Eigen bedrijfsdoelstellingen en verwachtingen 2009

Aanbevolen berichten

Er is al een topic over verwachte trends en innovaties in 2009

 

Ben benieuwd hoe het zit met jullie eigen zakelijke doelstellingen en verwachtingen.

Hierbij mijn aftrap.

 

 

[*] Geheel tegen de trend in een omzetstijging minimaal tussen de 10 en 30%

[*] Stijging personeelsbezetting met 15%

[*] Introductie van twee volledig nieuwe productlijnen waarvan 1 revolutionair in mijn branche (info volgt volgend jaar)

[*] Minimaal 3 keer een posting in het 'grote Yesmomenten-topic' ;)

[*] Zeker 3 keer een posting in "HL-ers in de media" ;)

 

En ja, 24 december 2009 mag je me erop aanspreken, cq. zal ik er op terug komen

 

Frans

 

Link naar reactie

Tsja - als eenmanszaak lopen zakelijk en prive best door elkaar heen, dus...

 

Doelstelling: de leningen aflossen die ik heb moeten afsluiten na het inzakken van de huizenmarkt eind 2006, waardoor mijn huis in Utrecht 9 maanden te koop heeft gestaan en flink goedkoper verkocht moest worden.

 

Verwachting: dat dit gaat lukken zonder de voedselbank in te hoeven schakelen.

 

Het is en blijft allemaal zo dynamisch in zakelijk opzicht dat er geen zinnig woord over te zeggen valt. Het ene moment is alles stabiel, dan duikt er een week geleden een realistische kans op een opdracht van rond de 30K binnen te halen. Weer wat later gaat die opdracht toch waarschijnlijk niet door, om na twee dagen gevolgd te worden door een andere opdracht van ongeveer de helft daarvan met zekerheid op vervolgopdrachten. Dat was dus alleen nog maar de afgelopen week.

 

Dus wat 2009 gaat brengen? Werkelijk geen idee, maar spannend is het zeker... ;)

Link naar reactie

Tja, wat kan ik verwachten voor 2009 en wat wil ik zelf,.........

 

Moeilijk te zeggen; in eerste instantie zag ik het somber in omdat er enkele grote projecten "on hold" gingen ivm de financiële crisis. Dit waren projecten waar ik óf al een toezegging had óf wist dat ik eerste keus zou zijn.

Omzetwaarde van die projecten lag rond de €10 mln, wat ook ong. m'n jaaromzet is normaliter. De verwachting was dus eerst een heel vet jaar maar die verwachtingen gingen dus de ijskast in.

Gelukkig heb ik al mijn andere offertes wel kunnen binnenslepen waardoor ik in het eerste kwartaal al 75% van de geprognotiseerde jaaromzet draai. Met de vorige week binnengetrokken order voor eind 2009 zit ik op 90% v/d prognoses en het jaar moet nog beginnen!!

 

2009 gaat dus wel goed komen......,mijn doelstelling is dan ook (bedenk het tijdens het typen) dat ik hoop in 2009 weer zo'n goede basis te leggen voor het volgende jaar.

 

 

 

Privé: heel cliché, maar voor mij zéker van toepassing; meer tijd met de kids doorbrengen :-[

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Afgelopen jaar twee enorm mooie producten gebouwd van het ene product is de launching customer net een week live. Van het andere product gaat de eerste (grote) klant eind januari beginnen. Ik ga in 2009 heel veel de straat op om die producten actief te verkopen.

 

- Omzetstijging van 75 tot 150%

- Met pijn en moeite zal ik misschien mijn eerste grote project (deels) uit handen moeten geven, daar staat tegenover dat het meer zal groeien dan ik nu voor elkaar krijg.

- Zal er toch echt aan moeten geloven om part-time iemand in dienst te nemen die alle kleine kantoorzaken gaat regelen.

- Iemand part-time in dienst nemen voor server en hardware beheer, ik heb nu 40 servers in beheer, dit zijn er eind 2009 ruim 200 (waarvan de eerste 100 reeds besteld zijn).

- Ik heb na Q1 nergens meer een betalingsachterstand.

- Na Q1 hebben helaas nog wel een flink aantal klanten een betalingsachterstand bij mij.

- Na Q2 liquideer ik mijn VOF en handel ik enkel nog in mijn BV's.

