maar toen ik nog Account Manager was vond ik acquisitie geen enkel probleem.
Even off-topic maar dit vind ik nog altijd zo'n giller.
Je had ooit vertegenwoordigers, toen kwam er een hele goede vertegenwoordiger die de grootste klanten vast ging bewerken en die werd "accountmanager" genoemd. Was erg sjiek toendertijd want het was net iets meer, acquisitie was uit den boze voor zo'n goede verkoper.....
Maar toen moest er iets bedacht worden voor de vertegenwoordigers en die werden ineens allemaal ook accountmanager genoemd. En de accountmanagers werden vervolgens salesmanager en dan al die juniors en seniors nog en en en
Wat bedoel je precies met dit verhaaltje Ed?
Er zit wel degelijk een verschil in een vertegenwoordiger en een account manager.
Een vertegenwoordiger heeft veel klanten en is meestal een verkoper van producten.
Vertegenwoordiger heeft de volgende taken:
-presales
-verkoopgesprek
-administratie
-aftersales
Account manager heeft minder klanten en is meestal met gecompliceerdere zaken en oplossingen bezig
AM heeft meestal de volgende taken:
- Accountplan per klant
- Verkooplan opstelen voor langere periode
- Adviseur voor de klant
- Intensief contact
- toegevoegde waarde voor klant.
Junior en Senior is in Sales ook een groot verschil en eeb salesmanager is de leidinggevende van een sales team.
Ik snap niet precies wat er zo grappig aan is. Het is gewoon het carrièrepad van een sales man/vrouw.
junior AM - Account Manager - Senior AM - Sales Manager - Sales Director
Het zijn niet zomaar naampjes die verzonnen zijn om mensen tevreden te houden.
Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marc Schepper
Marc Schepper
Wat bedoel je precies met dit verhaaltje Ed?
Er zit wel degelijk een verschil in een vertegenwoordiger en een account manager.
Een vertegenwoordiger heeft veel klanten en is meestal een verkoper van producten.
Vertegenwoordiger heeft de volgende taken:
-presales
-verkoopgesprek
-administratie
-aftersales
Account manager heeft minder klanten en is meestal met gecompliceerdere zaken en oplossingen bezig
AM heeft meestal de volgende taken:
- Accountplan per klant
- Verkooplan opstelen voor langere periode
- Adviseur voor de klant
- Intensief contact
- toegevoegde waarde voor klant.
Junior en Senior is in Sales ook een groot verschil en eeb salesmanager is de leidinggevende van een sales team.
Ik snap niet precies wat er zo grappig aan is. Het is gewoon het carrièrepad van een sales man/vrouw.
junior AM - Account Manager - Senior AM - Sales Manager - Sales Director
Het zijn niet zomaar naampjes die verzonnen zijn om mensen tevreden te houden.
Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via
www.profilerecruitment.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18561-titelerosie-in-de-sales/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag