• 0

Genoeg bezoekers, maar geen verkoop?

Geachte mede-ondernemers,

 

Ik zit nu al 2 jaar met een probleem.

Ik heb namelijk een website (weliswaar te vinden in mijn profiel), met maandelijks zo'n 1.500.000 bezoekers (bijna 4 miljoen hits per maand).

 

Echter heb ik in deze 2 jaar tijd maar 3 producten verkocht?

De layout heb ik zeker al 15 keer veranderd, nu heb ik een hele simpele layout (te simpel, trekt niet echt vertrouwen bij de bezoekers, i know).

Qua prijzen ben ik niet echt duur, sommige dingen wel, andere dingen niet..

 

Maar mijn vraag is: Hoe zou het kunnen komen dat ik totaal niks verkoop met zo'n hoog bezoekers aantal?

 

Ik kan begrijpen dat mensen gaan "doorzoeken" naar goedkopere website's.. Maar komop, met 1,5mil bezoekers, hoe kan dat?

 

Met vriendelijke groet,

ML

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

7100 producten zonder categorien of andere structuur behalve merken, dat is sowieso geen pretje. Het zou mij vrijwel direct afschrikken. Net als onderdelen die nog in aanbouw zijn, geen aansporing tot kopen en geen teken van betrouwbaarheid. Zo valt er nog wel het een en ander aan te merken, maar is denk ik 1 goede manier om achter het echte probleem te komen.

Heb je verdere statistieken voor je website? En dan vooral waar je bezoekers vandaan komen (misschien zoeken ze op bepaalde termen en komen ze geheel onterecht op jouw site), of eventueel statistieken van wat men doet zodra men op jouw site belandt.

In een normale winkel zou je van elke bezoeker kunnen zien hoe hij reageert zodra hij binnenkomt. Je kunt hem vragen stellen, in de gaten houden, etc. Dat is wat je hier mist. Je hebt elke maand 1.500 000 in je winkel maar je hebt geen idee wat ze er doen. Als je meer wilt weten, moet je volgens mij in eerste instantie bij je (niet-kopende) klanten zijn.

Link naar reactie
  • 0

[*] Welke pagina ik ook bekijk, bijna overal staat "geen informatie beschikbaar" en de foto ontbreekt

[*] De vermelding dat je zoekmachine niet goed werkt, doet mij snel afhaken

[*] de pagina met links geeft een 401 error. Haal hem daar snel weg. Dan maar geen links

[*] telefoonnummer met de vermelding "tijdelijk niet beschikbaar" doet mij afhaken

[*] faxnummer met de vermelding "tijdelijk niet beschikbaar"

[*] een registratieformulier waar bijna alles verplicht moet worden ingevuld. Zelfs mijn geboortedatum die ik niet relevant vind om iets bij je te komen

[*] als eerder gemeld: geen categorien, geen indeling niets. een kale lijst met 7100 nietszeggende producten.

 

Snoei in je assortiment , en wat je overhoudt moet je duidelijk beschrijven, foto's geven etc.

Nu kan ik zonder gebruik te maken van bijvoorbeeld google analytics al zien waar een groot deel van je problemen zit.

 

Tenslotte had ik bijna 100 kortingcoupons `a -5,00 bij je besteld. (laatste product op de laatste pagina)

Had me niet alleen 500,-- aan korting opgeleverd maar ook 100 x -5,00= E500,-- euro op mijn rekening ;D

 

(Moet ik daarom misschien verplicht mijn rekeningnummer opgeven bij het aanmaken van een account?)

 

Succes met verbeteren want met die bezoekersaantallen ben je wel verplicht er iets moois van te maken

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen vraag ik mij af hoe je aan die 1,5 miljoen bezoekers komt, zelf denk ik dat je hits aanziet voor bezoekers en dat is toch heel iets anders, misschien kun je een screenshot posten van je stats.

 

Verder ben ik het met de anderen eens dat je door alle onduidelijkheden met betrekking tot telefoon ed niet erg betrouwbaar overkomt, ook de grote button voor de voorwaarden stellen mij niet gerust, vind je die zo belangrijk dat je mij daar als klant op wil wijzen, waarom is dat vraag ik mij dan af ?

Verder valt het me op dat de opmaak elke keer verspringt als ik een ander deel van de site bezoek.