- Personeel krijgt een welverdiende salarisverhoging.

- Ik ga 300% meer zakelijke kilometers rijden met mijn auto.

- Ik ga dit in 2009 ook daadwerkelijk bijhouden.

 

Heb er weer enorm veel zin in. Volgende week nog 1 werkdag en een personeelsuitje, gaat ook gezellig worden! Daarna ervoor zorgen dat ik bovenstaande waar ga maken.

Link naar reactie

voor 2009 wil ik:

1. nét zoveel plezier hebben als in 2008;

2. nét zo hard werken en toch weer regelmatig bij mijn gezin zijn;

3. mijn 1e boek publiceren en 2500 exemplaren verkopen;

4. een cross-mediale pilot starten: print, web, video en televisie;

5. 100 interview-opdrachten uitvoeren;

6. 25 workshops geven;

7. succesvolle beursgang voor één van mijn investeringen;

8. substantiële groei omzet en resultaat, maar vooral:

 

met passie en plezier die dingen blijven doen die mij energie geven.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Eerste doelstelling is om de eerste week van januari mijn kvk rond te hebben ;D

 

Doelstellingen liggen erg hoog, maar met vol vertrouwen 2009 beginnen en aan het eind van het jaar een omzet gehaald hebben van 6 cijfertjes voor de komma lijkt me een mooi doel :)

 

Plannen om een aantal nieuwe website's uit te rollen en bestaande projecten nog groter laten groeien, dan kan mijn jaar al niet meer stuk!

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie

Hmmmmm.... Doelstellingen en verwachtingen 2009..... >;(

 

Op persoonlijk vlak:

Q1: De Botte Bijl - iedere beslissing is beter dan geen beslissing, en sommige beslissingen zijn (noodgedwongen) op de lange baan geschoven. Tijd om knopen door te hakken.

 

Q2: Spaanders & Splinters - sommige liggen er al heel lang, en die kunnen je bruut pas op de plaats laten maken. Eerst maar eens zorgen dat alle splinters uit het verleden opgeruimd zijn, zodat straks geen momentum wordt verloren door weer een bezoek aan de EHBO post.

 

Q3: Payback Time: Niemand heeft nog wat van me tegoed, en dan bedoel ik dat niet uitsluitend financieel. Het zou mooi zijn dat ik dan ook van anderen niets meer tegoed heb. En dat bedoel ik dan voornamelijk financieel. :)

 

Q4: Afronden - Een proces dat een aantal jaren geleden is ingezet - nieuwe doelen stellen, bepalen van de route, verliezen en herwinnen van focus en de basis leggen voor de komende 20-30 jaar - is dan afgerond.

 

 

Zakelijk:

In 2009 wil ik mijn bijdrage hebben geleverd in het voorkomen van ca 25 faillissementen. Helaas zal dat geen 100% succes score betekenen, dat is de realiteit. Doelstelling is 85%, dus dat betekent 4x falen, 4x doodziek, maar ook 21x een YES!!! moment. Komend jaar zal ook voor het eerst een bank de opdrachtgever zijn die wil voorkomen dat één van hun klanten failliet gaat. Dat is dan meteen de definitieve erkenning voor de blauwdruk (de "Ruben-methode" ® ) die is ontwikkeld om faillissementen te voorkomen, hou "HL'ers in de media" in de gaten...

 

Link naar reactie

- Schuldvrij blijven ( gisteren alles afbetaald :-) )

- Omzet stijging van 100-150 %

- Eenmanszaak omzetten naar BV

- Uitbreiding dmv nieuwe vestiging of door personeel in huidige vestiging

- Vrienden die mij afgelopen jaar geholpen hebben goed belonen

- Jaarafsluiten met kerst en oud & nieuw in Thailand.

- minstens 1 x per maand golfen

- hopelijk nieuwe auto

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

 

- Omzet verdubbeling.

- Alle openstaande projecten snel afronden en op de markt krijgen.

- Nieuwe kantoor ruimte.

- Nieuwe medewerkers.

- Nieuwe samenwerking.

 

en wat ik anders ga doen.

-Prive en zakelijk veel beter scheiden.

 

en natuurlijk heel veel plezier hebben (net als in 2008).

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie

Na alle terugblikken kan het vooruitkijken ook geen kwaad natuurlijk. :-)

 

Ik ga voor een omzet stijging van 100%, wat zeker haalbaar moet zijn.

