• 0

Soortgelijke bedrijfsnaam reeds bij KvK geregistreerd

Beste alle,

 

Ik zit met een kleine vraag.

 

Sinds vorige week heb ik een eenmanszaak geregistreerd bij de KvK. In eerste instantie wou ik "Jamoo" als bedrijfsnaam registreren. Bij een controle bleek echter dat die naam al gebruikt werd door "Jamoo Beheer B.V". De persoon tegenover mij adviseerde om iets aan toe te voegen waardoor het uniek werd. Uiteindelijk werd het "Jamoo Design" en de persoon die de registratie deed zei dat het prima kon.

 

Nou zit ik er toch wel mee dat er een soortgelijke naam al gebruikt wordt. Ik heb inmiddels geprobeerd wat meer informatie over dat bedrijf op te zoeken maar helaas niet echt veel succes. Geen website, geen nummers (uiteindelijk wel 1 nummer gevonden) en geen bekende activiteiten.

 

Nou zijn er een aantal topics over de mate waarin een bedrijfsnaam op elkaar kan/mag lijken en wat de consequenties zijn. echter wil ik toch graag jullie advies hierover.

 

Wat ik heb kunnen vinden:

Jamoo Beheer B.V. :

Juridisch advies buro, geen website, locatie: Wierden

 

Jamoo Design :

Software ontwikkeling voor mobiele platformen, www.jamoo.nl, locatie: Amsterdam

 

Informatie over beide:

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=081273240000 (Jamoo Beheer B.V)

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=343198430000 (Jamoo Design)

 

Indien de links niet werken kan je zoeken op Jamoo in het handelsregister : http://www.kvk.nl/handelsregister/

 

 

Om enkele vragen te beantwoorden:

- Heeft een van beide de naam gedeponeerd bij het Benelux Merken Bureau?

Nee

 

- Wie stond als eerste ingeschreven bij de KvK?

Jamoo Beheer B.V

 

- Wie heeft de naam als eerste gebruikt?

www.jamoo.nl staat op mijn naam, Jamoo Beheer kan ik niets over vinden

 

- Zijn er ook andere partijen binnen en buiten de regio die de naam gebruiken?

Nee

 

- Heeft een van beide een website met de naam?

www.jamoo.nl (Jamoo Beheer heeft geen website die ik heb kunnen vinden)

 

- Is het een beschrijvende naam? Denk bijvoorbeeld aan Bierkroeg of Het Eethuis.

Kan ik niet echt oordelen, idee?

 

 

Graag jullie mening

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kan het prima.

Zo te zien zitten jullie in een andere branche en is het voor klanten dus al wel snel duidelijk of ze bij het goede bedrijf zijn..

 

Ik zou zelf wel de bedrijfsnaam en domeinnaam als merk deponeren, dan sta je bij eventuele conflicten sterker volgens mij.

 

Succes!

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Je hebt m.i. niet veel te vrezen van Jamoo beheer. Er is weinig of geen kans op verwarring of schade door verwarring.

 

Bij het kijken naar een merknaam of bedrijfsnaam moet je echter ook naar de klank / indruk kijken.

 

Vrij eenvoudig vond ik "Jamo webcreations". Ik weet niet in hoeverre jullie in elkaars vaarwater (kunnen) zitten maar ik zou er wel werk van maken dat uit te zoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies wat je gaat doen maar jouw naam deed mij sterk denken aan J a m b a , die bekende club van ringtones etc....

Als jij teveel dezelfde look and feel en of diensten zoals hun gaat doen zal ik mij daar mee zorgen overmaken.

 

Suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ontzettend bedank voor jullie reacties.

 

Jamo is inderdaad een speaker merk (heb er hier een paar staan ;) ).

 

Wat betreft mijn werkzaamheden, ik hou me bezig met ontwikkeling van applicaties voor mobiele toestellen (smartphones).

Wat betreft Jamo webcreations denk ik niet dat ik direct in zelfde vaarwater zit. ik heb voor de rest geen zaken met web-ontwikkelingen.

 

Zou het verstandig zijn om toch contact op te nemen met Jamoo Beheer B.V en om schriftelijke bevestiging te vragen indien zij geen probleem hiermee hebben?

 

bedankt

Link naar reactie
  • 0

Jamoo Beheer BV is de moedermaatschappij van V S O, een schoonmaakbedrijf actief in Twente, ze werken zo te zien samen met een ander schoonmaakbedrijf in Amersfoort. Zij zullen Jamoo niet snel als handelsnaam gebruiken, dus zal het ze ook niet veel kunnen schelen. Meer kans dat die webcreations gaan piepen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

...en het is een samentrekking van voor- en achternaam van eigenaar/directeur. 8)

 

Maar zoals eerder gesteld, zou ik me eerder druk maken over andere gelijkende handels- en merknamen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.