• 0

Openstaande facturen falliet bedrijf

Ik heb een vraag, waar ik zo 1 2 3 het antwoord niet op weet. Wellicht weet iemand hier iets?

 

Ik heb zelf een eigen bedrijfje, staat ook ingeschreven bij de KVK etc. Nu heb ik de afgelopen 3 maanden voor een bedrijf gewerkt maar niet in loondienst, ik stuurde een factuur vanuit mijn bedrijf. De werkzaamheden hadden wel wat met elkaar te maken dus ik zag daar geen problemen in.

 

Maar ja, nu 3 maanden later heb ik nog geen cent gezien en ik kreeg vandaag te horen dat het bedrijf failliet is verklaard. Ik had al een donkerbruin vermoeden, maar ja je hoopt toch het beste. Het is nog niet duidelijk of er een doorstart komt of niet.

 

Wat kan ik nu het beste doen? Afgezien van morgen de curator bellen... Nog een keer een herinnering sturen? Deurwaarder inschakelen? Het gaat toch om een paar duizend euro, dus ook teveel om geen drukte over te maken.

 

Alvast bedankt voor de tips.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zal een oproep van de curator krijgen om je vordering in te dienen, als je daar niet op wil wachten dan kan je je vordering nu al bij hem indienen of je alvast bij hem melden, de rest heeft geen zin....

 

Sorry!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Beste Mek,

 

ik hoop dat voor het bedrijf 'slechts' faillissement aangevraagd is, dan kun je je nog bij de curator melden met evt. (gedeeltelijke) betaling van jouw facturen. Mocht het faillissement inmiddels uitgesproken zijn, dan kun je niks meer terug verwachten.

 

Wat voor soort werkzaamheden heb je verricht en hoe en wanneer heb je precies gefactureerd? Je vraagstelling is niet helemaal duidelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik deed redactioneel werk voor dat bedrijf en leverde af en toe foto's wat dan weer aansluit op mijn eigen bedrijf. De facturen heb ik begin november en begin december verstuurd, de factuur over de maand december moet de deur nog uit. we hadden afgesproken dat ik een factuur zou sturen voor de gewerkte uren + reiskosten.

 

Als het goed is komt morgen een brief van de curator. Zal in ieder geval vast alles bij elkaar zoeken en een totale factuur maken voor de drie gewerkte maanden. Heb dit nog nooit bij de poot gehad, maar er komt dus weer lekker werk achteraan.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mek,

 

ik hoop dat voor het bedrijf 'slechts' faillissement aangevraagd is, dan kun je je nog bij de curator melden met evt. (gedeeltelijke) betaling van jouw facturen. Mocht het faillissement inmiddels uitgesproken zijn, dan kun je niks meer terug verwachten.

 

Wat voor soort werkzaamheden heb je verricht en hoe en wanneer heb je precies gefactureerd? Je vraagstelling is niet helemaal duidelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

??? ??? Als het faillissement is uitgesproken dan komt er pas een curator, niet eerder....

 

Misschien bedoel je dat als het faillissement is opgeheven (bij gebrek aan baten) dan heb je pech...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dat bedoel ik inderdaad; staat van faillisement en opgeheven bij gebrek aan baten.

 

Groet.,

 

Highio

 

faillisement en opgeheven moet dan zijn faillissement is opgeheven dan heb je pech, anders heb je nog een (kleine) kans dat je wat terugziet

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Helaas een dure les dat je meer achter de betalingen aan moet.

Zeker bij een nieuwe klant waarvoor je al 3 maanden werk heb verricht!

 

Succes met binnenhalen wat er nog binnen te halen valt :'(

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
de factuur over de maand december moet de deur nog uit.

 

Deze in ieder geval nog met spoed de deur uit doen ! Mocht er een verrekening komen, moet je wel al je facturen ingediend en verstuurd hebben !

 

Officiële brief curator is nog niet binnen ? Heb je al wel aanmaningen e.d. verstuurd ? Zo niet, dan alsnog even snel doen vandaag...

 

ik volg je...succes !

Link naar reactie
  • 0

Aanmaningen heb ik inderdaad wel verstuurd, zal de factuur voor december vandaag nog even klaar maken. Ik heb diverse herinneringen gestuurd, waarvan ik zeker wist dat ze op een gegeven moment bij de juiste persoon op het bureau lagen...

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Waarom zou je de curator bellen? Elke minuut die jij met de curator aan de telefoon hangt, gaat van de boedel af en betekent dat je minder krijgt.

 

Gewoon een brief / fax / mail sturen waarin je aangeeft dat en onderbouwt wat je vordering op de failliet is en dan maar afwachten of er nog iets overblijft voor de concurrente crediteuren.

Link naar reactie
  • 0

Dan moet ik wel weten waar ik wat heen moet sturen, mailen of faxen... ;) Vandaar mijn telefoontje. Ik heb alleen een naam en telefoonnummer van de beste man, meer niet.

 

type dat telefoonnummer eens in in de nummerzoeker. Wellicht hoef je dan niet meer te bellen en kun je het meteen voor elkaar maken

 

edit: alleen telenummer invoeren (zonder '-' ) is voldoende, klik op zoek en bij geen resultaat nogmaals in de bedrijvengids

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de tip!! Ga morgen gelijk hem ook dat stapeltje rekeningen sturen... Op hoop van zegen.

 

*edit: Nummerzoeker vind niks... Ook op Google geen resultaten.

 

Je kunt ook nog het laatste of de laatste 2 cijfers weglaten (als persoon een doorkiesnummer heeft) dan komen alle resultaten met de eerste 8 of 9 cijfers naar voren

Link naar reactie
  • 0

Als ik mag inhaken op dit bericht ?

 

Hoe gaat de afwikkeling boekhoudkundig van facturen na faillissement van debiteur ? Er staat nog een post open. Btw kan je terug vragen maar hoe boek je het af? Interne credit ?

als de vordering on inbaar is, is de kortste klap de vordering eerst inboeken als betaald en dan een creditnota maken , en zo afschrijven. dat is zoals mijn boekhouder het mij heeft uitgelegd tenminste.

::)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.