Aanbevolen berichten

Vandaag ontving ik een factuur met de volgende tekst onderaan geprint:

Wegens verpanding en overdracht kan schuldbevrijdende betaling van deze factuur, zonder verrekening, uitsluitend geschieden aan xxx xxxxxx op rekeningnummer xxxxxx bij xxxx bank.

En dan is het rekeningnummer gelijk aan het rekeningnummer van het bedrijf waar ik de spullen gekocht heb, maar de bedrijfsnaam genoemd in de geciteerde zin is een ander bedrijf?

En nee, dit is geen herinneringsfactuur oid, ik heb de spullen afgelopen donderdag ontvangen en vandaag de factuur, met een betalingstermijn van 30 dagen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18598-vreemde-tekst-op-factuur/
Delen op andere sites

Vreemd inderdaad.

Blijkbaar is het bedrijf overgenomen of heeft het zijn facturen verkocht? Lijkt me zinvol om even te bellen en om uitleg te vragen.

Vreemde handel.

Gr

Mark

het lijkt erop, dat hij

óf onder soort van "curatele" staat....

óf dat hij op slinkse wijze geen geld meer op andere bankrekening wil hebben...(herkenbaar ;D)

maar stel dat dit zo is, pakt-ie het in ieder geval zeer vreemd aan....

Maar voor jou toch geen enkel probleem ? Betalen moet je toch..... Waarschijnlijk gewoon zijn sores, jij hebt je goederen, betalen, en klaar. Niet verder druk om maken, kerel !

(Een beetje vreemd, maar wel....)

M.

Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Helemaal niet vreemd. Het bedrijf maakt gebruik van een financiering of factoring waarbij de debiteuren verpand zijn. Om nu in het geval van een faillissement zo'n verpande vordering door de financier te kunnen laten innen, moet de verpanding tijdig aan de debiteur te kennen zijn gegeven. Dit is daartoe een gebruikelijke formulering.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Ja, natuurlijk,....stom van me !

Maar meestal wordt dan toch het rekening nummer van de factoring aangegeven ?

"onze facuren zijn verpand aan...blablabla" (meestal standaard zinnetje)

Het zinnetje wat Henri schrijft komt bij mij ietwat raar over, moet ik zeggen.

Betekent dat dat er zwaar weer is?

Het is namelijk een nieuwe leverancier voor me waar ik in de toekomst veel van af wil gaan nemen...

Niet noodzakelijk, tenzij jij een bedrijf met een lening op de balans in zwaar weer vindt verkeren? :) Het bedrijf heeft waarschijnlijk een lening afgesloten met als onderpand (een deel van) de debiteuren.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar