 

Uit je adwordsverhaal begrijp ik dat je wel de kliks krijgt maar geen conversie. Zou je het probleem dan niet in eerste instantie in je eigen site moeten zoeken ipv de schuld bij Adwords moeten leggen? Temeer daar je spreekt over hoge weigeringspercentages.

Hetzelfde geldt voor advertenties. Geen websitebezoek nav je advertentie kan namelijk ook betekenen dat je advertentie niet deugt...

Je eigen ervaringen gelijkstellen aan universitair onderzoek naar de advertentiemarkt en vervolgens concluderen dat jij gelijk hebt kan betekenen dat je gelijk hebt, echter de kans dat de ander gelijk heeft en jij iets fout doet is aanmerkelijk groter.

 

Persoonlijk betaal ik voor sommige kliks ook een vrij fors bedrag, maar ik heb dan weer het geluk dat als ik een conversie heb, de omzetten vaak zodanig zijn dat ik met een zeer lage conversieratio (die ik gelukkig niet heb) nog steeds winst zou maken. Makkelijk praten voor mij dus, maar wellicht iets om over na te denken

 

groet

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het niet, Frans, maar vanuit de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland is een soortgelijk topic op het besloten forum en hierin word ook "geklaagd" over de effectiviteit van adverteren in huisbladen die eigenlijk gewoon minimaal tot geen is. Ik denk dan ook dat het meer te maken heeft met de branche dan met het medium. Blijkbaar werkt het medium huis-aan-huisbladen niet goed, of niet goed genoeg voor de branche waar ik me in bevind. Daardoor trek ik de conclusies dat adverteren in een huis-aan-huisblad niet zinvol meer is en dit word bijvoorbeeld ook gezegd door marketingspecialisten op de Hanzehogeschool...

 

Ook is daar gesproken over Adwords. Daarin werd duidelijk dat mensen daar eigenlijk niets uithaalt. Vooral (dure) kliks naar hen website, maar een enkeling een klant, en bij velen helemaal niet. Adwords kan in bepaalde branches heel goed werken, maar het is geen "tovermedium" zoals het vaak word gebracht; zo van; "Met Google Adwords regel je het wel en gaat alles in 1 keer goed" en dat is jammer dat het zo word gebracht.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het niet, Frans, maar vanuit de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland is een soortgelijk topic op het besloten forum en hierin word ook "geklaagd" over de effectiviteit van adverteren in huisbladen die eigenlijk gewoon minimaal tot geen is.

 

 

Hoi Romano

 

je runt geen lokale slagerswinkel, dus inderdaad zal een huis-aan-huisblad weinig effectief zijn. Die draaien vooral op lokale bekendheid, winkelbekendheid (het pand in de X-straat) en aanbiedingen.

 

Wees dus wel specifiek over jouw branche als je het medium huis-aan-huis afdoet als niet nodig.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het niet, Frans, maar vanuit de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland is een soortgelijk topic op het besloten forum en hierin word ook "geklaagd" over de effectiviteit van adverteren in huisbladen die eigenlijk gewoon minimaal tot geen is. Ik denk dan ook dat het meer te maken heeft met de branche dan met het medium. Blijkbaar werkt het medium huis-aan-huisbladen niet goed, of niet goed genoeg voor de branche waar ik me in bevind. Daardoor trek ik de conclusies dat adverteren in een huis-aan-huisblad niet zinvol meer is en dit word bijvoorbeeld ook gezegd door marketingspecialisten op de Hanzehogeschool...

 

Ook is daar gesproken over Adwords. Daarin werd duidelijk dat mensen daar eigenlijk niets uithaalt. Vooral (dure) kliks naar hen website, maar een enkeling een klant, en bij velen helemaal niet. Adwords kan in bepaalde branches heel goed werken, maar het is geen "tovermedium" zoals het vaak word gebracht; zo van; "Met Google Adwords regel je het wel en gaat alles in 1 keer goed" en dat is jammer dat het zo word gebracht.

 

Of iets werkt of niet werkt hoeft niet van het medium afhankelijk te zijn. De branche speelt hier een grotere rol in, denk ik. Reclame voor balletschoenen in een blad over motoren zal ook niet zo goed aan slaan, maar wil dit dan zeggen dat adverteren in het blad altijd slecht is?

In de conclusie van de marketingmensen van de Hanzehogeschool zal dan waarschijnlijk ook wel een nuance gezeten hebben.

 

Ligt het zien van Google Adwords als een tovermedium aan de presentatie ervan of aan de hoop en naïeviteit van de mensen die het willen zien als redmiddel?

 

Iedereen probeert zijn of haar product zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Als iemand dit klakkeloos aanneemt ligt het dan aan de presentatie ervan of aan de persoon die zelf geen kanttekeningen plaatst?

