• 0

4 partners keuze CV?

Beste lezers,

 

Ik heb een vraag betreft het opstarten van mijn onderneming. Op dit moment moeten wij een verstandige keuze maken om de juiste Rechtsvorm te kiezen. De vraagstelling luidt: er zijn 4 partners die mee willen doen in het opzetten van de onderneming, 2 van deze partners willen eigenlijk niet prive-aansprakelijk zijn maar wel kapitaal inleggen. Is het mogelijk om een CV op te richten waarin zij de 2 stille vennoten zijn, die wel werkzaam zijn in het bedrijf?

 

Mochten er nu soortgelijke berichten op het forum geplaatst zijn vermeld dan de URL en is verdere berichtgeving niet nodig.

 

Alvast hartelijk bedankt,

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat kan, maar dat betekent wel dat die commanditaire vennoten zich (naar derden toe) niet mogen bemoeien met de leiding van de onderneming. Intern actief leidinggeven mag vooralsnog (waarschijnlijk) wel, maar na invoering van het nieuwe personenvennootschappenrecht leidt dat ook tot hoofdelijke aansprakelijkheid. Het lijkt me in dit geval wel belangrijk om zowel het huidige, als het toekomstige recht mee te nemen in de beslissing.

 

Waar de grens ligt, moet in iedere situatie apart worden beoordeeld, er is niet een harde grens.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Een BV lost toch ook de privé aansprakelijkheid op? Zorg er gewoon voor dat jullie de toko netjes blijven besturen, dan is er toch niets aan de hand? Waarom dan een CV? 18K met z'n vieren ophoesten mag het probleem niet zijn denk ik?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je moet inderdaad een branche gerelateerd minimum salaris gaan verdienen. Nu is dat de eerste paar jaar niet erg als dat niet gehaald wordt (start-up, geen winst, etc.). Na een tijd moet dat natuurlijk wel geregeld worden.

 

Hoe lang dat je daarover mag doen (totdat de salarissen dat minimum moeten bereiken) weet ik niet.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.