Er is geen indeling in de wat je precies aanbiedt, ik zie een mengelmoes van onderdelen voor fietsen en motoren, gereedschappen en weet ik veel wat allemaal.

dat er bij de vele artikelen geen enkele afbeelding staat helpt niet echt, dat je bij de artikelen waar wel een afbeelding staat deze helemaal verpest door een soort copyright protection die de hele afbeelding verziekt helpt al helemaal niet.

Al met al een onduidelijk aanbod van een onduidelijke aanbieder, als potentiele klant zou ik na twee klikken al afgehaakt zijn.

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder is vermeld in mijn 1e post is de layout inderdaad niks.

Ik was zo "wanhopig dat ik die erop gegooit heb dat ik dacht dat de mensen het te moeilijk vonden, mijn vorige layout.

 

Qua producten hebben jullie helemaal gelijk, het staat inderdaad door elkaar gepropt. (Kwam door een fout met exel) Maar dit is te herstellen.

Met die kortingscoupon klopt, ik heb deze pas ingebouwd, mijn systeem ondersteundde dat eerst niet.

En de zoekmachine werkt wel, alleen mijn producten bevatten geen "zoek woorden" mijn bedoeling was eerst wat producten te verkopen en vervolgens een goede site laten maken door een bedrijf.

 

Dat er veel producten zonder foto zijn verbaasde mij ook al. Ik heb namelijk 7079 producten (even zo uit mijn hoofd) en bijna 11.000 foto's.

 

Volgens mij heeft mijn leverancier een fout gemaakt tijdens het exporteren van het exel bestandje met de producten.

Ik denk dat ik komende week eens grondig aan de layout ga werken en de producten eens ga verdelen in categorieën.

 

In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties, hier zal ik zeker iets mee gaan doen!

Vooral dat systeem klinkt me goed in de oren voor te kijken wat de bezoekers precies uitspoken..

 

Het rekening nummer geef je op bij de registratie omdat ik dan bepaalde dingen kon nakijken (Mocht er een bestelling verkeerd gaan) Nu (na 2 jaar) is het registratie formulier inderdaad eens aan verandering toe.

 

Geboorte datum was verplicht omdat ik voorheen een profielensite had voor scooter liefhebbers, daarna is de webshop erbij gekomen en zijn de profielen langzamerhand verdwenen.

 

[edit] Door de verhuizing een half jaar geleden ongeveer (juli) heb ik problemen met KPN, terwijl ik netjes de verhuizing ruim 2 maanden van te voren heb doorgegeven. Dus vandaar. [/edit]

Link naar reactie
  • 0

@ W-Media:

 

Ik ben momenteel bezig aan een nieuwe layout.

Ik heb dus nu inderdaad ook een menu met alle categorieën links boven onder de header.

 

Als dit gedaan is kan ik het registratie formulier aanpassen enzo en de 7100 producten in categorieën gaan verdelen en zoekwoorden toevoegen met de omschrijving e.d.

 

Hartelijk bedankt voor je tip. ;D

Link naar reactie
  • 0

Om het gedrag van je bezoekers uitgebreid te analyseren zou je misschien gebruik kunnen maken van Google Analytics (gratis).

 

Hiermee kun je onder andere zien waar je bezoekers vandaan komen, hoe ze op je site gekomen zijn, welke pagina's ze bekijken en hoelang ze op een pagina blijven. Deze informatie kun je gebruiken om je website op af te stemmen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als ik een website heb die per maand 1,5 miljoen unieke bezoekers genereert dan zou ik heel snel de hele website vol plaatsen met Adsense advertenties. Levert waarschijnlijk meer op dan de bestellingen!

 

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je 1,5 miljoen bezoekers hebt per maand dat je maar een paar bestellingen hebt gehad in zo'n lange tijd. Ons bedrijf heeft ongeveer 250 unieke bezoekers per dag en wij hebben toch gemiddeld 100-150 bestellingen per maand.

 

Zoals eerder gezegd mist je website overzicht in de diverse categoerieën onderdelen die je aanbiedt. Hier moet je echt iets aan doen.

 

Maar zoals eerder gezegd als je inderdaad 1,5 miljoen unieke bezoekers hebt, kun je je website beter volgooien met Adsense en hier flink mee verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Jouw website straalt niets uit dat de bezoeker uitnodigt/aanmoedigt bij jou te bestellen. Hoewel het om 'saaie' scooter- en brommeronderdelen gaat, moet de shop wel sprankelen. De site lijkt qua kleurstelling en opmaak nu meer op die van een begrafenisonderneming. Ik weet niet wat je bij die 15 reeds doorgevoerde veranderingen van de website allemaal hebt gedaan, maar er is minstens een 16e (grote) aanpassing nodig om er een echte shop van te maken.

