• 0

Nieuwe website maar hoe te promoten!?

Beste Leden,

 

Een tijd geleden had ik een geweldig idee in mijn hoofd n.a.v. het verzameltopic: op zoek naar een bedrijfsnaam?.

Om dit idee uit te kunnen voeren moest ik wel een website bouwen waar ik nog helemaal geen verstand van had. Nu heb ik me daarin verdiept en ben momenteel in de afrond-fase van mijn website ( www.bepaaldenaam.nl ).

 

Maar nu komt deel 2 en dat is het lastigste deel, namelijk de website bekend maken!

 

Het doel van de website is heel eenvoudig, namelijk het creeren van een interactief platform waar de meest creatieve namen worden ontwikkeld. Zo kan iemand (bedrijf/particulier) die een naam of slagzin nodig heeft een aanvraag plaatsen op de site. Vervolgens kan iedereen die zich heeft geregistreerd namen suggesties indienen waarna de meest creatieve naam wordt beloond met een prijs van de desbetreffende aanvrager.

 

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik het promoten van de website het beste aanpakken?

 

P.S.: Momemteel ben ik al op zoek naar bedrijven die als een van de eerste een aanvraag willen plaatsen op de site. Ik probeer via google, linkedin etc achter de nummers/emailadressen te komen van marketingmanagers/afdelingen maar dit gaat vrij moeizaam dus alle tips zijn welkom!

 

Vriendelijke groet,

 

Ludo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persbericht maken over het gegeven dat jij instapt in de markt van crowdsourcing.

 

Een campagne starten waarbij jouw eigen slogan wordt 'gecrowdsourced' en hang daar een dikke prijs aan voor je eerste deelnemers.

 

En een vervolgpersbericht over de uitkomst. Doe daarnaast hetzelfde (gratis of enkel vergoeding van de prijs) voor wat bevriende ondernemers en je bent in de lucht voor weinig geld.

 

En anders kun je altijd nog geld gaan stukslaan op een hoop andere media-kanalen.

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet eerst je concept eens goed tegen het licht moeten houden ?

 

In het verzameltopic op Higherlevel kun je zie dat men best bereid is mee te denken met startende ondernemers als het hun bedrijfsnaam betreft. Op jouw site lijk je dat breder te trekken en mogen allerlei bedrijven deelnemen aan jouw site als zij op zoek zijn naar een nieuwe naam voor het bedrijf, een product of zelfs een nieuwe slogan.

 

Als voordeel voor de creatieven noem je co creation, welnu ik zie niet in wat dat voor voordeel heeft voor mij.

Daarnaast geef je aan dat de winnaar een prijs kan winnen voor het bedenken van een nieuwe naam, lees ik de algemen voorwaarden dan blijkt echter dat jij als eigenaar van de site op geen enkele manier in staat voor een eventuele uitbetaling van het prijzengeld.

 

Hier op Higherlevel doe ik sporadisch nog wel eens mee aan het bedrijfsnaamverzameltopic

Ik schrijf sporadisch omdat het mensen al teveel moeite lijkt even te bedanken voor het meedenken of zelfs voor het in gebruik nemen van een op het forum voorgestelde naam.

Het gebrek aan transparante mis ik ook op jouw site, deelnemers hebben geen enkele nzage in de selctie procedure of de uitkomst daarvan, je schrijft zelfs dat dat initiatief volledig bij de deelnemers ligt.

Voor mij dus al voldoende argumenten om niet bij te dragen in je prijzenfestival met onduidelijke deelname regels.

Link naar reactie
  • 0

@ Joost: Bedankt voor de tips tot zover. Ik zat zelf ook aan een dergelijk promotieplan te denken dus ik denk dat ik dat plan maar eens verder ga uitwerken.

 

@ Merkava: Klopt inderdaad wat je zegt. Dit was en is ook nog het enige punt waar ik me niet lekker bij voel daar de deelnemers(bezoekers) de kans hebben om geen prijs uitgekeerd te krijgen(of op een oneerlijke manier) door de desbetreffende aanvrager. Misschien heb jij nog tips voor een transparantere selectie procedure?

Link naar reactie
  • 0

Ja. Maak een soort bepaaldenaam.nl approved 'keurmerkje' binnen de site waarbij jij garant staat voor de uitbetaling. Vanzelfsprekend is dat deze aanvragen meer reacties krijgen omdat de uitbetaling gegarandeerd is. Bedrijven die hier gebruik van willen maken betalen/geven de prijs aan jou voordat ze dat keurmerkje of label krijgen. Je kan hier ook nog een extra prijskaartje aan hangen omdat meer goede ingevingen gegarandeerd is. Dus (gegarandeerde) winst voor de ' crowd', winst voor de 'crowdsourcer' en winst voor jou.

 

Link naar reactie
  • 0

Ludo,

 

voor het gemak sla je maar over dat namen en slagzinnen aan veel voorwaarden moeten voldoen. Zo'n onderwerp hier op higherlevel is leuk, maar ik doe daar niet aan mee. Mij wordt door klanten dergelijke zaken wel gevraagd en dat betekent veel onderzoek naar concurrentie, regels, wetten, achtergronden. Dat doe ik niet zomaar en zeker niet voor niets, ook niet als het een pitch betreft. Je zult ongetwijfeld reacties krijgen van mensen die het leuk vinden een taart of een fles wijn te winnen. Maar op welk niveau begeef je je dan? En wat gebeurt er als een bedrijf een naam accepteert en dat later blijkt dat hier juridische consequenties aan zitten? Krijgen ze dan hun geld + proceskosten terug?

 

Co-creation is leuk voor bedrijven die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (alle bedrijven), maar niet voor mensen die voor hun broodwinning dergelijke zaken verzinnen. Dus blijf je zitten met pubers die net een fles op hebben en dan denken spitsvondig te zijn, of met wannabe-creatieven.

 

Denk er nog eens over en probeer het voor zowel onstuimige Geen Stijl-reaguurders als voor bureaus interessant te maken.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik het promoten van de website het beste aanpakken?

 

 

Ludo,

 

Leuk initiatief. De site www.springwise.com besteed heel veel aandacht aan crowdsourcing. Neem eens contact met hun op. Wellicht willen zij aandacht aan je initiatief besteden.

 

gr. Michel

Link naar reactie
  • 0

Een beetje off-topic wellicht maar ik kwam laatst de site Dot-o-mator tegen waar je (bijvoorbeeld) Web2.0 woorden kunt combineren met Travel woorden. Sommige uitkomsten zijn best bruikbaar voor domeinnamen of bedrijfsnamen (als dat niet al hetzelfde is)..

http://www.dotomator.com/

"Vliegers stijgen het hoogst als ze tegen de wind in gaan." W. Churchill

Blog: Making money on internet

Twitter: @haas2

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.