Kerstgeschenk t.a.v. relatie

Aanbevolen berichten

Ons is vorige week , middels een schrijven, door onze opdrachtgever vriendelijk doch dwingend verzocht hun medewerkers geen kerstattentie's meer te schenken omdat het niet zou passen in de huidige manier van zakendoen.....Ik ben erg benieuwd naar jullie visie hierop?!

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Een van m'n moelijkste klanten kwam met de vraag om (in plaats van kerstgeschenken) een donatie te doen in de personeelspot. (waar is die "schrik-smiley")

 

Heb 'm verteld dat ik (in het kader van het huidige zakendoen) sowieso niet doe aan relatiegeschenken.

Dat hij de laatste is aan wie ik iets zou geven, heb ik maar niet verteld ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Heb 'm verteld dat ik (in het kader van het huidige zakendoen) sowieso niet doe aan relatiegeschenken.

Dat hij de laatste is aan wie ik iets zou geven, heb ik maar niet verteld ;)

 

Nee, hij google'd vandaag om te zien hoe het dan precies zit, en leest het vervolgens hier :).

 

Waarom schrijven jullie zakendoen consequent aan elkaar, het zijn toch twee woorden?

Link naar reactie

Daar is 'ie te arrogant voor om te beseffen dat het over hem gaat ;D

 

 

Laten we dat dan maar hopen! ;)

 

Wij hebben helemaal geen reacties gekregen van klanten die het niet leuk vinden/vonden om een kerstgeschenk te krijgen. Er werd wel gebeld zodra ze iets gekregen hadden dat ze de manier waarop het bezorgd werd zo leuk vonden (leuke meid in een kerstvrouwenpak is het gaan brengen).

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
medewerkers geen kerstattentie's meer schenken

Dat klinkt niet onbekend.

Vooral grotere firma's met amerikaanse roots melden dit vaak.

Vaak geeft men ook een criterium aan: tot 10 euro mag/kan dan bv en daarboven kan verkeerd begrepen worden en nadeling uitpakken voor de relatie.

Wellicht moet je hier blij mee zijn (dan hoef je niet mee te doen in de rat-race van steeds grotere presentjes)

en een creatieve ondernemer laat zich natuurlijk toch niet uit het veld slaan maar ziet hierin mogelijkheden om zich te onderscheiden.

 

Overigens komt het omgekeerde ook voor:

Inkopers die in okt. quasi-nonchalant hun prive-adres gaan vertellen voor het geval er een keer een zending afgeleverd moet worden buiten kantoortijden. Maar als je daaraan begint......

 

 

Link naar reactie

Ik heb het zelfs andersom gezien.

Verkopers van "de oude stempel" die hun klantjes gingen bellen om privéadres te vragen "je weet wel waarvoor"'

Heb in mijn beginjaren dan ook heel wat dozen/paketten in woonwijkjes moeten afleveren.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Nederland draaft een beetje door in de regulering van dat hele kerstpakkettengebeuren.

 

Overheidsklanten die voor grote bedragen bij me bestellen gaan ongemakkelijk kijken als ik een simpel flesje wijn o.i.d. wil geven, aangezien het niet meer is toegestaan.

Als het nu is om een lopend offertetraject te beinvloeden dan begrijp ik de terughoudendheid, maar als dank voor een prettige relatie in het afgelopen jaar...

Gaat helemaal nergens meer over.

Link naar reactie

Wat wij doen is elk jaar naar de relaties een feestelijke grote taart sturen met ons logo er op en waar het hele bedrijf van de klant van mee kan genieten. Wordt altijd goed gewaardeerd. Niemand voelt zich gepasseerd; iederen deelt mee in de vreugde. Wij sturen de taarten al voor in december wanneer de grote toestroom van flessen wijn, kerststolen etc. nog moet komen.

www.reith.nl

Link naar reactie
Wij hebben helemaal geen reacties gekregen van klanten die het niet leuk vinden/vonden om een kerstgeschenk te krijgen.

 

De medewerkers van onze klant vinden het ook helemaal niet leuk en zijn zelfs wel beledigd dat dit van bovenaf zo besloten is! In eerste instantie was ik best een beetje opgelucht want het kost altijd enorm veel tijd en georganiseer en dat viel dit jaar dus weg maar het gekke is dat ik achteraf gezien toch wel een beetje heb gemist, het is namelijk best leuk om al die mensen te verblijden (doe altijd erg mijn best om weer iets origineels te verzinnen) Het zijn veelal mensen die je al jaren kent en ik heb dus zelfs best dat rondje uitdelen gemist, we brengen het (bij de meesten) thuis aan de deur en het was altijd hier een bakkie, daar een borreltje, eigenlijk best heel gezellig dus.

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Wat wij doen is elk jaar naar de relaties een feestelijke grote taart sturen met ons logo er op en waar het hele bedrijf van de klant van mee kan genieten. Wordt altijd goed gewaardeerd. Niemand voelt zich gepasseerd; iederen deelt mee in de vreugde. Wij sturen de taarten al voor in december wanneer de grote toestroom van flessen wijn, kerststolen etc. nog moet komen.

 

Dat is misschien ook wel een leuk idee voor volgend jaar, dan doen we in ieder geval nog iets. Dit jaar geen goed idee denk om taarten op de diverse afdelingen te laten bezorgen, het gaat om een wereldwijd concern waar ze de crisis nogal voelen momenteel......om dan taart te gaan sturen??? (taart= iets te vieren hebben)

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Wat wij doen is elk jaar naar de relaties een feestelijke grote taart sturen met ons logo er op en waar het hele bedrijf van de klant van mee kan genieten. Wordt altijd goed gewaardeerd. Niemand voelt zich gepasseerd; iederen deelt mee in de vreugde. Wij sturen de taarten al voor in december wanneer de grote toestroom van flessen wijn, kerststolen etc. nog moet komen.

 

Dat is misschien ook wel een leuk idee voor volgend jaar, dan doen we in ieder geval nog iets. Dit jaar geen goed idee denk om taarten op de diverse afdelingen te laten bezorgen, het gaat om een wereldwijd concern waar ze de crisis nogal voelen momenteel......om dan taart te gaan sturen??? (taart= iets te vieren hebben)

 

Kistje zure appels? en de tekst 'ff doorbijten, krijg je volgend jaar weer een taart" ;)

Link naar reactie
geplaatst door: edraket geplaatst op: Vandaag om 12:51:33

Geen krentenbollen overwogen?

 

Kistje zure appels? en de tekst 'ff doorbijten, krijg je volgend jaar weer een taart"

 

geplaatst door: Tonino geplaatst op: Vandaag om 13:19:25

Cake, met een zwart kopje koffie

 

Bedankt voor de geweldige tips heren!! :-K hahahaha ;D

 

 

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.