 

Ik ben van mening dat het allebei voor bepaalde groepen goed zal werken, maar ook dat het voor andere groepen misschien weer niet de beste oplossing is.

 

Als de to de vragen die gesteld zijn allemaal naar waarheid beantwoord komt hij waarschijnlijk al een heel eind, Succes!

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Blijft erg veel hangen op het niveau n=1. "Ik heb geadverteerd in huis-aan-huisbladen en het werkt niet". Of: "AdWords haalt niets uit".

 

Zo lust ik er nog wel een paar. Adverteren in huis-aan-huisbladen kan heel effectief zijn, net zoals het inzetten van AdWords. Dat is aantoonbaar, beide. Als het adverteren niet het gewenste effect heeft, dan zijn er helaas heel erg veel factoren die daarop invloed kunnen hebben. Je komt er alleen achter door te testen, te testen en nog eens te testen. En dat kost geld, dat is waar.

 

Maar zeg dan je niet hebt getest en dus niet weet waaraan het ligt dat de resultaten tegenvallen. Beter dat dan nieuwkomers op dit forum domweg een richting in sturen die niet juist, of op zijn minst onbestemd is.

 

@Romano: marketingspecialisten op de Hanzehogeschool? Als ze dat zo hebben gezegd zijn het geen specialisten.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou op zich zie je dat niet verkeerd natuurlijk. Maar de bewering die je hier hebt gepost klopt niet.

 

Daardoor trek ik de conclusies dat adverteren in een huis-aan-huisblad niet zinvol meer is en dit word bijvoorbeeld ook gezegd door marketingspecialisten op de Hanzehogeschool...
.

 

Ik vermoed dat ze het niet zo hebben gezegd, of anders misschien alleen in relatie tot jouw doelgroep/aanbod. Maar als algemene stelling is het pure onzin. Er zijn bedrijven met aanbiedingen die enorm goed scoren door te adverteren in huis-aan-huisbladen. Juist daar, niet in dagbladen, tijdschriften of op internet. En dat zouden zij als specialisten zeker moeten weten.

 

Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van de juiste match: aanbieder, aanbod, ontvanger, behoefte. De truc is om uit te vinden waar die elkaar ontmoeten. Soms is dat via tv, soms op een beurs, soms in een krantje.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Een doelgerichte advertentie is stukken beter dan een advertentie waarmee je iedereen probeert te bereiken. Zo zijn huis-aan-huis bladen meer voor de lokale bedrijven als een bakker en een slager. In jouw geval zou je waarschijnlijk beter kunnen adverteren in een medium dat zich specifiek op jouw doelgroep richt. Let wel dat je vaak meerdere malen moet adverteren om effect te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Romano,

 

Google Adwords is natuurlijk een uitermate interessante optie voor jou. Als je dat goed weet aan te pakken hoeft er maar op je branche, of de naam van je onderneming gegoogelt te worden, en daar sta jij dan bovenaan. Dat kan je wel aardig wat kosten!

 

Groet,

Paul

Link naar reactie
  • 0

In oktober ben ik mijn eigen bedrijf begonnen in het maken van bladmuziek en orkestbanden. Nu is het wat rustiger met opdrachten en kan ik eens nadenken over adverteren. Wat zouden handige plekken zijn voor mij om te gaan adverteren? Heeft iemand tips of ideeën?

 

Het is best handig om te gaan adverteren via het internet bij google enzo... je moet opzoek gaan naar een bedrijf dat dat voor je doet... ik raad je aan om zoekmachine optimalisatie te doen ipv adwords of dergelijke... ik doe het zelf via bajaca.nl

Link naar reactie
  • 0

Adverteren:

 

Mijn ervaring met huis aan huis bladen is weinig tot niets, daarbij komt de bladen worden welliswaar in een oplage van 30.000 verspreid, maar de advertentie nagenoeg niet gelezen. of wel 1x gelezen maar op dat moment niet relevant.

 

In de krant sta je 1x voor een hoop geld en je moet net het geluk hebben dat je bij al die advertenties ook echt opvalt.

Want wees nou eerlijk ga je zelf alle advertenties in de krant nakijken??

Google is leuk adverteren maar ook hier gaat het om mensen die gerricht een produkt zoeken.

 

Ik heb in verschillende bladen gestaan zelfs in landelijke bladen ( Telegraaf, AD,Metro etc..)

 

Maar voor mij is Lichtmast reclame toch echt de beste reclame die er is. ik hang met mijn reclame boven een drukke weg waar per minuut meer dan 450 autos voor bij rijden tel dat eens uit over 1 dag en in bijna elke auto zitten 2 mensen ik word dagelijks gezien door meer dan 100.000 mensen 365 dagen lang en het is stukken goedkoper dan adverteren in de krant.

 

een echte aanrader voor bestaande bedrijven maar zeker ook voor startende ondernemers.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.