• 0

Jonge ondernemer met plannen....

Beste,

 

Mijn naam is Wesley Hendrick 22 jaar uit 's-Hertogenbosch en tegenwoordig woonachtig te Huijbergen. Ik heb in het verleden rond mijn 16de levensjaar verschillende website's bestuurd die vooral gericht waren op leads/sales. Bedrijven als Netdirect/DeHeus en bijvoorbeeld Daisycon waren goede contacten. Destijds ben ik gestopt wegens verhuizing/prive-omstandigheden maar wil dit wel weer op gaan pakken. Ik ben enorm gedreven en heb in deze branche zonder ervoor geleerd te hebben enorm veel ervaring opgedaan dankzij mede-webmasters en natuurlijk dankzij mijn eigen site's en de daarbij horende randzaken. De site's die ik beheerde draaide op het principe;

 

Leden worden lid, kunnen bij een x-bedrag uit laten betalen en bezoeken daarvoor advertenties ofwel leads/sales. Als men eenmaal op zo'n site komt raakt een x% geinteresseerd in de campagne en doet een aanvraag of aankoop. Dit % is afhankelijk van het type campagne dat men bezoekt. Voorbeeld: Gsm.nl geeft 30-40 euro vergoeding per abonnement wat wordt afgesloten via een trackingurl die je dus kan krijgen via een affiliatebedrijf als Daisycon(indien je daar lid bent). De site's die ik beheerde hadden op hun top een kleine 5.000 leden. Dit was goed voor een omzet van ruim €2000,- per maand waarvan er ongeveer €300,- aan kosten aan af ging voor de uitbetalingen + hosting en dergelijke. Aangezien ik dit vanuit huis kon doen en nog niet naar de top was gegroeid waren de kosten relatief laag. De bedoeling is natuurlijk het ledenaantal d.m.v Adwords en campagnes via affiliatebedrijven te laten stijgen naar minimaal 10.000 of hoger. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld www.euroclix.nl wat velen weleens gezien hebben.

 

Nu zullen veel mensen denken; Is deze markt niet verzadigd? Ik ben van mening van niet, doordat er velen zijn die of slechte support geven of te lage vergoedingen is het zeer zeker mogelijk je bedrijf in deze branche te laten onderscheiden. Natuurlijk zitten hier een hoop kosten aan vast maar dat spreekt voor zichzelf.

 

Ik ben op zoek naar iemand die in mij en in mijn plan iets ziet (wat natuurlijk samen verder wordt uitgewerkt). Ik heb namelijk vernomen dat banken op dit moment geen financieringen of relatief weinig af zullen geven waardoor het voor mij erg lastig wordt. Misschien dat hier mensen zijn die tegen een x% van de winst mee willen doen in dit project.

 

Ps. Sorry voor het misschien onoverzichtelijke verhaal, maar ben hier vrij nieuw en ben hier op gewezen door een vermogend iemand die mij dit zeker aanraad. Als jullie vragen hebben stel ze gerust.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

uit je verhaal destilleer ik dat de enige reden om dit op te starten een financiële is.

misschien is dat helemaal niet zo, maar dat merken we dan wel.

 

de ENIGE methode om op langere termijn succesvolle business te bouwen, is het volgen van je passie en talenten. daarmee bouw je een bedrijf op en je krijgt er nog energie van ook. uitsluitend om financiële gronden, dat blijft nooit goed gaan. voldoende om tijdens de kerstvakantie te overdenken.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Oei...Toch niet weer een GPT he ;)

 

Enkele jaren geleden was het nog best leuk om een GPT te hebben, maar inmiddels zijn er verschillende scripts (waaronder ook gratis) waarmee praktisch iedereen een GPT kan starten. Het nadeel hiervan is dat iedereen dit inmiddels is gaan doen en er letterlijk honderden Nederlandse GPT's zijn opgestaan. Tegenwoordig zijn de leden die zich bij nieuwe GPT's aanmelden mensen die het echt alleen doen voor de kliks en, mits getraind, zo'n 20 mailtjes per minuut wegklikken. Hier verdient de GPT zelf weinig aan.