Link naar reactie
  • 0

1,5 miljoen bezoekers met een page rank van 0 of 1 ??? ???

 

Knap werk!

Vergeet de 93 inlinks niet (vnl. sites als Sugababes, Superdudes, PartyPeeps2000, Phpfreakz en uiteraard dit topic).

 

Maak je gebruik van een statistiekenpakket (zoals bijv. Google Analytics, Enquisite of Indextools) of heb je zelf statistieken in elkaar gedraaid? In het laatste geval zou ik eens bekijken of je geen spambots telt in plaats van bezoekers. Zelfs 1.5 miljoen paginaweergaves in plaats van bezoekers zou ik met de huidige gegevens over je site trouwens nog imposant vinden.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn 500.000 brommers in Nederland, iedere eigenaar bezoekt je meerdere keren per maand? Kortom, ook ik heb wat vraagtekens bij je statistieken. Het kan dat op basis van je sitenaam, metatags etc. je klanten trekt die iets anders verwachten bij de naam van jouw webshop?

 

Los daarvan vraag ik me af wie je doelgroep is. Veel sleutelende eigenaren weten wel wat ze ongeveer nodig hebben, maar niet exact het typenummer etc. en zullen dus al snel bij een vakhandel gaan kijken. De vakhandel heeft waarschijnlijk dezelfde leveranciers als jij met dezelfde marge of beter en komt niet bij je shoppen.

 

De adsense tip uit dit forum is het snelst bruikbaar. Als je inderdaad zoveel bezoekers hebt, maar geen conversie op je eigen site, verdien je wellicht wel aan het doorlinken naar anderen..

 

Succes,

 

Wim

Link naar reactie
  • 0

1.5 miljoen bezoekers, kijk je wel naar de juiste getallen? Ik sluit absoluut uit dat dit een juist getal is, ik zou eerder zeggen 1000 bezoekers p/mnd oid. Misschien moet je eens een nieuwe counter installeren?

 

Ik zou bijna denken dat je al die jaren geen bestellingen hebt binnengekregen juist omdat je GEEN bezoekers binnen krijgt.. natuurlijk tellen bovenstaande factoren ook (je site is alles behalve gebruiksvriendelijk), maar:

 

- Je site is slecht te bereiken. Vanuit 5 verschillende hosts getest, ene keer werkt je site heel traag of niet, de andere werkt ie wel normaal (maar niet schrikbarend snel)

- Je bent onvindbaar. Als ik op jouw site zoek sta je niet bovenaan, als ik site:www.jouwsite.nl zoek, krijg ik 117 resultaten die allemaal dezelfde titles, metatags, etc. hebben. En die titles en metatags bevatten niet eens de belangrijkste zoekwoorden. Ook link:www.jouwsite.nl, geen resultaten.

- Pagerank van 0.... dat zegt meestal wel wat over je bezoekersaantallen. De pagerank wordt namelijk mede bepaald door het aantal bezoekers op je site (voor een deel: google meet dit ahv de mensen die de google pagerank bar gebruiken, de alexa rank, etc etc.). Er is dus een kansje dat je idd 0,0 bezoekers op je site binnenkrijgt.

 

Overigens, als je al dit spul op voorraad hebt heb je volgens mij wel een mooi concept en valt er absoluut een succes van te maken!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij alle voorgaande opmerkingen en het feit dat ieder bezoeker slechts 2,6 pagina's (4 / 1,5) bezoekt zegt ook al veel over je site c.q. bezoeker, ze zijn (te) snel uitgekeken >;(.

 

Ik ga er even vanuit dat je echt zoveel bezoekers hebt maar hoeveel unieke bezoekers zijn het? Hoe je het ook went of keert, met zulke aantallen moet je je site in ieder geval rendabel kunnen maken... ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik zal niet ook toelichten dat je niet 1,5mil bezoekers trekt per maand. Als dit het geval was, zou het rekensommetje met de natte vinger er zo uitzien:

 

±12 miljoen volwassenen / 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand maakt dat één op de acht volwassenen jouw site maandelijks bezoekt.

 

Wat je kan doen is uitzoeken bij je bezoekers wat ze veranderd willen zien. Maak bijvoorbeeld een enquete die alle bezoekers vrijwillig kunnen invullen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.