(al was het maar omdat we een paar maanden meer de tijd hebben)

 

Verder wordt maart 2009 een heel bijzondere maand, we zijn dan 1 jaar online en dat vieren we!

Ben heel nieuwsgierig of dat allemaal goed gaat en welke effecten dat op onze zaken en naamsbekendheid heeft.

En of de pr rond die viering gaat zoals ik nu denk dat het zou moeten gaan.. ;)

 

Ik ga dit jaar ook voor het eerst op wintersport dus ik hoop 2009 ook zonder beenbreuken enzo door te komen. ;D

 

Groetjes Karen

Link naar reactie

Ik wil volgend jaar mijn Inventigator® activiteiten leven in gaan blazen. Het vreemde is dat ik nog geen idee heb over de hoeveelheid tijd die hierin gaat zitten maar ik verwacht (hoop) dat redelijk te kunnen sturen.

Website (www.inventigator.nl) moet nog wat worden uitgebreid en voor Google geoptimaliseerd. Ik vind dat ik ook erkend lid van de Novu moet zijn. Heb mijn motivatie vorige week naar het bestuur gestuurd. Betekent ook dat ik de jurisprudentie op het gebied van IE (nog) beter ga volgen en de kennis ga verdiepen.

 

Mijn Kemdirect activiteiten zullen doorgaan, ik verwacht een kleine groei. Hier ga ik accenten verleggen, mogelijk meer uitbesteden, om meer tijd vrij te maken. Ook verwacht ik een redelijk/goed jaar voor mijn private label business. Door de crisis zullen mensen eerder een huismerk kiezen en minder vaak het A merk of een kwalitatief minder B/C merk.

 

Financiële doelstelling is ongeveer een vergelijkbaar inkomen genereren als dit jaar. Wat meer is meegenomen wat minder niet zo heel erg.

 

Persoonlijk wil ik met het gezin een verre reis maken in de schoolvakantie. We denken nu aan Vietnam. Ook maken we zoals vrijwel alle jaren in de meivakantie een stedentrip. Hier is Rome favoriet. Gezond blijven is uiteraard het belangrijkst maar daar heb je weinig invloed op.

 

Link naar reactie

4 lopende projecten realiseren.

Niet langer stilstaan bij projecten die niet levensvatbaar of geen marktwaarde hebben.

Daar gaat dan zoals bij Ruben de botte bijl in :-[

Het wordt een spannend jaar, begint al met een beurs in Januari.

Als het allemaal beetje meezit ??? in November naar Mexico.

 

Verder allemaal een top en succesvol 2009.

Link naar reactie

Tja, een jaar vooruit denken is niet helemaal mijn ding.

Daarom voor de maand januari:

- een stichting oprichten.

- 1 of 2 betalende klanten c.q. opdrachten.

- site afmaken en blog aanvullen

- privé alles afronden

En voor de rest zien we in februari wel weer.

Link naar reactie

Okay... het is nu anderhalve week na afsluiten eerste kwartaal 09. En omdat jezelf op koers houden het aller moeilijkste is, roep ik iedereen (en daarmee ook mezelf maar weer eens) ter verantwoording. Iedereen die in dit draadje heeft gepost moet met de billen bloot. Waar sta je sinds 01/01? Heb je je goede voornemens al naar de kringloop gebracht, of is er nog wat van te maken? Voor je het weet is er weer een jaar voorbij!

 

Mijn tussenstand:

 

Q1: De Botte Bijl - iedere beslissing is beter dan geen beslissing, en sommige beslissingen zijn (noodgedwongen) op de lange baan geschoven. Tijd om knopen door te hakken.

 

Allemachtig wat gaf dat een klap zeg. Maar wel lekker, zo een botte bijl. Iedereen en vooral ikzelf weet nu wel waar 'ie aan toe is. En tot nu toe heeft dat alleen maar tot goede dingen geleid.

 

Voorbeschouwing:

Q2: Spaanders & Splinters - sommige liggen er al heel lang, en die kunnen je bruut pas op de plaats laten maken. Eerst maar eens zorgen dat alle splinters uit het verleden opgeruimd zijn, zodat straks geen momentum wordt verloren door weer een bezoek aan de EHBO post.

