• 0

algemene voorwaarden/contracten

Hallo HL leden.

 

Graag zou ik willen weten of er instanties zijn waar ze de Alg.Voorwaarden en opgestelde contracten gratis kunnen controlleren. In mijn branche is er geen branche organisatie o.i.d. Heb wel de alg.voorwaarden van de KVK maar aangepast naar mijn eigen onderneming

 

Wie heeft er tips??

 

 

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De instantie dit dit gratis doet zit naast de winkel waar ze auto's uitdelen, zonder dat u hoeft te betalen.

 

Hebt u een concrete vraag waar u niet uitkomt, dan kunt u die natuurlijk hier stellen en dan zult u ongetwijfeld inhoudelijk antwoord krijgen, net zoals bij de vele andere topics over dit onderwerp het geval is.

Link naar reactie
  • 0

En zelf wat onderzoek doen ? :)

 

Dus: beter goed gejat dan slecht zelf bedacht. Ga eens langs je concullega's. Kijk eens of je ze daar vindt.

 

Ja er zit auteursrecht op, maar als je de AV een beetje wijzigt heb je daar geen last meer van. Daarnaast kun je redelijk makkelijk aannemelijk maken dat de gebruikte voorwaarden "algemeen" aanvaard zijn in de branche en dat ze daardoor sterk lijken op die van je concullega ? :)

 

Overigens kost het bij brancheorganisaties natuurlijk ook geld: je lidmaatschap. Heb je ze zelf opgesteld? Zijn er delen die je hebt opgesteld? Wil je alles gecontroleerd hebben?

 

Je kan ze hier anders (deels) plaatsen en kijken wat de reacties zijn?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ja er zit auteursrecht op, maar als je de AV een beetje wijzigt heb je daar geen last meer van. Daarnaast kun je redelijk makkelijk aannemelijk maken dat de gebruikte voorwaarden "algemeen" aanvaard zijn in de branche en dat ze daardoor sterk lijken op die van je concullega ? :)

 

hmmm, op het randje Yannick. Iemand aanzetten tot diefstal van AV en die vervolgens aan te passen om de diefstal te verdoezelen is redelijk voor de hand liggend en gebeurt veel, maar om dat hier nu te adviseren...

Link naar reactie
  • 0

Ja er zit auteursrecht op, maar als je de AV een beetje wijzigt heb je daar geen last meer van. Daarnaast kun je redelijk makkelijk aannemelijk maken dat de gebruikte voorwaarden "algemeen" aanvaard zijn in de branche en dat ze daardoor sterk lijken op die van je concullega ? :)

 

hmmm, op het randje Yannick. Iemand aanzetten tot diefstal van AV en die vervolgens aan te passen om de diefstal te verdoezelen is redelijk voor de hand liggend en gebeurt veel, maar om dat hier nu te adviseren...

 

Haha :) Tsjah wat is tegenwoordig diefstal ? Een liedje op youtube zetten was 3 jaar geleden strafbaar, tegenwoordig niet meer. Lees het wat genuanceerder dan: kijk eens goed naar de AV's van je concullega's wellicht kom je op ideeën!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor jullie reacties.

 

Mijn AV is gewoon van de Kvk. Ik heb hem zo goed als mogelijk aangepast naar mijn eigen bedrijf. Daarnaast heb ik nieuwe contracten moeten maken ivm nieuwe diensten. Maar wil gewoon dit alles juridisch dicht hebben zodat er geen klachten/discussies o.i.d kunnen ontstaan. Dus contracten en AV moeten op elkaar afgestemd worden.

 

Alvast bedankt voor de reacties,

 

Mvg

Link naar reactie
  • 0

De bedragen die je noemt met betrekking tot het controleren van jouw algemene voorwaarden liggen wel erg hoog. Betreft dit ook niet gelijk het aanpassen van jouw algemene voorwaarden? De bedragen die je noemt doelen namelijk meer op het feit dat er geheel nieuwe algemene voorwaarden opgesteld dienen te worden. Het alleen controleren, dus niet aanpassen, van jouw algemene voorwaarden (afhankelijk van de grootte hier van) komt niet in de buurt bij de prijzen die je noemt.

 

Met betrekking tot het auteursrecht is het zo dat het aantonen dat iemand specifiek jouw algemene voorwaarden heeft gekopieerd, en deze niet van een concurrent heeft overgenomen, zeer lastig is (uitzonderingsgevallen uiteraard daar gelaten!). Het verdient echter de voorkeur om algemene voorwaarden in een goede juridische constructie op te laten stellen en deze niet te kopiëren. Tevens verdient het de voorkeur om je algemene voorwaarden periodiek te laten controleren of deze nog voldoet aan de huidige wet- en regelgeving.

 

Mr. Beerens

DE CLERCQ Advocaten • Notarissen

http://www.declercq.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.