 

Deze branche is enorm veranderd in de afgelopen 5 jaar en heeft best een slechte naam inmiddels. Alleen de grote jongens die er in het begin bij waren doen het nog enigszins goed. Denk aan Moneymiljonair, Euroclix en Geldrace ... Je moet echt heel uniek zijn om het nu te redden en om überhaupt iets van een investering aan te kunnen trekken voor in deze branche.

 

Ben zelf een tijd actief geweest in deze branche. Ik wil best even een blik op je ondernemingsplan werpen :)

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt Nick en dit ontken ik ook niet. Het plan is om dmv cadeaubonnen het uit te werken en dit heeft vrijwel geen enkele site behalve doublepoints.nl. Dmv harde promotie en reclame op google is er nog heel veel mogelijk als je maar betrouwbaar overkomt. Dankzij de kleinere GPTS is de markt wat verzadigd maar dit niveau kan aardig opgetilt worden. Daarbij is het de bedoeling in de toekomst andere website's over te gaan nemen of te laten bouwen maar dat is voor de nog langere termijn.

Link naar reactie
  • 0

Je denkt in ieder geval al een stuk verder dan de meesten die een GPT starten en even snel willen cashen :-)

 

Reclame op Google is denk ik te prijzig voor een GPT. De kliks zullen misschien niet heel prijzig zijn, maar de conversieratio's naar inschrijvingen zullen ook niet extreem hoog zijn (meer dan 10% zou al enorm zijn). Aangezien het lastig is in te schatten wat een lid voor jouw GPT precies waard is en de waarde daarvan in de afgelopen jaren flink is gedaald, denk ik dat Adwords je meer kost dan opbrengt...

 

Daarnaast kan je idee van de cadeaubonnen een eerste stap naar differentiatie vormen. Affiliatesites hebben tegenwoordig zoveel aangesloten affliates (waaronder veel GPT's) die allemaal dezelfde aanbiedingen doen en vaak ook nog ongeveer op hetzelfde moment. Ben benieuw hoe je verder van plan bent je te differentiëren en hoop dat het je lukt om ook op een andere manier te verdienen dan alleen via de uitgekauwde affiliatesites :)

 

 

Mocht je in de toekomst eens over je site willen sparren dan hoor ik het wel van je;)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nick,

 

Bedankt voor je bijdrage dit zal zeker helpen naar de stap om het financieel rond te krijgen en sparren erover kan altijd, pm mij maar voor msn of iets dergelijks. Inderdaad bonnen zijn een van de dingen daarbij zit ik ook te denken aan een forum/hyves-achtig iets erachter wat de leden nog dichter bij de site gaat brengen. Dataverkeer zal daardoor omhoog gaan maar dit is te compenseren met een eigen server of meerdere.

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet geheel onbelangrijk: er komen beperkingen op het 'tell-a-friend' mechanisme. Volgens het College Bescherming Persoongegevens gaan “tell-a-friend”-systemen onder spam vallen. Soortgelijke systemen mogen wel gehandhaafd blijven mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Hier kun je daar meer over lezen:

 

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20081203_het_einde_van_viral_marketing/

 

Een van de voorwaarden is: De communicatie gebeurt volledig op eigen initiatief van de internetgebruiker (of afzender), de website stelt hier geen (kans op) beloning tegenover voor afzender of ontvanger;

 

Dit is waar de GPT's op draaien. Aangezien de meeste GPT's een bedrag of percentage per geworven lid uitkeren, zullen GPT's zich hierdoor minder viraal verspreiden. Wellicht dat dit belangrijk is om mee te nemen. Wanneer er een paar jaar geleden een nieuwe GPT bij kwam, was de groei in de eerste week exponentiëel, daarna ging het een stuk minder snel. Met die beperkingen wordt het allemaal nog wat lastiger...

 

Eigenlijk betekent deze beperking dus een grote verandering in de GPT wereld. Hoe men hier op in gaat spelen weet ik niet en heb ik nog niet zien gebeuren...

 

Maargoed, elke bedreiging is een kans dus misschien kun je er zelfs een slaatje uit slaan :P

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.