 

Omdat de bijl in Q1 erg voortvarend werd opgepakt, is er al in Q1 begonnen met het oprapen van de grotere spaanders. De splinters zijn de komende 3 maanden aan de beurt. Maar zoals het er nu uitziet, heb ik daar niet eens zoveel tijd voor nodig.

 

Zakelijk:

In 2009 wil ik mijn bijdrage hebben geleverd in het voorkomen van ca 25 faillissementen. Helaas zal dat geen 100% succes score betekenen, dat is de realiteit. Doelstelling is 85%, dus dat betekent 4x falen, 4x doodziek, maar ook 21x een YES!!! moment. Komend jaar zal ook voor het eerst een bank de opdrachtgever zijn die wil voorkomen dat één van hun klanten failliet gaat. Dat is dan meteen de definitieve erkenning voor de blauwdruk (de "Ruben-methode" ® ) die is ontwikkeld om faillissementen te voorkomen, hou "HL'ers in de media" in de gaten...

 

Er is natuurlijk inmiddels al een giga-YES binnen. Marcel heeft het gehaald. Over andere dossiers kan ik alleen maar zeggen dat de methode een succes is. Daar waar uiteindelijk het niet tot resultaat heeft geleid, was er een duidelijk aanwijsbare en niet te vermijden oorzaak.

 

In de media: Interview FD!!!!

 

 

Link naar reactie

[*] Geheel tegen de trend in een omzetstijging minimaal tussen de 10 en 30%

Laten we het er maar op houden dat ik geen reden zie af te wijken van deze doelstelling. Zonder dat ik daar verder specifiek op inga.

 

[*] Stijging personeelsbezetting met 15%

Zie 1, want die hangen voor een groot deel met elkaar samen

 

[*] Introductie van twee volledig nieuwe productlijnen

Loopt. nummer 1 in mei juni (2 maandjes later dan gepland), maar achter de schermen al wel bij diverse grote organisaties onder de aandacht. Nummer 2 in juni/juli dit jaar

 

[*] Minimaal 3 keer een posting in het 'grote Yesmomenten-topic' ;)

Volgt nog, teller staat op 0, deels afhankelijk vanm vorige vraag.

 

[*] Zeker 3 keer een posting in "HL-ers in de media" ;)

Volgt ook nog, zie antwoord vorige vraag.

 

Excuus, antwoorden blijven nog een beetje vraag. Hopelijk meer duidelijkheid na Q2

Geen reden op dit moment om verwachtingen naar beneden bij te stellen ondanks dat een deel van mijn klantenbestand (de kantoorinrichters) blijkt over de domino-eigenschap te beschikken. Ze vallen helaas in rap tempo om

Link naar reactie

Heb nog erg weinig gedaan aan mijn Inventigator initiatief. Zo weinig dat ik de link maar even uit mijn HL profiel heb geschrapt. :) Krijg overigens morgen de oorkonde uitgereikt die hoort bij het erkend lidmaatschap van de Novu. Daarna wil ik er opnieuw wat energie in gaan stoppen. Wellicht ga ik het accent nog wat verleggen van bescherming naar effectief vermarkten en beschermen van vindingen. Ik zie ook wel wat in samenwerking met andere partijen zoals KVK, Syntens en/of octrooigemachtigden.

 

Reden voor verwaarlozing was vooral gebrek aan tijd omdat ik, na een aantal beurzen, in korte tijd 3 nieuwe producten op de markt moest zetten waarvan 2 onder private label. ik twijfelde over 2 producten vanwege de crisis. Een vriend, zelf sales manager bij een grote organisatie adviseerde: "Bij twijfel niet inhalen".

De ondernemer die de producten afneemt schreef in een mail dat je juist nu moet inhalen. "GROOT LICHT aan en gas geven." ;D Deze kan zo op de ondernemerskalender 2010.

 

Ook flink wat tijd gestopt in een idee voor een verbetering van een bestaand product . De eerste resultaten zijn zeer positief. En dan liggen er nog wat wensen voor enkele nieuwe producten voor 2010.

Omzetten is nog niets van te zeggen omdat de piek nog moet komen in de kampeermarkt vanaf mei.

 

Edit nog even wat toevoegen.

In de privesfeer een rondreis naar Thailand (timing.. 8) ) en stedentrip naar London (over 2 weken al) geboekt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.