• 0

Expertise voor opzetten Turkse bakkerij

Beste mensen,

Na lang zoeken ben ik gekomen op het idee om een eigen Turkse bakkery/broodjeswinkel op te zetten. Deze is er nog niet in mijn woonplaats. Ik denk aan particulieren, maar ook aan de detailhandel te kunnen leveren. Ik heb zelf ervaring in de foodbussiness, maar geen kennis van receptuur en bereiding van de authentieke Turkse broodsoorten. Dit is belangrijk omdat mijn zaak zich daarmee kan onderscheiden van de andere bakkerijen en broodjeszaken. Heeft iemand een idee hoe of waar ik aan die kennis kan komen? Of bij wie?

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18628-expertise-voor-opzetten-turkse-bakkerij/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Na wikken en wegen hoe ver te gaan in me verhaal heb ik toch maar besloten redelijk ver te gaan al zal alles voor veel forumlezers niet geloofwaardig overkomen, ik kan er ook niets aan doen maar zo zijn de feiten nu eenmaal.

Het opzetten van een bakkerij is gebonden aan regels doch als buitenlander kan je eenvoudig daarvoor ontheffing vragen.

Dan is het zaak te zoeken naar een pand, een goede 2de hands oven, een zware deegmengmachine voor het brood, een lichte deegmengmachine voor baklava etc en een busje voor de bezorging.

Niet te vergeten tegenwoordig moeten er aanpassingen komen aan het pand i.v.m. de milieu wetgeving.

Kleine Turke bakkerijen werken bijna allemaal 24 uur per dag door dit doen ze met een 2 ploegen dienst.

Aangezien je niemand kan vinden die 12 uur per dag wil werken nemen ze hiervoor illegalen, 2 ploegen van 2 personen is genoeg.

Voordeel is dat men nu 4 mensen op de loonlijst kan zetten die niet in de bakkerij werkzaam zijn maar wel een bewijsbaar inkomen moeten hebben, deze mensen leveren tussen de 500,00 en 1.000,00 per maand op aan extra inkomsten.

Tegen dit soort bedrijven moet je concurreren dus dat wordt een zware dobber.

Heb ik het niet eens gehad over de praktijken die wij hier in Nederland ook tot de jaren '70 hadden, het betalen van een deel van de omzet aan de moskee.

Doe je dit niet dan haken veel klanten af.

En dan heb je nog de zg. politieke groeperingen die ook graag wat uit de pot willen hebben.

Een bakkerij opzetten is erg moeilijk daarom als je wat wil starten waarom dan geen mini supermarkt met brood en baklava etc..

Edit; Heb ik niet eens gehad over het feit dat het voor een leek erg moeilijk is alle producten van goede kwaliteit te maken, je heb daarom altijd een echte Turkse bakker nodig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar