• 0

Vrijwilligers stichting

Mogen wij als stichting die wel btw-plichtig is (6% tarief voor culturele sector), maar niet voor vennootschapsbelasting, vrijwilligers een vrijwilligersvergoeding betalen en zo ja...

Als ik iemand achteraf over een periode van 4 maanden de maximale vergoeding van 150 euro per maand wil vergoeden en deze verder geen vergoeding van ons heeft ontvangen, mogen we dan deze persoon 600 euro overmaken en dit opnemen als zijnde een vergoeding voor deze 4 maanden (ik kan het geinvesteerde werk van deze persoon wel 'hard maken' over die periode om het zo maar te zeggen.) Dit komt dus zeker niet boven het maximum van 1500 euro per jaar.

 

 

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vrijwilligersvergoedingen

 

Lijkt mij dat je dit gewoon aan deze persoon kunt overmaken, uiteraard wel verwerken in de boeken van de stichting.

 

 

Oke. ik las af en toe iets over een rechtspersoon die btw heft geen vrijwilligersvergoedingen mag geven, hoewel ik dat alleen bij vereniging zag staan. We kunnen dus gewoon alsnog over die 4 maanden 600 overmaken en verwerken/vastleggen?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Popo,

 

dat is helaas geen optie. De vergoeding bedraagt maximaal 150 euro per maand en max 1500 per jaar. Achteraf 600 betalen zal op problemen stuiten als de fiscus controleert.

 

Overigens: dit is een vrijstelling in de loonbelasting en staat geheel los van de VPB en BTW.

 

Groet

Joost

 

oke helder antwoord...bedankt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.